ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H Smart έγινε κινεζική... Κατά το ήμισυ

H Smart έγινε κινεζική... Κατά το ήμισυ

Το ότι η Smart αντιμετώπιζε τα τελευταία χρόνια θέμα, μιας και οι πωλήσεις της έπεφταν -το 2018 μειώθηκαν κατά 4,6% στις 128.802 μονάδες- και οι ζημιές συσσωρεύονταν ήταν κοινό μυστικό.

Όπως κοινό μυστικό ήταν πως ο όμιλος της Daimler, στον οποίο ανήκει και η Mercedes, εξέταζε είτε την παύση των δραστηριοτήτων της είτε την πώλησή της, έστω και τη μερική. Οι φήμες που είχαν κυκλοφορήσει τις τελευταίες μέρες για έντονο ενδιαφέρον της Geely τελικά επιβεβαιώθηκαν και ο κινεζικός όμιλος ήλθε σε επίσημη συμφωνία με την Daimler, όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες, αποκτώντας το 50% της Smart.

Η κοινή εταιρεία των δύο ομίλων θα κατασκευάζει από το 2022 και σε ένα νέο εργοστάσιο στην Κίνα αποκλειστικά ηλεκτρικά Smart, τόσο για την τοπική όσο και για την παγκόσμια αγορά.

Με τη συγκεκριμένη κίνηση ο όμιλος της Geely αποκτά ακόμα μεγαλύτερη ισχύ στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, μιας και στο πορτοφόλιο του ανήκουν εξολοκλήρου και μεταξύ άλλων η Volvo και η Lotus, καθώς και το 10% της Daimler. Για το ποσοστό αυτό είχε καταβάλει πέρυσι συνολικά το πόσο των 9 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η Smart είχε ξεκινήσει το 1994 και πάλι ως συνεργασία μεταξύ της Daimler και της Swatch, ο τότε ισχυρός άντρας της οποίας Nicolas Hayek είχε την ιδέα ενός λιλιπούτειου αυτοκινήτου πόλης που θα είχε χώρο για δύο επιβάτες και πορτμπαγκάζ που θα χωρούσε ένα καφάσι μπύρες… Το αρχικό όνομα της εταιρείας ήταν MCC (Micro Compact Car) ενώ το όνομα Smart για το πρώτο μοντέλο της που στην πορεία εξελίχθηκε στο Fortwo είχε προκύψει από τις λέξεις Smart, Mercedes και Art.

Η παραγωγή ξεκίνησε την 1η Ιουλίου το 1998, ενώ σχεδόν αμέσως μετά η Swatch αποσύρθηκε από την κοινοπραξία, η εταιρεία πέρασε εξολοκλήρου στη Mercedes και μετονομάστηκε σε Smart.

Η πώληση πάντως του 50% της Smart στην Geely ίσως σημάνει και ο τέλος της συνεργασίας στο συγκεκριμένο τομέα με τη Renault -το Smart Forfour και το Renault Twingο έχουν πολλά κοινά. Ο επικεφαλής της Daimler Dieter Zetsche πάντως ανέφερε πως θα ένα μικρό ηλεκτρικό μοντέλο θα κατασκευάζεται και στο Hambach της Γαλλίας όπου έχει την έδρα της η εταιρεία.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ