Σε πολλές περιπτώσεις είναι να μην γίνει η αρχή και αυτό ισχύει και για την περίπτωση των εξωτερικών καθρεφτών των αυτοκινήτων μας. Οι οποίοι αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο ασφάλειας αλλά από την άλλη ενοχλούν. Τόσο γιατί επηρεάζουν αρνητικά την αεροδυναμική όσο και γιατί αυξάνουν και μάλιστα σημαντικά το πλάτος.

Διαβάστε επίσης

Μέχρι τώρα οι όποιες προσπάθειες αντικατάστασής του από κάμερες έμενε σε επίπεδο πρωτοτύπων, όπου λειτουργούσε σαν στοιχείο εντυπωσιασμού, αλλά ξαφνικά έγινε η αρχή και μάλιστα από περισσότερους από έναν κατασκευαστή.

Η Audi είχε ανακοινώσει εδώ και καιρό την πρόθεσή της να παρέχει, με επιπλέον χρέωση, τη δυνατότητα αντικατάστασης των συμβατικών εξωτερικών καθρεφτών από κάμερες στο πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο, το e-Tron και το έκανε και πράξη. Έτσι όταν έχουν επιλεγεί οι κάμερες η εικόνα τους, η οποία προσαρμόζεται ανάλογα με την περίσταση, π.χ. είναι άλλη στον αυτοκινητόδρομο, άλλη στο παρκάρισμα και άλλη σε δρόμο με αλλεπάλληλες στροφές ενώ δεν υπάρχουν τυφλές γωνίες (πολύ σημαντικό το τελευταίο), προβάλλεται σε δύο οθόνες 7,0 ιντσών. Που βρίσκονται εκεί όπου οι επενδύσεις των θυρών ενώνονται με το ταμπλό, προκειμένου να βρίσκονται μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Ενδιαφέρον είναι πως με τη χρήση τους το πλάτος του πρώτου ηλεκτρικού Audi μειώνεται κατά 15 ολόκληρα εκατοστά.

Τo Audi e-Tron δεν είναι όμως το πρώτο αυτοκίνητο που μπορεί να διαθέτει κάμερες στη θέση των καθρεφτών. Προηγήθηκε, έστω και για λίγο και μόνο για την ιαπωνική αγορά, το καινούργιο Lexus ES. Η λογική είναι ίδια με αυτή της Audi -οι Ιάπωνες λένε και έχουν δίκιο πως με τις κάμερες ο στροβιλισμός βροχής και αέρα είναι μικρότερος και τα παράθυρα μένουν πιο καθαρά, οπότε βελτιώνεται και η πλευρική ορατότητα- ενώ εδώ οι οθόνες στο εσωτερικό είναι λίγο πιο μικρές (5,0 ιντσών) και είναι τοποθετημένες λίγο πιο ψηλά. Στη βάση των εμπρός κολωνών.

LEXUS ES REAR VIEW 5

Το νέο Lexus ES θα μπορεί στην Ιαπωνία να διαθέτει κάμερες αντί για εξωτερικές καθρέφτες. Η εικόνα τους προβάλλεται, όπως βλέπετε, σε δύο οθόνες οι οποίες όταν ο οδηγός κάνει τη συνηθισμένη κίνηση ελέγχου των "καθρεφτών" είναι εντός του οπτικού του πεδίου. Πηγή: Lexus

Οι κάμερες στη θέση των εξωτερικών καθρεφτών πάντως εμφανίστηκαν και στα φορτηγά, όπου είναι και ακόμα πιο χρήσιμες. Και λόγω όγκου αλλά και γιατί η τυφλή γωνία των συμβατικών καθρεφτών είναι ένα μεγάλα ζήτημα σε ότι αφορά την ασφάλεια των άλλων μελών της κυκλοφορίας, κυρίως ποδηλατών, οδηγών μοτοσυκλετών και πεζών μέσα στις πόλεις. ‘Ετσι το νέο Actros της Mercedes διαθέτει στάνταρ κάμερες -η γερμανική εταιρεία τις ονομάζει MirrorCam- αντί για καθρέφτες, ενώ είναι βέβαιο, όπως και στα επιβατικά, πως πολύ σύντομα θα υιοθετήσουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία και άλλοι κατασκευαστές.

 


Διαβάστε επίσης

Το μέτρο χάθηκε; Σήματα από πλατίνα ή χρυσό για τη McLaren Speedtail

Οι χάρτες Google και με σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και για την Ελλάδα

Αυτοκίνητο: H ολοκαίνουργια X7 είναι το μεγαλύτερο και πολυτελέστερο SUV της BMW

Ποια τελική ταχύτητα μπορεί να εξασφαλίσει ένας κινητήρας Φόρμουλα 1 σε άλλου τύπου αγωνιστικό;