ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούν τον όμιλο Volkswagen στην κατάργηση μοντέλων;

Λίγο πριν τη νέα χρονιά ο μελλοντικός προσανατολισμός για τον όμιλο Volkswagen είναι ξεκάθαρος: αφενός μεν συνεχίζει να στηρίζει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης κάθε είδους μιας και σωστά θεωρεί πως δεν πρόκειται να εξαφανιστούν από τη μια στιγμή στην άλλη και αφετέρου δίνει ιδιαίτερα μεγάλη έμφαση στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης.

Τόσο μεγάλη που για τα επόμενα χρόνια ο προϋπολογισμός του ομίλου έχει κατοχυρώσει 11 δισεκατομμύρια ευρώ για την έρευνα και την εξέλιξη στο συγκεκριμένο τομέα. Φυσικά πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό ποσό, κάτι που σημαίνει πως σε άλλους τομείς θα πρέπει να γίνει σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων. Που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις αιματηρές οικονομίες, ενώ η δεύτερη κίνηση είναι η αύξηση των εσόδων.

Το τελευταίο θα επιτευχθεί με τη λειτουργία της εταιρείας με ένα ποσοστό κέρδους που θα φτάνει το 6% και βέβαια είναι αισθητά πιο υψηλό από το τρέχον. Το πρώτο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση θα είναι η αύξηση των τιμών των νέων μοντέλων, ενώ το δεύτερο οι ακόμα πιο μεγάλες οικονομίες κλίμακας. Που θα επιτευχθούν κατά κύριο λόγο από την ακόμα πιο μεγάλη χρήση του μεταβλητού πλαισίου MQB. Σήμερα βασίζεται σε αυτό το 60% των αυτοκινήτων που κατασκευάζει ο όμιλος, ποσοστό που αναμένεται να φτάσει το 80%.

Το πιο επώδυνο μέτρο, για τον καταναλωτή, θα είναι ο περιορισμός των μοντέλων που αποτελούν το σύνολο της γκάμας του ομίλου. Έτσι αναμένεται να καταργηθούν όσα εμπορικά δεν είναι επιτυχημένα, ενώ ταυτόχρονα θα μειωθούν σε σημαντικό βαθμό οι συνδυασμοί κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης που δεν είναι δημοφιλείς.

Ο όμιλος Volkswagen είναι πραγματικά ένας παγκόσμιος κατασκευαστής, καθώς με μπλε σημειώνονται οι χώρες στις οποίες έχει μια παραγωγική δραστηριότητα. Πηγή: VW

Με τον τρόπο αυτό η γκάμα θα γίνει λιγότερο πολύπλοκη, με αποτέλεσμα και την καλύτερη λειτουργία όσο της αλυσίδας των προμηθειών όσο και της παραγωγής.

Η μείωση των μοντέλων και των εκδόσεων θα συνδυαστεί και με μια αναδιάρθρωση του παραγωγικού δυναμικού. Στόχος του ομίλου είναι τα εργοστάσιά του να λειτουργούν στο 100% των δυνατοτήτων τους, προκειμένου και οι αποδόσεις των επενδύσεων να είναι όσο το δυνατόν μεγαλύτερες αλλά και για να προκύψει η δυνατότητα παραγωγής ηλεκτρικών μοντέλων στο (άμεσο) μέλλον.

Ένας επιπλέον λόγος για τον περιορισμό της γκάμας είναι πάντωςκαι το ιδιαίτερα υψηλό κόστος πιστοποίησης κάθε μεμονωμένου μοντέλου σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές WLTP. Κάτι βέβαια που ισχύει για όλους τους κατασκευαστές και όχι μόνο για τον όμιλο της Volkswagen.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης