Η φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου στη Γενεύης, η 89η στη σειρά, είναι  πολυσυλλεκτική, καθώς παρουσιάζονται μοντέλα όλων των κατηγοριών και με διάφορα συστήματα πρόωσης. Αυτοκίνητα που τους επόμενους μήνες θα τα δούμε να κυκλοφορούν στους δρόμους δίπλα μας και άλλο που δεν πρόκειται να τα δούμε ποτέ. Είτε γιατί θα παραμείνουν στην κατηγορία του πρωτότυπου είτε γιατί θα κατασκευαστούν σε πολύ λίγα αντίτυπα. Φυσικά υπάρχουν και αυτά που θα περάσουν από το concept car στο μοντέλο παραγωγής και μάλιστα με μικρές αλλαγές.

Έτσι λοιπόν τους επόμενους μήνες θα ξεκινήσει η διάθεση της νέας Mercedes CLA Shooting Brake, που είναι σαφώς πιο κομψή από την προκάτοχό της, καθώς και της γρήγορης έκδοσης του μεγάλου SUV της μάρκας. Της AMG GLE 53 4MATIC+ αλλά και της AMG GT R Roadster, η οποία θα κατασκευαστεί σε μόλις 750 μονάδες. Στο μέλλον είναι βέβαιο πως θα κάνει την εμφάνισή της στις κατά τόπους εκθέσεις της μάρκας η EQV, η ηλεκτρική έκδοση της V-Class, ενώ το Smart Forease+ θα αποτελέσει το πρότυπο για τα μελλοντικά και αποκλειστικά μοντέλα της Smart.

Σαφώς πιο νωρίς σε σχέση με το τελευταίο θα δούμε στην Ελλάδα τo ολοκαίνουργιο Renault Clio που αποτελεί τη φυσική εξέλιξη της προηγούμενης πια γενιάς και είναι αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς. Κάτι που ισχύει και για το Twingo.

Ο ανταγωνισμός στην πάντα ενδιαφέρουσα κατηγορία των υπερ- μίνι θα ενταθεί και άλλο με την έλευση του ιδιαίτερα όμορφου νέου Peugeot 208 που μάλιστα θα έχει ευθύς εξαρχής τόσο έκδοση GTI με 220 ίππους από 1.600 κυβικά όσο και πλήρως ηλεκτρική με αξιόλογη αυτονομία. Ενδιαφέρουσα παρουσία και αυτή του 508 Sport.

H Skoda θα δηλώσει δυναμικά το παρόν -για πρώτη ουσιαστικά φορά στην ιστορία της- στη μικρή- μεσαία κατηγορία ή κατηγορία C με το πολύ ενδιαφέρον Scala και στη συνέχεια θα ξεκινήσει η διάθεση του νέου της B-SUV, του Kamiq. Στο περίπτερό της και μάλιστα σε περίοπτη θέση υπάρχει και το πρώτο ηλεκτρικό της μοντέλο, το Vision iV που έχει και πολύ ενδιαφέρουσα αισθητική.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον αισθητικά είναι και το Imagine της Kia, που είναι και ηλεκτρικό, όπως ηλεκτρικό είναι και το νέο e-Soul που παραμένει ιδιαίτερο οπτικά. Με υβριδική, plug-in υβριδική και πλήρως ηλεκτρική έκδοση θα είναι διαθέσιμο το Kia Niro.

Στην πιο μικρή κατηγορία, αυτή των μίνι, τα πιο ενδιαφέροντα ήταν τρία πρωτότυπα και μάλιστα ηλεκτρικά: το Citroen Ami One που είναι αρκετά φουτουριστικό, το Honda e Prototype με τη χαριτωμένη εμφάνιση και το Fiat Centoventi, που αποτελεί μια πρώτη προσέγγιση, μετά από πολλά χρόνια, ενός διαδόχου του Panda.

Παράλληλα η FCA παρουσίασε και την Alfa Romeo Tonale, ένα μικρότερο SUV σε σχέση με τη Stelvio που θα είναι και υβριδικό. Πλήρως ηλεκτρικό αντίθετα είναι το Audi Q4 e-tron που ακολουθεί τις γραμμές του μεγαλύτερου ηλεκτρικού e-tron quattro η διάθεσή του οποίου θα ξεκινήσει τις επόμενες μέρες. Τα δεύτερο ηλεκτρικό Audi είναι ένα σπορ τετράθυρο κουπέ, το e-tron Sportback, ενώ ηλεκτρικό είναι και το ενδιαφέρον VW ID Buggy που είναι η σύγχρονη εκδοχή των Beach Buggies που ξεκίνησαν από την Καλιφόρνια τη δεκαετία του ’60. Το VW T-Roc R με τη σειρά του είναι η top έκδοση των 300 ίππων του επιτυχημένου SUV της γερμανικής εταιρείας. Μια αντίστοιχη έκδοση μάλλον δεν θα έχει το επίσης νέο Mazda CX-30, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά. Δίπλα του η ιαπωνική εταιρείας, που μάλλον θα τη δούμε σύντομα και πάλι στη χώρα μας, το επίσης νέο και ενδιαφέρον 3.

Την επόμενη γενιά των SUV της Nissan και κυρίως του Qashqai προλογίζει το πολύ φρέσκο και πρωτότυπο IMQ που και αυτό είναι ηλεκτρικό, ενώ η Mitsubishi με της σειρά της είχε στο στάντ της το υβριδικό Engelberg Tourer. Πλήρως ηλεκτρικό, με ενδιαφέρουσα αισθητικά και ακόμα πιο ενδιαφέρουσα τιμή, για EV πάντα, είναι το δεύτερο μοντέλο της υπο- μάρκας της Volvo, της Polestar, το Polestar 2 που θα ανταγωνίζεται άμεσα το Model 3 της Tesla, ενώ και η BMW παρουσίασε πέρα από την ανανεωμένη 7άρα και αρκετά υβριδικά μοντέλα.

Το ηλεκτρικό της Seat είναι το el-Born με το χαρακτηριστικό αμάξωμα, ενώ το Cupra Formentor και ωραία εμφάνιση έχει και πολύ καλές επιδόσεις. Καινούργιο είναι και το SsangYong Korando που παρουσιάζεται στην ελβετική μεγαλούπολη.

Από πλευράς υπερ- αυτοκινήτων, που πάντα αποτελούν το κερασάκι στην τούρτα μιας έκθεσης τα πρωτεία ανήκουν στην καινούργια Ferrari, την F8 Tributo. Η Lamborghini παρουσίασε δύο ανοιχτά μοντέλα, την Huracan Εvο Spyder και την Aventador SVJ Roadster, η Aston Martin είχε στο περίπτερό της την εντυπωσιακή Valkyrie και τα πρωτότυπα Lagonda All Terrain, AM-RB 003 και Vanquish Vision, η Bugatti παρουσίασε το La Voiture Noire που θα είναι ότι πιο ακριβό θα μπορεί να αγοράσει κανείς, η Koenigsegg το Jesko των 1.600 ίππων, η κροατική Rimac το C-Two, η ιστορική Hispano- Suiza το αμφιλεγόμενης αισθητικής Carmen, η Pninfarina το πρωτότυπο Battista, η πρωτοεμφανιζόμενη Piech το Mark Zero και η Ginetta το πιο άσχημο αυτοκίνητο της έκθεσης που επιπλέον έχει και άσχημο όνομα, το Akula.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!