Τα τελευταία χρόνια και μια μέρα πριν από την έναρξη της έκθεσης της Γενεύης για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, η Mercedes αποκαλύπτει σε επιλεγμένους δημοσιογράφους -το cnn.gr ήταν εκεί- τα μελλοντικά της πλάνα αλλά και τα καινούργια της μοντέλα.

Φέτος την τιμητική της, σε ότι αφορά τα σχέδια της εταιρείας, είχε λογικά και αναμενόμενα, η ηλεκτροκινήση. Ο επικεφαλής της έρευνας και της εξέλιξης και μελλοντικός ισχυρός άντρας του ομίλου της Daimler -θα διαδεχθεί τους επόμενους μήνες τον Dieter Zetsche- Ola Kallenius ανέφερε χαρακτηριστικά πως η Mercedes βα βασιστεί σε τρεις τεχνολογίες.

Η πρώτη είναι τα ήπια υβριδικά συστήματα (MHEV) τα οποία στο άμεσο μέλλον θα τα διαθέτουν όλοι ανεξαιρέτως οι κινητήρες, μιας και βελτιώνουν τόσο την απόδοση όσο και την οικονομία καυσίμου. Η αρχή θα γίνει από τα μικρότερα μοντέλα, την A-Class δηλαδή και τις υπόλοιπες προσθιοκίνητες Mercedes.

H δεύτερη τεχνολογία είναι τα plug-in υβριδικά -στο χώρο της εκδήλωσης υπήρχε η αντίστοιχη έκδοση της ανανεωμένης GLC- τα οποία αυτή τη στιγμή έχουν δυνατότητα καθαρά ηλεκτρικής κίνησης για έως και 50 χιλιόμετρα (κατά WLTP). Ο στόχος εδώ είναι να αυξηθεί αυτή η ηλεκτρική αυτονομία τους στα 100 χιλιόμετρα προκειμένου να μπορεί κανείς να καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησής του αποκλειστικά ηλεκτρικά. Άρα χωρίς να επιβαρύνει το περιβάλλον και κυρίως οικονομικά και όποτε έχει τη δυνατότητα ή την ανάγκη να μπορεί να πραγματοποιεί ταξίδια με τη βοήθεια του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Τα plug-in υβριδικά της Mercedes θα ονομάζονται EQ Power, ενώ αυτά που θα έχουν δεχθεί τις περιποιήσεις της AMG, ναι θα υπάρχουν και αυτά, θα λέγονται EQ Power+.

Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (BEV- Battery Electric Vehicle) θα είναι τα EQ και η γκάμα τους θα διευρύνεται συνεχώς. Έτσι στη Γενεύη παρουσιάζεται η EQV που είναι η ηλεκτρική έκδοση της V-Class, ενώ το παρόν δίνει στο περίπτερο της Mercedes και το EQ Sliver Arrow 01.

Πρόκειται για το εντυπωσιακό μονοθέσιο με το οποίο η γερμανική εταιρεία θα μετέχει στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα Ε, με αποτέλεσμα από τη σαιζόν 2019/ 2020 να μετέχει τόσο στη Φόρμουλα 1 όσο και στη Φόρμουλα Ε. Το EQ Silver Arrow 01 ζυγίζει 900 κιλά, αποδίδει μέχρι και 340 ίππους και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 280 χλμ./ ώρα.

Το παρόν θα δώσει και η CLA Shooting Brake -πρόκειται για παγκόσμια πρεμιέρα- η οποία είναι σαφώς πιο σπορτίφ, κομψή, ειδικά στο πίσω μέρος της και πρακτική σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Η αισθητική του εσωτερικού της ακολουθεί τα μοντέρνα και high tech πρότυπα της A-Class αλλά και της CLA Coupe, ενώ οι κινητήρες της θα ξεκινούν από τα 1.330 κυβικά αυτοί της βενζίνης και από τα 1.500 οι diesel.

O κινητήρας του εντυπωσιακού και συλλεκτικού, μιας και θα κατασκευαστεί μόλις 750 φορές, AMG GT R Roadster είναι ο V8 των 4.000 κυβικών με τα δύο turbo της μάρκας που εδώ αποδίδει 585 ίππους. Οπτικά το top ρόουντστερ της Mercedes ξεχωρίζει με τη μεγάλη και σταθερή πίσω αεροτομή του.

Το δεύτερο νέο μοντέλο της AMG είναι η GLE 55 4MATIC+, στην οποία ο εξακύλινδρος των 3.000 κυβικών διαθέτει υβριδική υποβοήθηση μίζα γεννήτριας, δύο turbo και ηλεκτρικό compressor, με αποτέλεσμα η απόδοσή του να φτάνει τους 435 ίππους,

Παράλληλα η γερμανική εταιρεία παρουσίασε και τις ειδικές τελικές εκδόσεις (Final Editions) των SLC και S 65 AMG καθώς και την Sl 500 Grand Edition, ενώ η Smart παρουσίασε το Smart Forease+ Concept που αποκαλύπτει το ηλεκτρικό της μέλλον.

Διαβάστε επίσης