Η κυκλοφορία της νέας γενιάς του κορυφαίου σπορ μοντέλου της Toyota, της Supra, πρέπει να είναι από τις μεγαλύτερες σε διάρκεια παγκοσμίως. Όχι μόνο γιατί η άμεση προκάτοχός της, αυτή της 4ης γενιάς, έχει σταματήσει να παράγεται από το 2002 αλλά και γιατί οι φήμες, οι διαρροές και τα καμουφλαρισμένα πρωτότυπα έδιναν και έπαιρναν εδώ και κάμποσα χρόνια.

Πλέον οι Ιάπωνες έδωσαν ένα τέλος στην αναμονή παρουσιάζοντας την ολοκαίνουργια, 5η κατά σειρά γενιά της Supra στο Ντιτρόιτ και την έκθεσή του, ενώ σε ότι αφορά την εμφάνισή της προσπάθησαν να συνδυάσουν στοιχεία τόσο από την αμέσως προηγούμενη όσο και από το πιο εμβληματικό, σπάνιο και πανάκριβο σπορ μοντέλο στην ιστορία της μάρκας.

Φυσικά ο λόγος για το 2000GT, από το οποίο προέρχεται το μακρύ καπό και η double bubble οροφή. Αυτή με τα διπλά εξογκώματα δηλαδή, που πέρα από το στυλ κολακεύει και την αεροδυναμική μιας και με τον τρόπο αυτό μειώνεται η μετωπική επιφάνεια χωρίς να περιορίζεται ο «αέρας» για τα κεφάλια οδηγού και συνοδηγού. Αν συνέβαινε το τελευταίο σίγουρα θα δημιουργούσε αίσθηση κλειστοφοβίας μιας και το συνολικό ύψος δεν ξεπερνά τα 1,29 μέτρα. Στην προηγούμενη γενιά παραπέμπει το αρκούντως επιθετικό εμπρός μέρος, καθώς και το πίσω που μπορεί να μη διαθέτει «φτερούγα» αλλά έχει ένα εξίσου χαρακτηριστικό σπόιλερ.

Πάντως στην όλη δυναμική εικόνα της Supra, που πάντως έχει πάνω της έντονα το ιαπωνικό στοιχείο, συμβάλλουν και οι μικρές της εξωτερικές διαστάσεις μιας και το μήκος της είναι μόλις 4,38 μέτρα. Ακόμα πιο εντυπωσιακό νούμερο είναι αυτό του μεταξονίου, που με 2,47 μέτρα είναι κατά 10 ολόκληρα εκατοστά πιο μικρό από αυτό του βασικού σπορ μοντέλου της μάρκας, του GT86. Η επιλογή αυτή έγινε και για χάρη της ευελιξίας και της αμεσότητας των αντιδράσεων, κάτι που ισχύει και για την εξίσου, 50:50, κατανομή του συνολικού βάρους των 1.570 κιλών στους δύο άξονες.

Για πρώτη φορά στην ιστορία της η Supra είναι αυστηρά διθέσια και αυτό πρέπει να αποδοθεί στην από κοινού εξέλιξή της με τη BMW Z4, με την οποία μοιράζεται πλαίσιο και πολλά άλλα. Πάντως οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν και άνεση και πολυτέλεια, ενώ η διαμόρφωση του εσωτερικού είναι εμπνευσμένη από μονοθέσια. Αγωνιστικά και μη, με αποτέλεσμα ο χώρος που αντιστοιχεί στον οδηγό να είναι οριοθετημένος και αυτός να έχει στην διάθεσή του τόσο HUD (Head Up Display) όσο και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 8,8 ιντσών. Αντίστοιχο μέγεθος έχει και οθόνη της κεντρικής κονσόλας, ενώ η όλη εικόνα ολοκληρώνεται από τα πολύ καλά σπορ καθίσματα.

TOYOTA SUPRA 2019 17

Ο σπορ χαρακτήρας αντικατοπτρίζεται και στο εσωτερικό της Supra που ταυτόχρονα είναι και high tech. Με HUD και ψηφιακό πίνακα οργάνων. Πηγή: Toyota

Για την αρχή και για την Ευρώπη νέα Supra θα εφοδιάζεται από έναν εξακύλινδρο σε σειρά 3.000 κυβικών, προέλευσης BMW, ο οποίος αποδίδει 340 ίππους και 500 Nm, συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και φυσικά κινεί τους πίσω τροχούς. Με τη χρήση launch control το 0-100 χλμ./ ώρα έρχεται σε μόλις 4,3 δεύτερα.

Πάντως για τη GR Supra -αυτή είναι η επίσημη ονομασία της μιας και θα είναι και το πρώτο παγκόσμιο σπορ μοντέλο παραγωγής της Gazoo Racing- υπάρχουν διαθέσιμα και τετρακύλινδρα σύνολα 2.000 κυβικών και 197 και 258 ίππους που κάποια στιγμή θα έρθουν και στην Ευρώπη.

Για τη Γηραιά Ήπειρο πάντως και για τον πρώτο χρόνο -οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν προς τα τέλη του καλοκαιριού- έχουν προγραμματιστεί 900 νέες Supra -θα κατασκευάζονται στο Γκρατς της Αυστρίας από την Magna Steyr παράλληλα με τη BMW Z4- καθώς και 90 μονάδες από την φουλ εξτρά ειδικά έκδοση Α90. Οι οποίες έχουν όλες πουληθεί.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!