ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H Mercedes A-Class είναι χαρισματική

H Mercedes A-Class είναι χαρισματική

Η δημοτικότητα των SUV μπορεί να είναι στο ζενίθ της και μάλιστα σε όλο τον κόσμο αλλά παρόλο αυτά εξακολουθούν να υπάρχουν μοντέλα που δεν ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία και όμως σημειώνουν εξαιρετική επιτυχία.

Φυσικά για να συμβεί αυτό πρέπει να διακρίνονται και όχι μόνο σε κάποιους τομείς αλλά συνολικά. Να είναι ξεχωριστά και χαρισματικά, όπως ακριβώς συμβαίνει με την καινούργια A-Class της Mercedes, που ευθύς εξαρχής κατέκτησε την κορυφή της κατηγορίας της.

Οπτικά η νέα Α-Class αποδεικνύει στην πράξη πως το απλό είναι και το πιο γοητευτικό -ειδικά αν οι επιλογές είναι συνειδητές και έχουν προκύψει στα πλαίσια μιας συνεχούς αναζήτησης και εξέλιξης.

Η κομπακτ Mercedes είναι απαλλαγμένη από κάθε τι το περιττό και οι καθαρές γραμμές του αμαξώματός της συνδυάζονται με τέτοιο τρόπο που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη. Στη δημιουργία ενός συνόλου με έντονη προσωπικότητα συμβάλλουν τόσο οι δυναμικές αναλογίες της όσο και η εντυπωσιακή της μάσκα, σε συνδυασμό με τους χαρακτηριστικούς προβολείς, που αποτελεί αναπόσπαστo στοιχείο του DNA της.

Στο DNA όλων των μοντέλων της Mercedes η πολυτέλεια και η άνεση παίζουν καθοριστικό ρόλο και η νέα Α-Class σαφώς και δεν αποτελεί την εξαίρεση και αυτό γίνεται αμέσως σαφές μόλις ανοίξει κανείς την πόρτα και περάσει στο εσωτερικό της. Που όχι μόνο είναι νεανικό αλλά με το μοντέρνο και high tech σχεδιασμό του, καθώς και με τις πολύ μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσής του -υπάρχουν συνολικά 64 επιλογές χρωμάτων- είναι μπροστά από την εποχή του.

Η σχεδίαση του εσωτερικού της A-Class δείχνει ήδη από τώρα το μέλλον στο συγκεκριμένο τομέα, μιας και ανατρέπει ριζικά τα καθιερωμένα πρότυπα. Έτσι ο πίνακας οργάνων δεν είναι ενσωματωμένος στο ταμπλό όπως έχουν συνηθίσει αλλά είναι ανεξάρτητος -σαν κατά κάποιο τρόπο να αιωρείται. Ταυτόχρονα είναι και πλήρως ψηφιακός, μιας και απαρτίζεται από δύο διαδοχικές οθόνες, που οπτικά αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο. Το στάνταρ μέγεθός τους είναι οι 7,0 ίντσες και το κορυφαίο οι 10,25, με εφικτό και το συνδυασμό δύο με διαφορετική διαγώνιο. Στην αριστερή οθόνη προβάλλονται οι ενδείξεις και οι πληροφορίες που αφορούν τον οδηγό και ο οποίος έχει τη δυνατότητα να επιλέξει αυτές ακριβώς που θέλει και τον εξυπηρετούν. Η δεξιά είναι αναπόσπαστο στοιχείο του πιο εξελιγμένου και high tech συστήματος infotainment που υπάρχει σήμερα διαθέσιμο σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία, το MBUX. Το οποίο ενσωματώνει όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, το Mercedes Me με τις καινοτόμες δυνατότητες και παροχές του και βέβαια την ψηφιακή βοηθό ονόματι Mercedes.

H ενεργοποίησή της γίνεται είτε πατώντας το κατάλληλο μπουτόν είτε λέγοντας απλά «Hey Mercedes», ενώ για τη συνέχει η επικοινωνία του ανθρώπου με τη μηχανή γίνεται με φωνητικές εντολές σε απλή, καθομιλουμένη γλώσσα και όχι με προκαθορισμένες, κωδικοποιημένες εντολές. To MBUX διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, με αποτέλεσμα να μαθαίνει το πρόγραμμα και τις συνήθειες του οδηγού και να είναι έτοιμο όταν προκύψει από την πλευρά του η ανάγκη -π.χ. η εύρεση μια εναλλακτικής διαδρομής σε σχέση με τη συνηθισμένη καθημερινή σε περίπτωση κυκλοφοριακού προβλήματος. Ταυτόχρονα έχει τη δυνατότητα εκτέλεσης τόσο άμεσων εντολών όπως π.χ. «Mercedes ανέβασε την ένταση του ραδιοφώνου» ή έμμεσων όπως «Mercedes θα ήθελα να ακούσω πιο δυνατά μουσική».

Φυσικά η Α-Class μπορεί να εξοπλιστεί με όλα τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του Mercedes Intelligent Drive που είναι διαθέσιμα και για τις κορυφαίες λιμουζίνες, όπως τις Ε και S-Class. Αν πρέπει να ξεχωρίσουμε κάποια τότε αυτό θα είναι το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης που είναι ενεργό μέχρι και τα 130 χλμ./ ώρα και το πακέτο υποβοήθησης στάθμευσης.

Κατά την εξέλιξη της νέας A-Class οι μηχανικοί της Mercedes ναι μεν έδωσαν έμφαση στο high tech περιβάλλον και στις αντίστοιχες τεχνολογικές εφαρμογές αλλά από την άλλη κάθε άλλο παρά αμέλησαν τις παραδοσιακές αξίες ενός πολύ καλού αυτοκινήτου και ειδικά ενός μοντέλου της Mercedes.

Έτσι αξιοποίησαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα προηγμένα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες του πλαισίου MFA2 και εξέλιξαν δύο διαφορετικές διατάξεις για τη ανάρτηση του πίσω άξονα. Το αποτέλεσμα είναι ένα εξαιρετικά πολιτισμένο αυτοκίνητο, με χαμηλό επίπεδο θορύβου και ιδιαίτερη άνεση από τη ανάρτηση που κάνει ακόμα και τα πολύωρα ταξίδια απολαυστικά, θυμίζοντας και σε αυτόν τον τομέα τις μεγάλες λιμουζίνες της μάρκας.

Πέρα όμως από πολιτισμένη, άνετη και ιδιαίτερα ασφαλής η A-Class είναι πολύ ενδιαφέρουσα και ευχάριστη στο δρόμο, δίνοντας στον οδηγό της τη δυνατότητα μέσα από το (προαιρετικό) Drive Select να επιλέξει μέσα από συνολικά 5 προγράμματα οδήγησης αυτό που ταιριάζει κάθε φορά καλύτερα στην διάθεσή του. Φυσικά δεν απουσιάζουν ούτε τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με δύο προγράμματα λειτουργίας στην κορυφαία έκδοση της ανάρτησής της.

Όπως προαναφέραμε η A-Class είναι εξελιγμένη και αναβαθμισμένη συνολικά και φυσικά και σε ότι αφορά τους κινητήρες της. Ειδικά σε αυτούς στη βάση της γκάμας της που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά και είναι ολοκαίνουργιοι -τόσο οι βενζίνης όσο και ο diesel.

O high tech τετρακύλινδρος turbo βενζίνης των 1.332 κυβικών κινεί τις Α 160 (109 ίπποι), Α 180 (136 ίπποι) και Α 200 (163 ίπποι), μπορεί να συνδυαστεί και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-Tronic και διακρίνεται τόσο για την υψηλή απόδοση και τις επιδόσεις που εξασφαλίζει (Α 200: 0-100 χλμ./ ώρα σε 8,2 δεύτερα, τελική ταχύτητα 225 χλμ./ ώρα) όσο και για την οικονομία και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων του (Α 180: 5,5- 5,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, 127- 132 γραμμάρια το χιλιόμετρο) σύμφωνα με τις νέες και πιο ρεαλιστικές προδιαγραφές WLTP.

Ακόμα πιο οικονομικός (4,1- 4,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, 108- 118 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο) είναι και ο επίσης καινούργιος και εξελιγμένος -με σύστημα εξευγενισμού των καυσαερίων με καταλύτη SCR και χρήση AdBlue- κινητήρας πετρελαίου της A 180 d. Η απόδοσή του φτάνει τους 116 ίππους και τα 260 Nm και συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 G-DCT.

Oι κορυφαίες, προς το παρόν τουλάχιστον, εκδόσεις βενζίνης είναι οι Α 250 και Α 250 4MATIC των 1.991 κυβικών και των 224 ίππων, υπάρχει και η Α 220 4MATIC των 190 ίππων, ενώ στο άμεσο μέλλον θα είναι διαθέσιμη και η σπορ Mercedes-AMG A35 4MATIC των 306 ίππων.

Θα ακολουθήσει η plug-in υβριδική Α 220 e με μπαταρία 13,7 kWh και ηλεκτρική αυτονομία 70 χιλιομέτρων και η κορυφαία AMG 45 4MΑΤΙC. Ο κινητήρας της τελευταίας θα είναι και πάλι ο πιο ισχυρός στην κατηγορία των 2.000 κυβικών παγκοσμίως.

Από πλευράς αμαξωμάτων η γκάμα περιλαμβάνει και την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα A-Class Sedan, που ξεκινά, προς το παρόν, ως Α 180 d και Α 200, με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο και στις δύο περιπτώσεις.

Η νέα Mercedes Α-Class, είναι διαθέσιμη σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού -το βασικό και τα Progressive, Style και AMG Line- με πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης και σε τιμές που ξεκινούν από τις 24.600 ευρώ και αφορά την έκδοση Α 160 Freedom, η οποία συνοδεύεται από 5 χρόνια δωρεάν Service, εγγύηση και διασφάλιση κινητικότητας Mobilo.

Φυσικά διαθέσιμα είναι και πολλά χρηματοδοτικά προγράμματα ( https://www.mercedes-benz.gr/passengercars/buy/finance-leasing-insurance/stage.module.html), τα οποία μάλιστα είναι ιδιαίτερα ευέλικτα προκειμένου να προσαρμόζονται στις ανάγκες του πελάτη.