ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Συνεργασία ενόψει μεταξύ Mercedes και BMW και στα μικρά τους μοντέλα;

Αυτοκίνητο: Συνεργασία ενόψει μεταξύ Mercedes και BMW και στα μικρά τους μοντέλα;

Οι νέες τεχνολογίες, με κυρίαρχες την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση, που σύμφωνα με όλα τα δεδομένα θα αποτελέσουν το μέλλον της αυτοκίνησης, απαιτούν για την εξέλιξή τους πολύ μεγάλα ποσά. Τα οποία θα πρέπει σε κάποιο σημαντικό βαθμό να εξοικονομηθούν από κάποιους άλλους τομείς, χωρίς όμως παράλληλα οι τομείς αυτοί να μείνουν πίσω από πλευράς εξέλιξης.

Ο συνδυασμός αυτός δείχνει πολύ δύσκολος να επιτευχθεί από κάθε αυτοκινητοβιομηχανία μεμονωμένα και έτσι σιγά σιγά αρχίζουν να προκύπτουν συνεργασίες τόσο σε ότι αφορά την ανάπτυξη των καινούργιων τεχνολογιών όσο και στην από κοινού εξέλιξη πλαισίων και κινητήρων.

Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε με κάθε επισημότητα από πλευράς των VW και Ford η από κοινού εξέλιξη επαγγελματικών οχημάτων και η μελλοντική προοπτική συνεργασίας στις νέες τεχνολογίες, κάτι που θεωρώ σχεδόν σίγουρο που θα υλοποιηθεί. Ταυτόχρονα έχει αρχίσει και γίνεται λόγος για αντίστοιχη κίνηση από δύο γνωστές γερμανικές premium εταιρείες, τη Mercedes και τη BMW. Οι οποίες ήδη συνεργάζονται, μαζί και με την Audi, στη Here, την εταιρεία ψηφιακών χαρτών που απέκτησαν από τη Nokia, ενώ πρόσφατα συνένωσαν τις εταιρείες car sharing τους. Τις Car2Go και DriveNow αντίστοιχα.

Μελλοντικά θα μπορούσαν να εξελίσσουν από κοινού συστήματα ηλεκτροκίνησης και αυτόνομης κίνησης προκειμένου και να επιτυγχάνουν οικονομίες κλίμακας αλλά και να διατηρήσουν την τεχνολογική υπεροχή που πρέπει να έχει ένας premium κατασκευαστής. Τόσο απέναντι σε ήδη καταξιωμένους κατασκευαστές και εταιρείες τεχνολογίας όσο και σε σχέση με νέους και φιλόδοξους παίκτες όπως είναι η κινεζική Waymo.

Και αν αυτό είναι μέχρι ενός σημείου λογικό και αναμενόμενο αυτό που εκπλήσσει καταρχήν είναι η προοπτική της από κοινού εξέλιξης των νέων γενιών των μικρών τους μοντέλων. Των Α-Class και σειράς 1, που μελλοντικά θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν καταρχήν το ίδιο πλαίσιο -άλλωστε και τα δύο θα είναι προσθιοκίνητα- με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση σημαντικών ποσών για την ανάπτυξή τους.

Το πιο σημαντικό εμπόδιο για την υλοποίηση της συνεργασίας μεταξύ των εταιρειών της Στουτγκάρδης και του Μονάχου είναι οι εσωτερικές αντιδράσεις στους κόλπους τους και κυρίως από τους μηχανικούς τους. Οι οποίοι πιστεύουν πως με μια τέτοια συνεργασία τα μοντέλα θα χάσουν μέρος της ταυτότητάς τους. Ακόμα πάντως και αν καμφθούν οι αντιρρήσεις το πρώτο μοντέλο αυτής της ενδεχόμενης συνεργασίας δεν πρόκειται να παρουσιαστεί πριν το 2025.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ