ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To καινούργιο Koenigsegg Jesko ξεπερνά τα 480 χλμ./ ώρα

To καινούργιο Koenigsegg Jesko ξεπερνά τα 480 χλμ./ ώρα

Η σουηδική Koenigsegg μάλλον δεν θέλει να αφήσει περιθώρια σε κάποιον άλλο κατασκευαστή να διεκδικήσει με μοντέλο του τον τίτλο του ταχύτερου στον κόσμο. Έτσι ο διάδοχος του Agera RS, που είναι και αυτό που κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας, το Jesko -η ονομασία  του είναι το μικτό όνομά του πατέρα του ιδρυτή και ιδιοκτήτη της μάρκας Christian von Koenigsegg που χρηματοδότησε αρχικά με τις οικονομίες του την εταιρεία- μπορεί να ξεπεράσει τα 480 χλμ./ώρα. Πιο συγκεκριμένα φτάνει τα 482 χλμ./ ώρα και είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο πως θα διεκδικήσει και αυτό το ρεκόρ ταχύτητας.

Η εμφάνισή του ακολουθεί το γνωστό, εντυπωσιακό μοτίβο των Koenigsegg και η βάση του είναι ένα εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο από ανθρακονήματα. Σε σχέση με τον προκάτοχό του Agera είναι λίγο πιο μακρύ (κατά 40 χιλιοστά) και πιο ψηλό κατά 22 χιλιοστά. Η αύξηση αυτή των εξωτερικών του διαστάσεων έχει προκειμένου αντίστοιχα να αυξηθούν και οι χώροι στο εσωτερικό και να είναι πλέον πιο άνετοι. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 5,0 ιντσών, ενώ στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μια ακόμα, πιο μικρή, οθόνη αφής.

Ο κινητήρας του Koenigsegg Jesko είναι ο καθιερωμένες bi- turbo V8 των 5.000 κυβικών της σουηδικής εταιρείας, ο οποίος διαθέτει, όπως και αυτός της Ferrari, έναν ιδιαίτερα ελαφρύ flat plane στροφαλοφόρο. Δεν υπάρχει κάποιου είδους ηλεκτρική υποβοήθηση, ενώ η απόδοσή του, όταν καταναλώνει βιοκαύσιμο Ε85, φτάνει τους 1.600 ίππους. Αν το καύσιμο είναι απλή αμόλυβδη «περιορίζεται» στους 1.280 ίππους, ενώ συνδυάζεται με ένα ιδιαίτερα ελαφρύ κιβώτιο το οποίο η Koenigsegg ονομάζει LST (Light Speed Transmission). Ταυτόχρονα το χαρακτηρίζει ως πολύδισκο και διευκρινίζει πως μπορεί και κατεβαίνει απευθείας π.χ. από την 7η στην 4η θέση χωρίς να είναι απαραίτητος ο σειριακός του συγχρονισμός.

KOENIGSEGG JESKO 9a

Το εσωτερικό του Jesko θυμίζει λίγο και κοκπιτ μαχητικού τζετ, ενώ η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων το έκανε και λίγο πιο άνετο. Πηγή: Koenigsegg

Από κει και πέρα το Jesko έχει ειδικά μελετημένη αεροδυναμική, προκειμένου να μένει σταθερό και στις ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες που μπορεί να φτάσει. Έτσι στα 250 χλμ./ ώρα η πίσω πτέρυγα παράγει κάθετη αεροδυναμική δύναμη 800 κιλών τα οποία χίλια στα 275 χλμ./ ώρα. Οι τιμές αυτές είναι αυξημένες κατά 40% και 30% σε σχέση με τα One:1 και Agera RS.

Κατά τα άλλα το νέο hypercar της Koenigsegg Jesko θα κατασκευάζεται σε ρυθμό 30 με 40 αυτοκινήτων το χρόνο, ενώ συνολικά έχουν προγραμματιστεί 125, διαθέτει ανάρτηση Öhlins που παραπέμπει σε μονοθέσιο της Φόρμουλα 1, καθώς και προαιρετικές ζάντες από ανθρακόνημα, 20 ιντσών μπροστά και των 21 πίσω που ζυγίζουν μόλις 5,9 κιλά.

Το κάθε Jesko θα κοστίζει περίπου 2,7 εκατομμύρια ευρώ.