Για πρώτη φορά στην ιστορίας της η γκάμα των κόμπακτ μοντέλων Mercedes περιλαμβάνει και μια τετράθυρη έκδοση, την A-Class Sedan, η οποία πέρα από όλα τα άλλα έρχεται για να καταρρίψει όλα τα τυχόν στερεότυπα που υφίστανται για τα μοντέλα με κλασικό αμάξωμα τριών όγκων.

Η A-Class Sedan λοιπόν δεν απευθύνεται σε όσους έχουν κατά νου ένα συντηρητικό μοντέλο. Απεναντίας είναι ιδιαίτερα σύγχρονη και δυναμική, με τους μικρούς προβόλους της να της εξασφαλίζουν μια δυναμική και σπορ εμφάνιση, που ακολουθεί πιστά την καινούργια σχεδιαστική γραμμή της Mercedes. Η οποία χαρακτηρίζεται από τις απλές, καθαρές και ταυτόχρονα διακριτικές γραμμές της, ενώ ολοκληρώνονται από μια εμφατική μάσκα.

Παρατηρώντας την τετράθυρη A-Class δημιουργείται η αίσθηση πως είναι ιδιαίτερα αεροδυναμική κάτι που επιβεβαιώνεται και από τους αντίστοιχους αριθμούς: ο συντελεστής οπισθέλκουσάς της κατεβαίνει μέχρι και το εντυπωσιακό 0,22, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ της CLA. Xάρη όμως στη μικρότερη μετωπική της επιφάνεια, λόγω της πιο χαμηλής μάσκας της, η A-Class Sedan είναι το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο στον κόσμο.

Η εξαιρετική της αεροδυναμική δεν επηρεάζει θετικά μόνο την κατανάλωση καυσίμου της αλλά και τον πολιτισμένο χαρακτήρα της. Εξασφαλίζοντας στις μεγάλες ταχύτητες ένα τόσο χαμηλό επίπεδο θορύβου που κάλλιστα μπορεί να συγκριθεί με αυτών των μεγάλων λιμουζινών της μάρκας, όπως είναι η E-Class και η ναυαρχίδα S-Class.

Από την τελευταία προέρχεται και μέρος του ψηφιακού και ηλεκτρονικού της εξοπλισμού που της επιτρέπει, υπό προϋποθέσεις μπορεί να κινηθεί και ημι- αυτόνομα, με τη βοήθεια καμερών και αισθητήρων που παρέχουν στη κεντρική μονάδα ανά πάσα χρονική στιγμή όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και ακόμα περισσότερες. Στάνταρ είναι τα συστήματα Active Brake Assist και το Active Lane Keeping Assist.

Φυσικά η A-Class Sedan διαθέτει και την τελευταία γενιά των συστημάτων infotainment της Mercedes, το MBUX, με τις πολύ μεγάλες δυνατότητες, το φωνητικό έλεγχο, την πλήρη διασύνδεση smartphones και βέβαια το ψηφιακό βοηθό Mercedes. Ο οποίος παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην A-Class Hatchback και εξασφαλίζει την επικοινωνία σε φυσική γλώσσα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ολοκαίνουργια λειτουργία MBUX Augmented Reality για την πλοήγηση, η οποία προσφέρει βελτιωμένη προβολή των χαρτών με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality). Η βίντεο εικόνα του περιβάλλοντα χώρου που λαμβάνεται με τη βοήθεια της μπροστινής κάμερας επαυξάνεται με χρήσιμες πληροφορίες πλοήγησης. Έτσι π.χ. τοποθετούνται αυτόματα βέλη ή οι αριθμοί των σπιτιών πάνω στην εικόνα της οθόνης αφής.

Από την πεντάθυρη A-Class προέρχεται και ο πιο εντυπωσιακός και high tech πίνακας οργάνων της μικρής- μεσαίας κατηγορίας και όχι μόνο. Ελεύθερος, αιωρούμενος και αποκλειστικά ψηφιακός αποκαλύπτει ξεκάθαρα το μέλλον στο συγκεκριμένο τομέα. Σε κάθε περίπτωση αποτελείται από δύο οθόνες κάτω από ένα κοινό κρύσταλλο ώστε να προκύπτει μια ενιαία επιφάνεια. Τα μεγέθη τους είναι δύο, 7,0 και 10,25 ίντσες, παρέχοντας τόσο στον οδηγό όσο και στους επιβάτες όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται με πολύ καλά γραφικά υψηλής ανάλυσης.

Ο high tech χαρακτήρας συνδυάζεται εξαιρετικά και με την οικογενειακή διάσταση της A-Class Sedan, η οποία, χάρη και στο μεγάλο μεταξόνιό της των 2.729 χιλιοστών, διαθέτει ιδιαίτερα άνετους χώρους και για τους συνολικά πέντε επιβάτες της. Ο «αέρας» μάλιστα για τα κεφάλια όσων κάθονται πίσω είναι με 944 χιλιοστά κορυφαίος στην κατηγορία. Μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ των 420 λίτρων (diesel 410 λίτρα), ενώ το διευρυμένο άνοιγμά του και το κανονικό του σχήμα διευκολύνουν αφάνταστα τη φόρτωση.

Από κει και πέρα υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης με τις γραμμές εξοπλισμού Style, Progressive και AMG Line, τα πακέτα Night, δέρματος και Business, ενώ κατά την παράδοση της Mercedes η λίστα του επιπλέον εξοπλισμού μπορεί να καλύψει τα πάντα. Και την ακρόαση μουσικής από ένα premium ηχοσύστημα σαν αυτό της Burmester.

Όπως και η πεντάθυρη A-Class έτσι και η τετράθυρη βασίζεται στο ιδιαίτερα και άκαμπτο πλαίσιο MFA2, ενώ προκειμένου να προκύπτει κάθε φορά ο βέλτιστος δυνατός συνδυασμό υπάρχουν δύο επιλογές για τον πίσω άξονα. Επίσης με το Drive Select (προαιρετικό) ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από πέντε προγράμματα οδήγησης.

Η εισαγωγική έκδοση βενζίνης είναι η Α 180 που κινείται από τον ιδιαίτερα σύγχρονο τετρακύλινδρο των 1.332 κυβικών των 136 ίππων και των 200 Nm, ενώ ο ίδιος κινητήρας στην Α 200 φτάνει στους 163 ίππους και τα 250 Nm. Το στάνταρ κιβώτιο εδώ είναι ένα χειροκίνητο 6 σχέσεων, προαιρετικά διατίθεται και αυτόματο DCT με 7 σχέσεις ενώ ιδιαίτερα καλές είναι και οι επιδόσεις. Το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε 9,3 δεύτερα στην Α 180 και σε 8,3 στην Α 200, ενώ οι τελικές τους ταχύτητες είναι 216 και 230 χλμ./ ώρα αντίστοιχα. Όσο για τις μέσες καταναλώσεις τους σημειώστε 5,3 έως 5,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα για την Α 180 και 5,7 έως 6,0 για την Α 200.

Το αυτόματο κιβώτιο είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού της Α 180 d, με τον τετρακύλινδρο diesel των 1.461 κυβικών, των 116 ίππων και των 260 Nm, η μέση κατανάλωση του οποίου κυμαίνεται από τα 4,1 έως τα 4,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Την ίδια στιγμή για το 0-100 χλμ./ ώρα απαιτούνται 10,6 δεύτερα και η τελική ταχύτητα είναι 206 χλμ./ ώρα.

Από κει και πέρα υπάρχει ο τετρακύλινδρος βενζίνης των 2.000 κυβικών που στην Α 220 αποδίδει 190 ίππους και στην Α 250 224. Και οι δύο είναι διαθέσιμες και με τετρακίνηση 4MATIC ενώ αυτόματο κιβώτιο δεν είναι μόνο στην προσθιοκίνητη Α 220 στάνταρ.

Η πολύ ενδιαφέρουσα Α-Class Sedan ξεκινά από τις 28.230 ευρώ.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!