ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η αυτόνομη οδήγηση θα περιορίσει και τη ναυτία στα αυτοκίνητα;

Η αυτόνομη οδήγηση θα περιορίσει και τη ναυτία στα αυτοκίνητα;

Πόσοι άνθρωποι πιστεύετε πως νιώθουν, σε κάποιο βαθμό, ναυτία σε αυτοκίνητο; Μάλλον πολλοί περισσότεροι από όσους νομίζουμε, μιας και οι στατιστικές ανεβάζουν το συγκεκριμένο ποσοστό στο 70%.

Μια από τις γενικές αιτίες της ναυτίας είναι το ότι τα μάτια λαμβάνουν άλλες πληροφορίες σε σχέση με την πίεση που ασκείται στα αυτιά αλλά και με τις δυνάμεις που εφαρμόζονται στο σώμα, π.χ. σε μια στροφή ή σε αλλεπάλληλες στροφές. Ταυτόχρονα υπάρχουν και αιτίες διαφορετικές για κάθε άτομο. Αυτές ακριβώς τις αιτίες προσπαθεί με τη βοήθεια μιας έρευνας να προσδιορίσει ο βρετανικός όμιλος των Jaguar και Land Rover. Στόχος είναι να περιοριστούν οι συνέπειες της ναυτίας κατά 60% και για το σκοπό αυτό έχουν συγκεντρωθεί στοιχεία και δεδομένα έπειτα από 24.000 χιλιόμετρα δοκιμών.

Αυτά που εξετάζονται και παίζουν ρόλο για κάθε έναν επιβάτη ξεχωριστά είναι η νευρικότητα στην οδήγηση, οι πλευρικές επιταχύνσεις αλλά και δραστηριότητες όπως η ανάγνωση e-mails όσο του αυτοκίνητο είναι σε κίνηση. Από όλα αυτά και με τη χρήση ενός ειδικού αλγορίθμου προκύπτει ένα ατομικό wellness score, σε ελεύθερη απόδοση σκορ καλής κατάστασης, αναφορικά με το πώς αισθάνεται ο καθένας.

Στόχος φυσικά είναι όλοι να νιώθουν όσο το δυνατόν καλύτερα, ειδικά εν όψει και της αυτόνομης οδήγησης. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ένας ερευνητής του βρετανικού ομίλου, ο Spencer Salter «στο αυτόνομο μέλλον της αυτοκίνησης, όπου οι επιβάτες θα έχουν περισσότερο χρόνο είτε για δουλειά είτε για ανάγνωση ή χαλάρωση στις πιο μεγάλες διαδρομές, είναι καθοριστικό να εξελίξουμε οχήματα που θα μπορούν να προσαρμόζονται με τέτοιον τρόπο ώστε να μειώνονται τα αποτελέσματα της ναυτίας κατά την κίνηση. Και μάλιστα για κάθε επιβάτη».

Για την επίτευξη των παραπάνω θα πρέπει να υπάρχει καταρχήν ένα σύνολο βιομετρικών αισθητήρων ώστε να ελέγχεται η κατάσταση των επιβαινόντων στο αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα θα πρέπει να υιοθετηθούν συγκεκριμένες λύσεις, όπως η τοποθέτηση των οθονών σε πιο ψηλά, δυνατότητα αλλαγής στις ρυθμίσεις των καθισμάτων, ο έλεγχος του συστήματος κλιματισμού, καθώς και η ενεργοποίηση φωνητικής ενημέρωσης του συστήματος πλοήγησης, προκειμένου το σώμα να προετοιμάζεται για κάθε αλλαγή πορείας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ