Γεγονός είναι πως τα πολυμορφικά έχουν επηρεαστεί σημαντικά από την αύξηση της δημοτικότητας των SUV, ενώ ταυτόχρονα και σε γενικές γραμμές η εικόνα τους δείχνει πιο… οικογενειακή από όσο ενδεχομένως θα έπρεπε. Και λιγότερο δυναμική από την επιθυμητή.

Η νέα Mercedes Β-Class έρχεται να δώσει μια νέα πνοή στην κατηγορία των MPVs, με ένα αμάξωμα με διαφορετικές αναλογίες σε σχέση με ότι έχουμε συνηθίσει στην κλάση. Αναλογίες οι οποίες προσδιορίζονται κυρίως από την πιο χαμηλή γραμμή της οροφής, σε συνδυασμό με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία των Mercedes, τη Sensual Purity, που δεν διαθέτει τίποτα το περιττό.

Η νέα B-Class έχει μια εμφατική μάσκα, ενώ το πιο χαμηλό εμπρός της μέρος όχι μόνο μεταβαίνει ιδιαίτερα αρμονικά στο παρμπρίζ, δημιουργώντας ένα ενιαίο σύνολο που καταλήγει στη οροφή, αλλά εξασφαλίζει και μια εξαιρετική αεροδυναμική. Ακόμα καλύτερη και από την ήδη πολύ καλή της προκατόχου της, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας μειώθηκε από το 0,25 στο 0,24 -τιμή σε κάθε περίπτωση εξαιρετική για ένα πολυμορφικό το μήκος του οποίου δεν ξεπερνά τα 4,42 μέτρα.

Ταυτόχρονα οι μικροί πρόβολοι μπροστά και πίσω σε συνδυασμό τόσο με τη μυώδη γραμμή των ώμων όσο και με τους μεγάλους τροχούς ενισχύουν τη δυναμική και σπορτίφ συνολική της εικόνα. Στο πίσω μέρος αυτό εξασφαλίζεται από τη μεγάλη αεροτομή στην οροφή και τις μαύρου χρώματος στη βάση του πίσω παρμπρίζ, ενώ μαύρο είναι και το κάτω τμήμα του προφυλακτήρα που παραπέμπει σε διαχύτη.

Η πιο δυναμική και σπορ εμφάνιση της νέας B-Class δεν σημαίνει φυσικά πως έχει απεμπολήσει τα οικογενειακά της χαρακτηριστικά, που είναι και θα είναι ο βασικός λόγος ύπαρξης και το μεγάλο ατού των αυτοκινήτων της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.729 χιλιοστών οι χώροι για τους επιβάτες είναι κάτι παραπάνω από άνετοι, ενώ από κει και πέρα οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στην πρακτικότητα. Έτσι η δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος σε τρία άνισα τμήματα (40:20:40) είναι στάνταρ. Παράλληλα υπάρχει και η δυνατότητα της μετατόπισης του πίσω καθίσματος κατά 14 ολόκληρα εκατοστά ως προς το διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου, καθώς και η δυνατότητα πιο όρθια τοποθέτησης της πλάτης του πίσω καθίσματος (θέση cargo).

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η χωρητικότητα του πορμπαγκάζ στην πενταθέσια διάταξη να κυμαίνεται από τα 455 έως τα 705 λίτρα, ενώ στην διθέσια μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.540 λίτρα. Στην πρακτικότητα, καθότι επιτρέπει τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων μεγάλου μήκους, συμβάλλει η (προαιρετική) δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού. Κυρίως όμως συμβάλλει το στάνταρ σύστημα EASY-PACK της πέμπτης πόρτας που ανοίγει και κλείνει με το πάτημα ενός κουμπιού -προαιρετικά και όταν συνδυάζεται και με το HANDS-FREE ACCESS και με την κίνηση του ποδιού.

Ο οδηγός κάθεται στην B-Class 90 χιλιοστά πιο ψηλά σε σχέση με την Α-Class, γεγονός που σε συνδυασμό με τις αισθητά πιο λεπτές κολώνες της οροφής του εξασφαλίζει εξαιρετική περιμετρική ορατότητα. Κάτι που διευκολύνει το έργο του, όπως το διευκολύνει και η πολύ καλή εργονομία, καθώς και το νέο σύστημα ENERGISING στο κάθισμα που είναι ευεργετικό για την πλάτη και τη μέση (διατίθεται για εμπρός καθίσματα με πλήρως ηλεκτρική ρύθμιση και λειτουργία μνήμης.

Ο χαρακτηριστικός ελεύθερος, φουτουριστικός και high tech πίνακας οργάνων με τις δύο οθόνες το μέγεθος των οποίων κυμαίνεται από τις 7,0 έως τις 10,25 ίντσες, προέρχεται μεν από την A-Class αλλά ο συνολικά σχεδιασμός του ταμπλό είναι διαφορετικός. Προσαρμοσμένος στο διαφορετικό χαρακτήρα της B-Class δεν χωρίζεται σε δύο τμήματα αλλά είναι ενιαίος και βάζει ακόμα πιο πολύ στο επίκεντρο τους αεραγωγούς τύπου τουρμπίνας. Επίσης η κεντρική κονσόλα διατίθεται, όπως και στην E-Class, με εμφάνιση black panel.

Φυσικά και η B-Class διαθέτει το MBUX (Mercedes-Benz User Experience), το πιο σύγχρονο και εξελιγμένο σύστημα infotainment της γερμανικής εταιρείας, που χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να «μαθαίνει» τον οδηγό και τις συνήθειές του. Το MBUX συνδυάζεται και με το έξυπνο σύστημα φωνητικού ελέγχου με φυσική ομιλία, το οποίο ενεργοποιείται λέγοντας Hey Mercedes. Όπου Mercedes ο ψηφιακός βοηθός. Άλλοι τρόποι επικοινωνίας είναι φυσικά η οθόνη αφής, τα πλήκτρα αφής στο τιμόνι αλλά και το touchpad στην κεντρική κονσόλα.

Το παρόν δίνουν φυσικά και όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, ενώ όταν πληρούνται οι προϋποθέσεις η B-Class μπορεί να κινηθεί ακόμα και ημι-αυτόνομα. Επίσης διαθέτει ενεργά συστήματα υποβοήθησης ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης (Active Emergency Stop Assist) και υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας (Active Lane Change Assist), ενώ στάνταρ είναι και τo διευρυμένο σύστημα ενεργής υποβοήθησης πέδησης (Active Brake Assist).

Όπως και στην Α-Class έτσι και εδώ υπάρχουν δύο διαφορετικές διαμορφώσεις της πίσω ανάρτησης, ενώ πέρα από τη στάνταρ εκδοχή υπάρχει και η σπορ αλλά και αυτή με ενεργή μεταβαλλόμενη απόσβεση καθώς και το Drive Select που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης που ταιριάζει στην κάθε περίσταση.

Οι διαθέσιμες εκδόσεις βενζίνης της B-Class είναι οι Β 160, Β 180 και Β 200 οι οποίες κινούνται από το νέο τετρακύλινδρο turbo των 1.332 κυβικών και αποδίδει αντίστοιχα 109, 136 και 163 ίππους. Στις δύο πιο ισχυρές εκδόσεις του συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT.

Η εισαγωγική έκδοση πετρελαίου είναι η B 160 d, στην οποία ο τετρακύλινδρος diesel των 1.461 κυβικών αποδίδει 95 ίππους. Στην Β 180 d η απόδοσή του είναι 116 ίπποι, ενώ οι B 200 d και B 220 d κινούνται από το νέο τετρακύλινδρο diesel των 2.000 κυβικών της εταιρείας, ο οποίος χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε κόμπακτ μοντέλο της Mercedes και αποδίδει 150 και 190 ίππους αντίστοιχα.

Οι τιμές της νέας, πολύ διαφορετικής σε σχέση με το παρελθόν και κατά συνέπεια ιδιαίτερα ελκυστικής Mercedes B-Class ξεκινούν από τις 28.315 ευρώ.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!