To ΧC90 με το οποίο η Volvo εγκαινίασε την καινούργια και πολύ επιτυχημένη σχεδιαστική της φιλοσοφία που πλέον έχει υιοθετηθεί σε όλη της τη γκάμα, είναι χωρίς αμφιβολία ένα από τα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως κατηγορίας, που θα τραβήξει τα βλέμματα.

Διαβάστε επίσης

Με τις μυώδεις γραμμές του συνολικά επιβλητικού αμαξώματός του, τις επίπεδες επιφάνειές του, με το διαχρονικό του στυλ σύμφωνα με τη Σκανδιναβική άποψη περί design, το σχεδόν κάθετο εμπρός του μέρος που πλέον το βλέπουμε και σε SUV πολλών άλλων κατασκευαστών, premium ή μη και τις ενδιαφέρουσες σχεδιαστικές του λεπτομέρειες. Οι οποίες τονίζουν ακόμα περισσότερο την έντονη προσωπικότητά του.

Σε αυτές συγκαταλέγονται οι στενοί προβολείς με τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας στο σχήμα του σφυριού -κάθε άλλο παρά τυχαία η επιλογή, καθώς το μοτίβο είναι 100% σουηδικό παραπέμποντας στο σφυρί του ήρωα της Σκανδιναβικής μυθολογίας Thor- και τα επίσης ξεχωριστά πίσω φώτα, που το καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμο από μακριά όταν πέσει το σκοτάδι.

Άξια λόγου και αναφοράς είναι η εξαιρετική δουλειά που έκαναν οι μηχανικοί της Volvo στην αεροδυναμική του κορυφαίου τους μοντέλου, που είναι και η ναυαρχίδα της γκάμας τους. Παρά το μεγάλο του ύψος -τόσο το συνολικό όσο και από το έδαφος που ενισχύει ακόμα πιο πολύ τον off road χαρακτήρα του- και τη χαρακτηριστική κάθετη μάσκα του που προαναφέραμε μπόρεσαν να πετύχουν έναν εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας.

Η ανεπιτήδευτη και φινετσάτη προσέγγιση του Σκανδιναβικού design βρίσκει την απόλυτη έκφρασή της στο εσωτερικό του XC90 με το ξεχωριστό στυλ και την έντονη, αλλά ταυτόχρονα διακριτική πολυτέλειά του. Ο εσωτερικός διάκοσμος του μεγάλου SUV της Volvo δεν έχει την ανάγκη να καταφύγει σε σχεδιαστικές υπερβολές και να «κραυγάσει». Το στυλ, η ποιότητα των υλικών αλλά και της συναρμογής, η προσοχή στη λεπτομέρεια και όπως είπαμε η πολυτέλεια γίνονται αντιληπτές από την πρώτη ματιά, όπως και η τεχνολογική του πρωτοπορία.

Η οποία εκφράζεται κατά κύριο λόγο με τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με τη διαγώνιο των 12,3 ιντσών, καθώς και από τη μεγάλη αλά tablet οθόνη με την πολύ καλή ανάλυση στο μέσο του ταμπλό, που είναι το κεντρικό στοιχείο του Sensus. Του καλύτερου -με πολύ έξυπνο και γρήγορο μενού και με πολλές εφαρμογές (app) που μπορεί να κατεβάσει κανείς και με τις λειτουργίες που χρειάζονται πιο συχνά πάντοτε παρούσες- συστήματος infotainment. Ταυτόχρονα ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλαμβάνει και ένα από τα καλύτερα premium ηχοσυστήματα -της Bowers & Wilkins- που είναι σήμερα διαθέσιμα στην αυτοκινητοβιομηχανία γενικά.

Φυσικά διαθέσιμες είναι όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, ενώ ο βασικός εξοπλισμός του XC90 περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και δερμάτινες επενδύσεις που ολοκληρώνουν την πολυτελή του διάσταση. Όσο για την πρακτική το μεγάλο σουηδικό SUV διατίθεται, για όσους το χρειάζονται και με μια 3η σειρά καθισμάτων. Η οποία είναι, κάτι όχι πάντα δεδομένο, πλήρως λειτουργική, καθώς μπορεί να φιλοξενήσει ενήλικες ύψους έως και 1,70 μέτρων, ανεβάζοντας στο συνολικό αριθμό όσων μπορούν να μετακινηθούν σε επτά. Μεγάλο είναι φυσικά και το πορτμπαγκάζ του, που φτάνει μέχρι και τα 1.868 λίτρα.

Η κορυφαία άνεση και πολυτέλεια του top σουηδικού SUV δεν θα μπορούσαν παρά να συνδυάζονται και με κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας, σύμφωνα άλλωστε και με τη μακρόχρονη παράδοσης της σουηδικής εταιρείας που είναι πρωτοπόρος στο συγκεκριμένο τομέα. Έτσι η διάκριση των 5 αστεριών κατά EuroNCAP έχει έρθει με κορυφαίες επιδόσεις στους επιμέρους τομείς και είναι απόρροια, πέρα από την εξαιρετική δομή του πλαισίου και του πλήρους εξοπλισμού ασφαλείας και των πολλών και ιδιαίτερα εξελιγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί.

Η «ομπρέλα» όλων των συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης της Volvo ονομάζεται Intellisafe και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και το ημι- αυτόνομο σύστημα οδήγησης Pilot Assist που είναι ενεργό μέχρι τα 130 χλμ./ ώρα. Η μόνη προϋπόθεση λειτουργίας του είναι ο οδηγός να έχει τα χέρια του στο τιμόνι, ενώ από εκεί και πέρα δεν πρέπει να κάνει τίποτα απολύτως. Το XC90 στρίβει, επιταχύνει και επιβραδύνει από μόνο του, σαν να ελέγχεται από κάποιο αόρατο μαγικό χέρι, με ακρίβεια και με ασφάλεια. Με τον ίδιο μαγικό τρόπο λειτουργεί και το σύστημα αυτόματης στάθμευσης, που επίσης αναλαμβάνει σχεδόν τα πάντα, απαλλάσσοντας τον οδηγό από μια αρκετά δύσκολη διαδικασία.

Η τεχνολογική πρωτοπορία του XC90 γίνεται εμφανής και στη γκάμα των κινητήρων  του, καθώς είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα και όχι μόνο SUV που είναι κανονικά διαθέσιμο και σε μια plug-in υβριδική έκδοση. Η οποία μάλιστα είναι κορυφαία τόσο από πλευράς αποδόσεων και επιδόσεων όσο και οικονομίας και φιλικότητας προς το περιβάλλον.

Πρόκειται για την T8 Twin Engine που κινείται από το συνδυασμό ενός τετρακύλινδρου βενζίνης 2.000 κυβικών που με τη βοήθεια μηχανικού υπερσυμπιεστή (kompressor) και υπερσυμπιεστή καυσαερίων (turbo) αποδίδει 303 ίππους και ενός ηλεκτροκινητήρα 87 ίππων. Έτσι η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 390 ίππους (και τα 640 Nm), οι οποίοι εξασφαλίζουν ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε εντυπωσιακά 5,8 δεύτερα. Ακόμα πιο εντυπωσιακές είναι όμως οι τιμές της επίσημης μέσης κατανάλωσης των 2,6 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα και των 59 γραμμαρίων CO2 που εκπέμπονται ανά χιλιόμετρο.

Το αποκλειστικά 7θέσιο Τ8 Twin Engine είναι, όπως και όλα τα XC90, στάνταρ αυτόματο -μάλιστα ο επιλογέας του κιβωτίου των 8 σχέσεων είναι εντυπωσιακός καθώς είναι από κρύσταλλο Orrefors- και μπορεί να κινηθεί καθαρά ηλεκτρικά για έως και 40 χιλιόμετρα.

Η τετρακίνηση είναι στάνταρ όπως άλλωστε και στις άλλες εκδόσεις του XC90, την D5 και την T6,  οι οποίες κινούνται από υπερσύγχρονους, τετρακύλινδρους κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης 2.000 κυβικών αντίστοιχα.

Ο κινητήρας diesel της D5 έχει δύο turbo, καθώς και το μοναδικό σύστημα PowerPulse, που εξασφαλίζει άμεση απόκριση. Η απόδοσή του φτάνει τους 235 ίππους οι οποίοι εξασφαλίζουν ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε 7,8 δεύτερα και μια τελική ταχύτητα 220 χλμ./ ώρα.

Διπλά υπερτροφοδοτούμενος αλλά με μηχανικό υπερσυμπιεστή (Kompressor) και turbo είναι ο κινητήρας βενζίνης της Τ6. Ο οποίος, όπως και ο D5 άλλωστε, έχει εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης και κινεί ταχύτατα το μεγάλο πολυτελές SUV (0-100 χλμ./ ώρα σε 6,5 δεύτερα, τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα).

Για το εντυπωσιακό Volvo XC90 υπάρχουν γενικά επίπεδα εξοπλισμού, τα Momentum, Inscription και το σπορ R- Design, καθώς και ένα τέταρτο, το υπερπολυτελές και αποκλειστικά τετραθέσιο Excellence ειδικά για το T8 Twin Engine. Όσο για τις τιμές του ξεκινούν από τις 76.466,90 ευρώ.   


Διαβάστε επίσης

Αυτοκίνητο έπεσε πάνω στην αυτοκινητοπομπή της Μέι και του Μισέλ στο Βέλγιο

Όλα τα νέα μοντέλα που μπορείτε να δείτε στην έκθεση «Αυτοκίνηση 2018»

«ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ ΕΚΟ 2018»: Οι νικητές του διαγωνισμού του CNN Greece

«Αυτοκίνητο του 2019 για την Ελλάδα»: τα 10 μοντέλα που θα διεκδικήσουν τον επίζηλο τίτλο