ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Pininfarina Battista αφήνει πίσω του την Bugatti Chiron

Το Pininfarina Battista αφήνει πίσω του την Bugatti Chiron

Το αυτοκίνητο που παρουσιάζει στην έκθεση της Γενεύης η Automobili Pininfarina έχει το όνομα του ιδρυτή της διάσημης ιταλικής καροσερίας, του Battista Pininfarina και ως εκ τούτου έπρεπε να είναι κάτι το ιδιαίτερο.  Έτσι όχι μόνο είναι από τις πιο όμορφες παρουσίες της έκθεσης αλλά είναι, σύμφωνα πάντα με την ιταλική εταιρεία που έχει εξελιχθεί σε πάροχο αυτοκινητικής τεχνολογίας, το πρώτο premium GT EV (ηλεκτρικό) υψηλών επιδόσεων.

Η βάση του πλήρως ηλεκτρικού Pininfarina Battista είναι έναν μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα, ενώ συνολικά διαθέτει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι αποδίδουν συνδυαστικά 1.900 ίππους -400 δηλαδή περισσότερους από την πανίσχυρη Bugatti Chiron- και 2.300 Nm. Η ενέργεια που τους τροφοδοτεί προέρχεται από μια πραγματικά τεράστια μπαταρία 120 kWh την οποία προμηθεύει η κροατική Rimac και εξασφαλίζει μια αυτονομία 450 χιλιομέτρων.

Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει το όλο σύστημα πρόωσης είναι πραγματικά εξαιρετικές, καθώς το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε κάτω από 2,0 δεύτερα -και εδώ η Chiron μένει πίσω- το 0-300 χλμ./ ώρα είναι μια υπόθεση που διαρκεί λιγότερα από 12,0 δεύτερα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει σχεδόν τα 350 χλμ./ ώρα.

Προκειμένου το Battista να είναι σταθερό και σε αυτές τις ταχύτητες υπάρχουν πίσω δύο μικρές ανεξάρτητες πτέρυγες που ανασηκώνονται αυξάνοντας τα κάθετα φορτία και λειτουργώντας δευτερευόντως ως αερόφρενα. Για την επιβράδυνση πάντως υπάρχουν και εξαπίστονα κεραμικά δισκόφρενα, ενώ οι ζάντες είναι 21 ιντσών.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το εσωτερικό του ηλεκτρικού hypercar της Pininfarina, μια και προσεγγίζει σημαντικά αυτό ενός μαχητικού τζετ. Τόσο λόγω των οθονών αριστερά και δεξιά του τιμονιού από ανθρακονήματα -η αριστερή είναι ο πίνακας οργάνων και στη δεξιά εμφανίζονται όλα όσα αφορούν το infotainment- όσο και λόγω των πλευρικών τμημάτων που φιλοξενούν διάφορα χειριστήρια, π.χ. αυτά της επιλογής κίνησης και των προγραμμάτων οδήγησης.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ιταλικής εταιρείας, που πλέον ανήκει στην ινδική Mahindra, το μοντέλο παραγωγής του Pininfarina Battista θα είναι έτοιμο του 2020. Συνολικά θα κατασκευαστούν 150 μονάδες του ενώ η τιμή του θα είναι υψηλότατη, κάτι όμως που αναμένεται να μην προβληματίσει τους υποψήφιους αγοραστές του.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ