ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: O V12 της BMW είναι ο τελευταίος των Μοϊκανών

Αυτοκίνητο: O V12 της BMW είναι ο τελευταίος των Μοϊκανών

Οι δωδεκακύλινδροι θεωρούνται και είναι τα κορυφαία σύνολα που μπορούν να τοποθετηθούν σε αυτοκίνητα -οι W12 και W16 είναι μόλις δύο και είναι περισσότερο εξτραβαγκάντζες. Οι λόγοι είναι η μεταξένια, σχεδόν ηλεκτρική λειτουργία σε όλο το εύρος των στροφών τους, μιας και είναι απόλυτα «ζυγισμένοι» και ισορροπημένοι και η μεγάλη απόδοσή τους. Στα παραπάνω θα πρέπει φυσικά να προστεθεί και το αναμφίβολο πρεστίζ τους.  

Βέβαια οι καιροί κάθε άλλο παρά εύκολοι είναι για τόσο μεγάλα σύνολα, λόγω των ολοένα και πιο αυστηρών προδιαγραφών εκπομπής ρύπων, ενώ στην εξίσωση μπαίνει πλέον και ο μέσος όρο εκπομπών της γκάμας, ο οποίος επιβαρύνεται από την παρουσίας τέτοιων κινητήρων και επιφέρει υψηλά πρόστιμα.

Λογικό και αναμενόμενο είναι οι V12 να αποτελούν πλέον μηχανολογικά δεινόσαυρους, οι οποίοι σιγά σιγά εξαφανίζονται από το προσκήνιο, με τη μόνη εταιρεία που εξακολουθεί να επιμένει σε αυτούς να είναι η BMW. Και αυτό γιατί η ζήτηση της M760Li την οποία κινεί ο bi-turbo V12 των 6.000 κυβικών και των 585 πλέον ίππων (απέδιδε 602 αλλά η τοποθέτηση φίλτρων σωματιδίων μείωσε ελαφρώς την ισχύ του) εξακολουθεί να είναι ανέλπιστα μεγάλη, όπως λέει και η ίδια η εταιρεία του Μονάχου. Ειδικά στην Μέση Ανατολή και την Κίνα και παρά τους υψηλότατους φόρους που ισχύουν στην τελευταία και ανεβάζουν την τιμή της στα επίπεδα εξωτικού super car. Εδώ φυσικά ο λόγος αγοράς είναι το πρεστίζ που προαναφέραμε.

Έτσι λοιπόν και σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της εξέλιξης των κινητήρων της BMW Michael Bayer ο θηριώδης V12 θα μείνει στην παραγωγή τουλάχιστον έως το 2023, όταν και θα ολοκληρωθεί ο κύκλος ζωής της τρέχουσας γενιάς της σειράς 7. Και μάλλον θα είναι ο τελευταίος διαθέσιμος εκπρόσωπος του είδους στην κατηγορία πολυτελείας, γεγονός που κατά πάσα πιθανότητα θα διατηρήσει τη ζήτησή του σε υψηλά επίπεδα.

Για μετά το 2023 υπάρχει σοβαρή πιθανότητα η εταιρεία να κάνει μια προσπάθεια ώστε ο V12 να πιάσει και το επόμενα όρια εκπομπής ρύπων, αλλά όπως είπε ο Bayer αυτό θα είναι «εξαιρετικά δύσκολο». Οπότε μάλλον μιλάμε για το κύκνειο άσμα…

ΔΗΜΟΦΙΛΗ