H Audi είναι η μάρκα του ομίλου Volkswagen που δείχνει μέχρι στιγμής τη μεγαλύτερη κινητικότητα στην ηλεκτροκίνηση. Και αυτό γιατί στην έκθεση του Λος Άντζελες παρουσίασε το τρίτο της και πιο εντυπωσιακό μέχρι στιγμής ηλεκτρικό μοντέλο. Που ναι μεν είναι πρωτότυπο αλλά δεν απέχει σχεδόν καθόλου από αυτό της κανονικής παραγωγής.

Διαβάστε επίσης

Πρόκειται για το σπορ, τετράθυρο κουπέ e-Tron GT, που ακολουθεί τη συνολική φόρμα και αισθητική του A7 αλλά είναι και πιο δυναμικό και έχει άλλες αναλογίες. Και αυτό παρά το ίδιο μήκος του (4,96 μέτρα), καθώς το ηλεκτρικό κουπέ είναι πιο φαρδύ κατά 50 χιλιοστά και κυρίως πιο χαμηλό -κατά 40 χιλιοστά και συνολικά στα 1,38 μέτρα. Γράφουμε κυρίως για το χαμηλότερο ύψος του γιατί έχει επίδραση στην αεροδυναμική του, η οποία με τη σειρά της όσο πιο καλή είναι τόσο περισσότερο συμβάλλει στην αύξηση της αυτονομίας, παράγοντας που είναι ο πλέον καθοριστικός για τα ηλεκτρικά μοντέλα.

Η αεροδυναμική σιλουέτα του e-Tron GT έγινε εφικτή χάρη στην πιο χαμηλή τοποθέτηση των καθισμάτων του, που επέτρεψε το πιο μικρό ύψος χωρίς παραχωρήσεις στην άνεση των επιβατών. Αυτό με το σειρά του υλοποιείται χάρη στην ειδική διαμόρφωση της συστοιχίας των μπαταριών, που στο πλαίσιο PPE (Premium Platform Electric) που χρησιμοποιείται εδώ, είναι τοποθετημένες στο δάπεδο. Εκεί λοιπόν που είναι οι θέσεις των καθισμάτων οι μπαταρίες έχουν εσοχές, ενώ το γεγονός ότι οι επιβάτες κάθονται πιο χαμηλά κατεβάζει και το κέντρο βάρους που φυσικά επηρεάζει θετικά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά.

H μέγιστη δυνατή πρόσφυση εξασφαλίζεται από την τετρακίνηση, η οποία προκύπτει από την ύπαρξη ενός ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα, ενώ στην ευελιξία και στην αμεσότητα συμβάλλει η στάνταρ τετραδιεύθυνση. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 590 ίππους, ενώ παρά το αυξημένο βάρος οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές, μιας και το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε 3,5 δεύτερα και η τελική ταχύτητα είναι 240 χλμ./ ώρα.

Βέβαια αν αξιοποιεί κανείς τις επιδόσεις αυτές η αυτονομία θα είναι κατά πολύ μικρότερα από τα έως και 430 χιλιόμετρα (κατά WLTP) που ανακοινώνει επίσημα η Audi για κανονική χρήση. Ενδιαφέρον είναι πως σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία το 30% αυτών των χιλιομέτρων καλύπτονται από ενέργεια που προκύπτει από ανάκτηση, ενώ οι μπαταρίες του έχουν συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο 96 KWh (εκμεταλλεύσιμες οι 87 kWh). Η φόρτισή τους με τη χρήση της τεχνολογίας των 800 V διαρκεί μόλις 20 λεπτά, για το 80% της χωρητικότητάς τους.

Όπως περιμένει κανείς, λόγω και των διαστάσεών του αλλά και εξαιτίας του χαρακτήρα Gran Turismo που διαθέτει, το εσωτερικό του Audi e-Tron GT είναι και πολυτελές και άνετο για μέχρι και 5 και τις αποσκευές τους. Άξιο λόγου και αναφοράς είναι αφενός ότι πέρα από το συμβατικό πορτμπαγκάζ των 450 λίτρων υπάρχει και ένας επιπλέον χώρος 100 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό και αφετέρου πως το εσωτερικό είναι… vegan. Δηλαδή κανένα από τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί δεν έχει ζωϊκή προέλευση.    

Οι παραδόσεις του μοντέλου παραγωγής του Audi e-Tron GT θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2021 και σε τιμή που στη Γερμανία θα κυμαίνεται στις 100.000 ευρώ.   


Διαβάστε επίσης

Η Kosmocar-Audi χρυσή χορηγός στην 3η Ευρω-Αραβική Σύνοδο

To Q8 είναι το κορυφαίο SUV της Audi και το υποστηρίζει σε κάθε του λεπτομέρεια

Γιατί θα καθυστερήσει η παραγωγή του Audi e-Tron και γιατί η VW φτιάχνει εργοστάσιο μπαταριών;

Αυτοκίνητο: Το υπερ- αυτοκίνητο της Audi, το R8, έφτασε τους 620 ίππους