ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H Nivola είναι φόρος τιμής σε μια από τις πιο εμβληματικές Alfa Romeo, τη Stradale 33

H Nivola είναι φόρος τιμής σε μια από τις πιο εμβληματικές Alfa Romeo, τη Stradale 33

To παρελθόν της Alfa Romeo είναι ιδιαίτερα ένδοξο και μέσα σε αυτήν μακρόχρονη ιστορία υπάρχουν κάποια μοντέλα που ξεχωρίζουν. Μοντέλα όπως η Stradale 33, που είχε παρουσιαστεί το 1967.

Σχεδιασμένη από τον Franco Scaglione η Stradale ήταν εμπνευσμένη από τα αγωνιστικά εκείνης της εποχής -βάση της ήταν η Tipo 33, εξ ου και ο συγκεκριμένος αριθμός στην επωνυμία της. Και πάλι σύμφωνα με την τάση που επικρατούσε πριν από μισό αιώνα ο κινητήρας της ήταν ένας V8 μόλις 2.000 κυβικών, ο οποίος απέδιδε 230 ίππους. Τιμή εξαιρετική για τα τότε δεδομένα, όπως εξαιρετικές ήταν και οι επιδόσεις της μια και λόγω των μόλις 700 της κιλών τα 0-100 χλμ./ ώρα ερχόντουσαν σε λιγότερα από 6,0 δεύτερα και η τελική της ταχύτητα προσέγγιζε τα 260 χλμ./ ώρα.

Το ιδιαίτερο γνώρισμά της είναι πάντως οι πόρτες της που ανοίγουν προς τα πάνω, σαν φτερά πεταλούδας όπως αρέσκονταν να τις παρομοιάζουν οι Ιταλοί.

Όπως συνήθως συμβαίνει αυτοκίνητα σαν τη Stradale 33 αποτελούν πηγή έμπνευσης, είτε για το τμήμα design της ίδιας της εταιρείας, είτε για ανεξάρτητους σχεδιαστές όπως τον Ολλανδό, με κατά πάσα πιθανότητα τουρκικές ρίζες, Ugur Sahin.

Ο Sahin λοιπόν παρουσίασε μια σύγχρονη εκδοχή της Stradale, την οποία ονομάζει Nivola. Για την ομολογουμένως ωραία ονομασία της χρησιμοποίησε ένα από τα χαϊδευτικά του Tazio Nuvolari, του μεγάλου οδηγού αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών που μεσουρανούσε σε κάθε είδους αγώνα τόσο το Μεσοπόλεμο όσο και μετά από τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου.

Στη σχεδίαση της Nivοla o Sahin δεν έκανε το λάθος να αντιγράψει τη Stradale. Αντίθετα μετέφερε στη σύγχρονη εποχή κάποια από τα χαρακτηριστικά της προσαρμόζοντάς τα στα τρέχοντα δεδομένα. Έτσι η μάσκα της δεν κατεβαίνει τόσο χαμηλά όσο στην διάσημη πρόγονό της, το πίσω μέρος της είναι πιο ψηλό και οι προβολοί της μεγαλύτεροι, ενώ και οι πόρτες της δεν ανοίγουν προς τα πάνω αλλά συμβατικά.

Αναμενόμενο το τελευταίο μια η Nivola βασίζεται στο μικρό σπορ κουπέ της μάρκας, την 4C που έχει παραπλήσιες διαστάσεις με αυτές της Stradale και κινείται από έναν τετρακύλινδρο turbo 1.750 κυβικών και 240 ίππων. Ο οποίος, όπως και στο αρχέτυπο τροφοδοτείται με αέρα και από τις πλευρικές εισαγωγές.

Το αμάξωμα της Nivola θα μπορούσε να είναι είτε από ανθρακονήματα είτε από αλουμίνιο. Ανεξαρτήτως πάντως από το υλικό θα μπορούσε εύκολα να προκύψει η παραγωγή ενός μικρού αριθμού αυτοκινήτων, αν φυσικά βρεθούν οι ενδιαφερόμενοι. Κάτι όχι και απίθανο.

ALFA ROMEO STRADALE 33a

H Stradale του 1967 είναι από τα πιο διάσημα και σπάνια μοντέλα στην ιστορία της Alfa Romeo. Πηγή: Alfa Romeo

ΔΗΜΟΦΙΛΗ