ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτές είναι και επίσημα οι top BMW X3 M και X4 M, με τους έως και 510 ίππους

Αυτές είναι και επίσημα οι top BMW X3 M και X4 M, με τους έως και 510 ίππους

Η BMW δεν έχασε καθόλου χρόνου. Έτσι σχεδόν αμέσως μετά τη φωτογραφία με τα καμουφλάζ και περίπου 20 ημέρες πριν την πρεμιέρα τους στο περίπτερο της εταιρείας στην έκθεση της Γενεύης παρουσίασε και επίσημα διαδικτυακά τις κορυφαίες εκδόσεις των μεσαίων SUV και SUV Coupe της -ή SAV αν θέλουμε να ακολουθήσουμε κατά γράμμα την ονοματολογία της εταιρείας του Μονάχου.

Ενδιαφέρον είναι πως για πρώτη φορά οι κορυφαίες αυτές εκδοχές, οι X3 M και X4 M ανήκουν στα καθαρόαιμα μοντέλα Μ και όχι στα λιγότερο hard core M Performance, όπως π.χ. η X3 M40i. Μάλιστα σε αυτά και στη συνέχεια στις καινούργιες γενιές των Μ3 και Μ4 που αναμένονται, τοποθετείται για πρώτη φορά ο ολοκαίνουργιος εξακύλινδρος σε σειρά των 3.000 κυβικών της M GmbH με τα δύο turbo. Η απόδοσή του φτάνει τους 480 ίππους και τα 600 Nm (μόλις στις 2.600 σ.α.λ.) ή τους 510 ίππους στην έκδοση Competition.

Ακόμα πιο εντυπωσιακός είναι ο μέγιστος αριθμός στροφών του εξακύλινδρου, που είναι οι 7.200, νούμερο ιδιαίτερα υψηλό για υπερτροφοδοτούμενο σύνολο. Από κει και πέρα το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, η τετρακίνηση xDrive (προέρχεται από τη Μ5), το πίσω μπλοκέ διαφορικό, η ανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και το σύστημα διεύθυνσης έχουν αναβαθμιστεί προκειμένου να εξασφαλίζεται ο έντονος σπορ χαρακτήρας που είναι και το κατεξοχήν ζητούμενο στα μοντέλα Μ. Για το σκοπό αυτό έχει ενισχυθεί και το πλαίσιο σε διάφορα σημεία προκειμένου να είναι ακόμα πιο άκαμπτο, ενώ το βάρος π.χ. για την Χ3 Μ είναι ούτε λίγο ούτε πολύ 1.970 κιλά.

Φυσικά και τα δύο κορυφαία μοντέλα της γκάμας των Χ3 και Χ4 διαφοροποιούνται και οπτικά από τα πιο απλά, χωρίς όμως να παύουν να είναι αρκετά διακριτικά, σύμφωνα άλλωστε και με τη λογική της M GmbH.

Όσο για τις επιδόσεις σημειώστε 0-100 χλμ./ ώρα σε 4,2 και 4,1 δεύτερα για τις στάνταρ εκδοχές και τις Competition αντίστοιχα. Η τελική ταχύτητα της τελευταίας φτάνει τα 285 χλμ./ ώρα, ενώ η πρώτη περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ ώρα η ανεβαίνει στα 280 χλμ./ ώρα με το προαιρετικό Drivers Package.

Οι Χ3 Μ και X4 M θα πωλούνται από το φθινόπωρο και οι τιμές τους στη Γερμανία διαμορφώνονται από 84.900 και 87.100 ευρώ, με τις εκδόσεις Competition να κοστίζουν επιπλέον 8.500 ευρώ. Στην Ελλάδα η τιμή τους θα είναι εξαψήφια.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ