Έχετε αναρωτηθεί ποιο είναι σήμερα το κορυφαίο καύσιμο για την κίνηση των αυτοκινήτων μας και όχι μόνο; Η απάντηση είναι το φυσικό αέριο, η αλλιώς CNG (Compressed Natural Gas) που έχει να επιδείξει μια μεγάλη σειρά πλεονεκτημάτων.

Διαβάστε επίσης

Το φυσικό αέριο (CNG) λόγω του τρόπου παραγωγής του -εξορύσσεται από υπόγειες κοιλότητες στις οποίες βρίσκεται υπό υψηλή πίεση- και της χημικής του σύστασης (βασικό συστατικό του είναι το μεθάνιο, συνυπάρχουν όμως σε αυτό και σημαντικές ποσότητες αιθανίου, προπανίου και βουτανίου) είναι το πλέον φιλικό προς το περιβάλλον. Κατά την καύση του οι εκπομπές μικροσωματιδίων -το σύγχρονο πρόβλημα των κινητήρων εσωτερικής καύσης- είναι μηδενικές, ενώ σε σχέση με έναν αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης οι εκπομπές CO2 είναι μειωμένες κατά 20% και αυτές των οξειδίων του αζώτου κατά 50%!

Επιπρόσθετα λόγω της σύνθεσής του αλλά και της απουσίας προσμίξεων και προσθέτων δεν υπάρχουν επικαθήσεις στον κινητήρα και το σύστημα λίπανσης, που προκαλούν με την πάροδο του χρόνου φθορές και μειώνουν την απόδοσή του.

Παράλληλα λόγω του μεγάλου ενεργειακού του περιεχομένου, που περιορίζει την κατανάλωση, αλλά και λόγω της χαμηλής του τιμής ως καύσιμο, εξασφαλίζει εξαιρετικά μικρό κόστος κίνησης. Ταυτόχρονα επειδή πέρα από τις δεξαμένες φυσικού αερίου ένα αυτοκίνητο CNG διαθέτει και ρεζερβουάρ βενζίνης η συνολική του αυτονομία είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με ότι έχουμε συνηθίσει, ενώ με τη διεύρυνση του δικτύου και στην Ελλάδα οι περισσότεροι έχουν πλέον μια άμεση πρόσβαση στο CNG.

Πλεονέκτημα είναι βέβαια και το ότι πρόκειται για μια εργοστασιακή λύση εναλλακτικής μετακίνησης η οποία προσφέρει τόσο απόλυτη ασφάλεια όσο και κορυφαία αξιοπιστία.

Μεταξύ των κατασκευαστών αυτή που κατέχει ηγετική θέση στην εξέλιξη και παραγωγή αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν για την κίνηση τους φυσικό αέριο (CNG), είναι η Fiat, η οποία έχει ξεπεράσει τις 750.000 πωλήσεις οχημάτων CNG στην Ευρώπη. Ήδη από πέρυσι έχει υπερκέρασει έναν άλλο αριθμό ορόσημο, αυτόν των 300.000 Panda CNG. 

Η δημοτικότητα του Fiat Panda CNG είναι απόλυτα λογική και δικαιολογημένη, μιας και αποτελεί ιδανική περίπτωση εφαρμογής συστήματος κίνησης με φυσικό αέριο. Η οικονομία καυσίμου του, ακόμα και στις πλέον αντίξοες κυκλοφοριακές συνθήκες είναι υποδειγματική: μόλις 3,1 κιλά φυσικού αερίου για κάθε 100 χιλιόμετρα. Ακόμα πιο εντυπωσιακό το κόστος που αντιστοιχεί στα 100 αυτά χιλιόμετρα, που δεν ξεπερνά τα 3 ευρώ και βέβαια είναι πέρα από κάθε σύγκριση.

Φυσικά το Panda CNF με εκπομπές CO2 μόλις 82 γραμμαρίων το χιλιόμετρο είναι ένα από τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Για αυτόν ακριβώς το λόγο απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, γεγονός που συμπιέζει και άλλο τα λειτουργικά του έξοδα.

Εξίσου σημαντικό είναι το ότι η συνολική του αυτονομία, με φυσικό αέριο και αμόλυβδη βενζίνη, ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα, γεγονός που μπορεί να περιορίσει τις επισκέψεις στο πρατήριο ακόμα και στη μια το μήνα. Ενδιαφέρον και φυσικά πολύ πρακτικό είναι το γεγονός πως η μετάβαση από τη λειτουργία με φυσικό αέριο σε αυτή με βενζίνη είναι πλήρως αυτοματοποιημένη, χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται κάτι. Ούτε και σε ότι αφορά και τα συνολικά πολύ καλά χαρακτηριστικά απόδοσης του δικύλινδρου turbo των 900 κυβικών. Η επιλογή της κίνησης με βενζίνη γίνεται μόνο όταν έχει εξαντληθεί το φυσικό αέριο στις δεξαμενές, για λόγους βέβαια μέγιστης οικονομίας.

Η σούπερ οικονομική λειτουργία του Panda CNG δεν σημαίνει φυσικά πως ο οδηγός του πρέπει να κάνει παραχωρήσεις σε ότι αφορά τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Κάθε άλλο μάλιστα, μιας και οι 80 ίπποι του και σε καμία περίπτωση δεν πιέζονται, τόσο μέσα στην πόλη όσο και έξω από αυτήν χάρη και στη ροπή των 140 Nm στις μόλις 2.500 σ.α.λ. και απόλυτα ικανοποιητικές επιδόσεις εξασφαλίζουν (0-100 χλμ./ ώρα σε 12,8 δέυτερα, τελική ταχύτητα σχεδόν 170 χλμ./ ώρα).

Πολύ σημαντικό είναι πως η προσθήκη των δεξαμενών του φυσικού αερίου δεν επηρεάζει στο ελάχιστο την παραδοσιακή πρακτικότητα του Panda. To μίνι της Fiat έχει και ως CNG κορυφαίους χώρους για την κατηγορία του και μάλιστα τόσο για τους επιβάτες του όσο και για τις αποσκευές τους (πορτμπαγκάζ από 225 έως 870 λίτρα). Ταυτόχρονα οι μικρές του εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 3,653 μέτρα) του εξασφαλίζουν μια καταπληκτική ευελιξία, που το καθιστά, ειδικά στη συγκεκριμένη σούπερ οικονομική έκδοση CNG, το τέλειο αυτοκίνητο πόλης.

Αν αναζητήσει κανείς ένα μείον των αυτοκινήτων φυσικού αερίου τότε αυτό μπορεί να είναι μόνο το σχετικά υψηλό κόστος αγοράς τους. Όμως και για αυτό η Fiat έχει προνοήσει, προσφέροντας το Panda CNG και μέχρι τα τέλη του έτους στην εξαιρετικά προνομιακή τιμή των 11.990 ευρώ, που πρακτικά δεν διαφέρει από αυτή της αντίστοιχης έκδοσης -με το πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού Easy- με συμβατικό κινητήρα βενζίνης. Αυτό σημαίνει πως η οικονομία στις μετακινήσεις με το Fiat Panda CNG αρχίζει από το πρώτο κιόλας χιλιόμετρο!


Διαβάστε επίσης

Αυτοκίνητο έπεσε πάνω στην αυτοκινητοπομπή της Μέι και του Μισέλ στο Βέλγιο

Όλα τα νέα μοντέλα που μπορείτε να δείτε στην έκθεση «Αυτοκίνηση 2018»

«ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ ΕΚΟ 2018»: Οι νικητές του διαγωνισμού του CNN Greece

«Αυτοκίνητο του 2019 για την Ελλάδα»: τα 10 μοντέλα που θα διεκδικήσουν τον επίζηλο τίτλο