ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το νέο μικρό SUV της VW, το T-Cross, ξεκινά από 1.000 κυβικά και είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον

Το νέο μικρό SUV της VW, το T-Cross, ξεκινά από 1.000 κυβικά και είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον

Με το Τ-Cross, που πλέον είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα, η VW συμπληρώνει την γκάμα των SUV της προς τα κάτω και γίνεται σχεδόν full liner, έχοντας μοντέλα που καλύπτουν όλα τα μεγέθη. Ταυτόχρονα δηλώνει το «παρών» στην πιο ενδιαφέρουσα κατηγορία, αυτή των Β-SUV που δείχνει να ταιριάζει πολύ καλά στα ελληνικά δεδομένα.

Το τελευταίο ισχύει ιδιαίτερα για το T-Cross. Που έχει μια μοντέρνα και νεανική εμφάνιση, με ένα αρκετά γωνιώδες αμάξωμα προκειμένου να τονίζεται ο off road προσανατολισμός, μια χαρακτηριστική (σχεδόν) κάθετη μάσκα -στοιχείο που χαρακτηρίζει όλα και πιο πολύ τα σύγχρονα SUV ανεξαρτήτως κατηγορίας- ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, όπως το ανάγλυφο στο προφίλ του και η οπτική σύνδεση των πίσω φώτων που ενισχύει την αίσθηση του πλάτους.

Το μήκος του φτάνει σχεδόν τα 4,11 μέτρα, γεγονός που του εξασφαλίζει την ευελιξία που περιμένει κανείς από ένα μικρό SUV που θα περνά πολύ από το χρόνο του μέσα στην πόλη, ενώ χάρη στο συνδυασμό του αρκετά μεγάλου μεταξονίου των 2.551 χιλιοστών αλλά και του γωνιώδους αμαξώματος που προαναφέραμε οι χώροι στο εσωτερικό είναι ιδιαίτερα άνετοι. Με τα δεδομένα της κλάσης και συγκριτικά με ένα υπερ- μίνι, όπως π.χ. το Polo με το οποίο το T-Cross μοιράζεται όχι μόνο το πλαίσιο MQB-A0 και τους κινητήρες αλλά και τη γραμμή παραγωγής στην Pablona της Ισπανίας.

Έτσι λοιπόν 2, ενίοτε και τρεις, θα βρουν άνετα θέση στο πίσω κάθισμα για το οποίο υπάρχει στάνταρ η δυνατότητα μετακίνησης προκειμένου οι χώροι επιβατών και αποσκευών να προσαρμόζονται στις εκάστοτε ανάγκες. Έτσι στην πενταθέσια διάταξη η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 347 έως 417 λίτρα, ενώ αν πέσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος φτάνει μέχρι και τα 1.243 λίτρα. Πρακτικό στοιχείο η δυνατότητα αναδίπλωσης και της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους, καθώς και οι αρκετές θέσεις για μικρο-αντικείμενα στο εσωτερικό αλλά και το αρκετά χαμηλό κατώφλι φόρτωσης του χώρου αποσκευών.

Ο διάκοσμος με τη σειρά του είναι σύγχρονος, με αναμενόμενα σκληρά πλαστικά και με την οθόνη των 8,0 ιντσών του συστήματος infotainment να είναι πολύ καλά ενσωματωμένη στο ταμπλό, κατά τα πρότυπα του Polo. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (ως μέρος ενός πακέτου κόστους 500 ευρώ), ενώ στάνταρ είναι και στις δύο διαθέσιμες εκδόσεις Life και Style όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones και θέση ασύρματης φόρτισής τους, καθώς και μια σειρά συστημάτων υποβοήθησης.

VW T CROSS 4a

Σύγχρονο, νεανικό και hightech εσωτερικό με αρκετες δυνατότητες εξατομίκευσης. Πηγή: VW

Το T-Cross είναι άμεσα διαθέσιμο με τον 1.0 TSI στις εκδόσεις του των 95 και 115 ίππων και όπως και σε άλλα μοντέλα του ομίλου ο τρικύλινδρος turbo αποδεικνύει και εδώ πως δικαίως θεωρείται ένα από τα κορυφαία σύνολα αυτού του κυβισμού. Όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το Τ-Cross στην Εύβοια είναι πολιτισμένος και ελαστικός από χαμηλά, ανεβάζει εύκολα στροφές και συνδυάζεται καλά με το κιβώτιο των 5 σχέσεων στη βασική του έκδοση. Αν οδηγός ασχοληθεί με το κιβώτιο και τον διατηρεί στη μεσαία περιοχή στροφών όπου αποδίδει και καλύτερα, τότε και σβέλτα θα κινηθεί και αρκετά οικονομικά (επίσημη μέση τιμή 4,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα). Όσο για τις επιδόσεις σημειώστε 0-100 χλμ./ ώρα σε 11,5 δεύτερα και τελική 180 χλμ./ ώρα, ενώ οι τιμές είναι ακόμα καλύτερες στην έκδοση των 115 ίππων (10,2 δεύτερα και 193 χλμ./ ώρα) που συνδυάζεται και με κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο DSG με 7.

Ταυτόχρονα το μικρό SUV της VW είναι καλά στημένο και άνετο, με ικανοποιητική αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσής του, περιορισμένες κλίσεις στις στροφές και καλό έλεγχο του αμαξώματος από την ανάρτηση.

Σε περίπου δύο μήνες το T-Cross θα είναι διαθέσιμο και με τον diesel 1.6 ΤDI των 95 ίππων, ο οποίος θα συνδυάζεται και με το αυτόματο κιβώτιο, ενώ σε κάθε περίπτωση κινητήριοι τροχοί είναι οι εμπρός. Οι τιμές του θα ξεκινούν από τις 20.250 ευρώ με το πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού Life (αυτόματο από 21.750 ευρώ), ενώ με τον 1.0 TSI των 115 ίππων το κόστος αγοράς ξεκινά από 18.850 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο και από 20.350 με το αυτόματο. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι η τιμή των 17.400 ευρώ της έκδοσης 1.0 TSI των 95 ίππων που είναι διαθέσιμη με το όπως είπαμε πλήρες επίπεδο εξοπλισμού Life.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ