ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το νέο Honda CR-V είναι πιο premium και έχει κινητήρα turbo 1.500 κυβικών με έως και 193 ίππους

Το νέο Honda CR-V είναι πιο premium και έχει κινητήρα turbo 1.500 κυβικών με έως και 193 ίππους

Το CR-V της Honda είναι ανάμεσα στα 10 πιο επιτυχημένα μοντέλα παγκοσμίως σε ότι αφορά τις πωλήσεις και αυτό φυσικά κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι, μιας και παραδοσιακά στα προσόντα του συγκαταλέγονται η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, οι μεγάλοι χώροι και οι ισχυροί και συνάμα οικονομικοί κινητήρες του.

Φυσικά στην τελευταία γενιά του, που μόλις παρουσιάστηκε και στην Ελλάδα, τα παραπάνω χαρακτηριστικά όχι μόνο έχουν διατηρηθεί αλλά έχουν ενισχυθεί και εμπλουτιστεί και με καινούργια. Έτσι λοιπόν το νέο CR-V και σε αντίθεση με ότι είθισται δεν έχει ουσιαστικά μεγαλώσει καθόλου σε σχέση με τον προκάτοχό του, ενώ η πιο εμφατική του μάσκα και κυρίως η αύξηση της απόστασής του από το έδαφος -στα 191 χιλιοστά για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις, στα 201 για τις τετρακίνητες- του εξασφαλίζουν με πιο off road αλλά και πιο δυναμική εικόνα.

Μεγαλύτερο, κατά 32 χιλιοστά είναι και το μεταξόνιο, που σε συνδυασμό και με την ακόμα καλύτερη εκμετάλλευση των χώρων στο εσωτερικό (πορτμπαγκάζ από 561 έως και 1.756 λίτρα) επέτρεψε, για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου και την τοποθέτηση μια τρίτης σειράς καθισμάτων που μετατρέπει το CR-V σε επταθέσιο. Και βέβαια το καθιστά ακόμα πιο ελκυστικό στις κατηγορίες αγοραστών που έχουν ανάγκη τις δύο επιπλέον θέσεις.

Πέρα από πιο άνετο το εσωτερικό του νέου CR-V είναι και πιο αναβαθμισμένο με ξύλινες επενδύσεις που πάντως δεν δείχνουν ρουστίκ, με εξαιρετική ποιότητα υλικών και εργονομία και με μια high tech διάσταση που προσδιορίζεται τόσο από την κεντρική οθόνη αφής του συστήματος infotainment όσο και από αυτή των 7,0 ιντσών στον πίνακα οργάνων που φιλοξενεί τις βασικές ενδείξεις. Ενδιαφέρον στοιχείο εξοπλισμού και μάλιστα στάνταρ είναι το σύστημα ακύρωσης θορύβου που χρησιμοποιεί για το σκοπό αυτό το ηχοσύστημα και τα ηχεία του. Στάνταρ είναι και μια πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που αποτελούν το Honda Sensing.

Σημαντική εξέλιξη είναι η ριζική αλλαγή της γκάμα των κινητήρων, μιας και στην καινούργια γενιά του CR-V δεν συνεχίζει ούτε το σύνολο βενζίνης των 2.000 κυβικών ούτε ο πολύ καλός turbo diesel των 1.600 κυβικών. Το διαθέσιμο σύνολο είναι ο καινούργιος τετρακύλινδρος turbo των 1.500 κυβικών της μάρκας που γνωρίζουμε και από το Civic. Το τεχνολογικά προηγμένο αυτό σύνολο αποδίδει 173 ίππους όταν συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων και 193 όταν στη θέση του υπάρχει το προαιρετικό αυτόματο CVT με τις 7 προκαθορισμένες σχέσεις.

HONDA CR V 1.5 i VTEC TURBO 13a

Σύγχρονο, ποιοτικό και πολυτελές εσωτερικό με άνετους χώρους και πλέον και με επταθέσια έκδοση. Πηγή: Νίκος Μήτσουρας

Στο δρόμο, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το νέο CR-V στην κεντρική Πελοπόννησο, ο κινητήρας είναι ζωντανός και δυνατός σε όλη την κλίμακα των στροφών του, δεν δείχνει να πιέζεται ούτε από το βάρος των 1.500 κιλών του συνόλου αλλά ούτε και από τις επιπλέον τριβές της προαιρετικής τετρακίνησης (εδώ το βάρος φτάνει τα 1.600 κιλά). Η οποία με τη σειρά της εξασφαλίζει ακόμα μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης, αν και θέμα σε αυτόν τον τομέα δεν τίθεται ούτε στις προσθιοκίνητες εκδοχές. Έτσι το μεγάλο για την Ευρώπη SUV της Honda ταξιδεύει γρήγορα (επιδόσεις: 0-100 χλμ./ ώρα σε 9,3 δεύτερα, τελική ταχύτητα 211 χλμ./ώρα για την προσθιοκίνητη έκδοση των 173 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο), οικονομικά (επίσημη μέση κατανάλωση 6,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα) και με ένα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης για τους επιβάτες του.

Το ολοκαίνουργιο και όπως είπαμε αναβαθμισμένο Honda CR-V είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις, τις Comfort, Elegance και Lifestyle. Η πρώτη είναι αποκλειστικά 5θέσια και με χειροκίνητο κιβώτιο, η δεύτερη διατίθεται τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο και αυτόματο, με εμπρός κίνηση ή τετρακίνηση και με 7 θέσεις σε συνδυασμό πάντα με τετρακίνηση. Η κορυφαία Lifestyle είναι στάνταρ τετρακίνητη και διαθέσιμη και αυτή με όλους τους συνδυασμούς κιβωτίων και θέσεων. Όσο για τις τιμές ξεκινούν από τις 33.650 ευρώ με πραγματικά πλήρη βασικό εξοπλισμό, ενώ από τις αρχές του 2019 θα είναι διαθέσιμη και η υβριδική έκδοση.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ