To RAV4 της Toyota μπορεί να περηφανεύεται πως είναι το αυτοκίνητο που πρακτικά δημιούργησε, το 1994, την κατηγορία των σύγχρονων SUV που πλέον έχει εξελιχθεί ως η πιο δημοφιλής παγκοσμίως.

Γεγονός είναι πως σε ό,τι αφορά το επιτυχημένο SUV της η Toyota κάπου είχε χάσει στην προηγούμενη 4η γενιά του, που ουσιαστικά πέρασε απαρατήρητη από τη χώρα μας -για μένα το κορυφαίο μέχρι στιγμής RAV που έχει παρουσιαστεί είναι αυτό της 2ης γενιάς- τον προσανατολισμό της. Υιοθετώντας μια προσέγγιση, κυρίως σε ότι αφορά την αισθητική, που είχε απομακρυνθεί από την εικόνα ενός SUV και χρησιμοποιούσε κάποια στοιχεία από MPV (πολυμορφικά). Και αυτό σε μια περίοδο που τα πολυμορφικά έχαναν συνεχώς έδαφος από το έτσι κι αλλιώς λίγο που τους είχε απομείνει.

Με το καινούργιο RAV4 θα μπορούσαμε να πούμε πως επιστρέφει στις ρίζες της, καθώς έχει μια πιο δυναμική σχεδίαση, με μια εμφατική μάσκα και ένα design που δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τον προσανατολισμό και το χαρακτήρα του. Η μάσκα συνδυάζεται αρμονικά με τους νέους προβολείς, ενώ εξίσου ωραία σχεδιασμένο είναι και το πίσω μέρος. H δυναμική εικόνα ενισχύεται και από το χαμηλότερο κατά 10 χιλιοστά ύψος και το αντίστοιχα αυξημένο πλάτος, ενώ το μήκος των 2,.60 μέτρων είναι μόλις κατά 5 χιλιοστά πιο κοντά σε σχέση με αυτό του απερχόμενου μοντέλου. Ταυτόχρονα το αυξημένο κατά 30 χιλιοστά μεταξόνιο -συνολικά στα 2,69 μέτρα- εξασφαλίζει πιο άνετους χώρους στο εσωτερικό, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (πορτμπαγκάζ από 580 έως 1.690 λίτρα).

Πολύ σημαντικό είναι πως η εικόνα της καμπίνας στις κορυφαίες εκδόσεις από πλευράς εξοπλισμού είναι σαφώς πιο upper class σε σχέση με ότι μας έχει συνηθίσει μέχρι τώρα η Toyota, με αρκετό δέρμα, ποιοτικά πλαστικά και προσοχή στη λεπτομέρεια. Οπτικά κυριαρχεί η οθόνη αφής των 7,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, ενώ δίπλα της υπάρχουν πολύ βολικοί διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες. Η διασύνδεση smartphones είναι πλήρης με όλα τις διαθέσιμες τεχνολογίες, υπάρχει διαθέσιμο ένα ηχοσύστημα της JBL, ενώ για πρώτη φορά στην Ευρώπη υπάρχει εσωτερικός καθρέφτης που μετατράπεται σε ψηφιακό. Ενδιαφέρον έχει το ότι ο πίνακας οργάνων, που έχει στο μέσο του μια οθόνη 4,2 ιντσών, είναι διαφορετικές στις προσθιοκίνητες εκδόσεις σε σχέση με τις τετρακίνητες. Οι οποίες έχουν και προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normal, Sport, Trail (εκτός δρόμου) και EV (για καθαρά ηλεκτρική κίνηση στο υβριδικό).  

Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό ασφάλειας, τo Τoyota Safety Sense είναι αναβαθμισμένο με πρόσθετες λειτουργίες. Έτσι μεταξύ άλλων περιλαμβάνει το Pre-Collision System με ανίχνευση πεζών, έξυπνο Adaptive Cruise Control, Lane Departure Alert με ενεργή διόρθωση ακόμη κι αν δεν υπάρχει εμφανής ή επαρκής διαγράμμιση, Road Sign Assist, αυτόματη εναλλαγή φώτων και επιπλέον Lane Tracing Assist που φέρνει το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας.

Ο βασικός κινητήρας του νέου RAV4, αν μπορούμε να τον χαρακτηρίσουμε έτσι, είναι ένα νέος τετρακύλινδρος βενζίνης 2.000 κυβικών με 175 ίππους ο οποίος συνδυάζεται είτε με κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD) είτε και σε όλους (AWD). Tο κιβώτιο, σε κάθε περίπτωση, μπορεί να είναι χειροκίνητο ή αυτόματο CVT.

TOYOTA RAV4 2019 24a

Σύγχρονο εσωτερικό, πλήρης εξοπλισμός και αναβαθμισμένη αίσθηση σε σχέση με ότι γνωρίζαμε έως τώρα από την Toyota. Πηγή: Toyota

H Τoyota πάντως υπολογίζει πως το 90% των πωλήσεων του νέου RAV4 θα είναι υβριδικά, με το σύστημα πρόωσής τους να αποτελείται από το νέο τετρακύλινδρο των 2.487 κ.εκ. και έναν ηλεκτροκινητήρα 120 ίππων στο αυτόματο κιβώτιο. Στο τετρακίνητο προστίθεται και ένας δεύτερος ηλεκτροκινητήρας με 54 ίππους και 121 Nm. Ο τετρακύλινδρος λειτουργεί με τον κύκλο Atkinson, έχει διπλό ψεκασμό, άμεσο και πολλαπλών σημείων, D-4S και πλήρως μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής. Η συνδυαστική ισχύς είναι στους 218 ίππους για το FWD και στους 222 για το AWD, ενώ η ροπή είναι ίδια στα 221 Nm.

Στο δρόμο το νέο υβριδικό RAV4, που βασίζεται στο νέο πλαίσιο GA-K (εξέλιξη του TNGA με 57% μεγαλύτερη ακαμψία), είναι ένα δυναμικό και ευχάριστο αυτοκίνητο, με την ανάρτησή του (με διπλά ψαλίδια στον πίσω άξονα) να δίνει έμφαση στην άνεση. Σε υψηλά επίπεδα κυμαίνεται και η ποιότητα κύλισης, ενώ και εκτός δρόμου τα καταφέρνει μια χαρά, καθώς και η «ηλεκτρική» τετρακίνηση λειτουργεί ικανοποιητικά με τον πίσω ηλεκτροκινητήρα να εξασφαλίζει την απαιτούμενη πρόσφυση -στην έκδοση των 2.000 κυβικών η τετρακίνηση είναι συμβατική- και η απόσταση των 190 χιλιοστών (195 στο δίλιτρο) είναι ικανοποιητική.  

Το νέο Toyota RAV4 θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από τις αρχές Φεβρουαρίου με τον σύνολο των 2.000 κυβικών και τιμή που θα ξεκινά από τις 27.700 ευρώ. Το RAV4 Hybrid -η πλήρης επωνυμία είναι RAV4 Hybrid Dynamic Force- θα ακολουθήσει προς τα μέσα Μαρτίου με τιμή εκκίνησης από 35.000 έως 36.000 ευρώ. 

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!