ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H Bugatti «La Voiture Noire» είναι με 11 εκατομμύρια ευρώ το πιο ακριβό αυτοκίνητο του κόσμου

H Bugatti «La Voiture Noire» είναι με 11 εκατομμύρια ευρώ το πιο ακριβό αυτοκίνητο του κόσμου

Στο περίπτερο της Bugatti στην έκθεση της Γενεύης σε περίοπτη θέση ήταν ένα αυτοκίνητο που θα κατασκευαστεί μια και μόνο φορά. Έπειτα φυσικά από παραγγελία ενός φανατικού και προφανώς ζάμπλουτου οπαδού της μάρκας -φήμες λένε πως μπορεί να είναι και ο Ferdinand Piech, πρώην ισχυρός άντρας και μεγαλομέτοχος του ομίλου Volkswagen στον οποίο άλλωστε ανήκει και η Bugatti.

Όποιος και αν είναι πάντως ο νέος κάτοχος της one off Bugatti που ονομάζεται απλά «La Voiture Noire» (το μαύρο αυτοκίνητο) το σίγουρο είναι ότι προκειμένου να πραγματοποιηθεί η επιθυμία του έχει καταβάλει ούτε λίγο ούτε πολύ 11 εκατομμύρια ευρώ. Προ φόρων φυσικά, γεγονός που την καθιστά το πιο ακριβό αυτοκίνητο του κόσμου και με διαφορά.

Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας πηγή έμπνευσης ήταν ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της γαλλικής εταιρείας, η Type 57 SC Atlantic. Η οποία είναι δημιουργία του Jean Bugatti γιού του ιδρυτή της μάρκας που σε ηλικία 27 ετών ανέλαβε συνολικά τις τύχες της μάρκας. Από το 1936 έως και το 1938 η Atlantic κατασκευάστηκε μόλις 4 φορές -μια S και 3 SC, με τις τελευταίες να έχουν υπερτροφοδότηση με μηχανικό υπερσυμπιεστή (compressor).

Μέχρι τις μέρες μας έχουν φτάσει οι τρεις, ενώ αυτή που αγνοείται είναι η προσωπική του Jean Bugatti με τον αριθμό πλαισίου 57453. Η συγκεκριμένη χάθηκε το 1938 κατά τη διάρκεια της εισβολής των ναζιστικών στρατευμάτων στην Αλσατία, ενώ αν με έναν μαγικό τρόπο βρισκόταν σήμερα η αξία της θα ξεπερνούσε τα 100 εκατομμύρια ευρώ.

H «La Voiture Noire» είναι κατασκευασμένο εξολοκλήρου από ανθρακόνημα, ενώ σε σχέση με τη Chiron στην οποία άλλωστε και βασίζεται ο σχεδιαστής της Etienne Salome έχει επιμηκύνει το εμπρός μέρος προκειμένου να της δώσει ακόμα πιο εντυπωσιακή εμφάνιση. Η οποία τονίζεται και άλλο από τα φουσκωμένα φτερά αλλά και από την ενσωμάτωση τω προφυλακτήρων στο όλο σχήμα του αμαξώματος. Η αναφορά στη δεκαετία του ’30 είναι η ακμή που διατρέχει κατά μήκος όλο το αμάξωμα στο κέντρο του.

O κινητήρας βέβαια δεν είναι άλλος από το γνωστό W16 των 8.000 κυβικών της εταιρείας, που με τη βοήθεια τεσσάρων turbo αποδίδει 1.500 ίππους και 1.600 Nm.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ