Η Renault, λόγω της πολυετούς και επιτυχημένης εμπλοκής της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, διακρίνεται για τους εξαιρετικούς κινητήρες της, οι οποίοι δεν κινούν μόνο τα δικά της μοντέλα αλλά και άλλων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο diesel 1.5 dCi, ο οποίος είναι διαθέσιμος σε μια σειρά εκδόσεων και συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο επιτυχημένων συνόλων όλων των εποχών.

Τo παράδειγμα του κινητήρα πετρελαίου αναμένεται να ακολουθήσει και ο νέος turbo κινητήρας βενζίνης Energy 1.3 TCe της γαλλικής εταιρείας. Ο οποίος χρησιμοποιώντας λύσεις υψηλής τεχνολογίας και χάρη στην υψηλή τεχνογνωσία των μηχανικών της Renault, φιλοδοξεί να θέσει νέα μέτρα σύγκρισης. Όχι μόνο σε ό,τι αφορά την απόδοση, αλλά και την οικονομία καυσίμου, την αξιοπιστία και την οδηγική απόλαυση.

Η βασική αρχιτεκτονική των τεσσάρων κυλίνδρων σε συνδυασμό με τη χωρητικότητα των 1.330 κυβικών προσφέρει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας (χαμηλή στάθμη θορύβου, απουσία κραδασμών, κ.λπ.) και ταυτόχρονα σημαντικά αποθέματα ροπής σε όλο το εύρος λειτουργίας του κινητήρα. Ανάμεσα στα βασικά τεχνολογικά του χαρακτηριστικά συμπεριλαμβάνεται η ειδική επένδυση (Mirror Bore) στα τοιχώματα των κυλίνδρων, η αύξηση της πίεσης του συστήματος άμεσου ψεκασμού στα 250 bar, ο πρωτοποριακός σχεδιασμός του θαλάμου καύσης και η εφαρμογή διπλού συστήματος μεταβλητού χρονισμού (VVT), η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης του συστήματος υπερτροφοδότησης κ.λπ.

Ο νέος κινητήρας είναι διαθέσιμος σε μία σειρά εκδόσεων με απόδοση από 115 έως και 160 ίππους. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, καθώς και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC).

Πιο συγκεκριμένα στο νέο Renault Kadjar, που θα είναι διαθέσιμο μέσα στον Ιούνιο, η απόδοση του Energy 1.3 TCe είναι είτε 140 είτε 160 ίπποι και η απόκρισή του άμεση ήδη από τις χαμηλές στροφές, χάρη στην εξαιρετική του ροπή των 270 Nm. Συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC) 7 σχέσεων, ενώ εξοπλίζεται και με φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (Gasoline Particulate Filter), που μέχρι πρότινος ήταν ένα τεχνολογικό γνώρισμα κυρίως των κινητήρων πετρελαίου. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε πως ο νέος και φιλόδοξος αυτός τετρακύλινδρος κινητήρας έχει υποβληθεί σε 40.000 ώρες δοκιμών πάνω σε πάγκο, που ισοδυναμεί με 14 έτη λειτουργίας για 8 ώρες την ημέρα!

Στο Renault Captur η ισχύς του κινητήρα Energy 1.3 TCe είναι 130 ή 150 ίπποι με ροπή 220 ή 250 Nm, αντίστοιχα, αλλά και ιδιαίτερα χαμηλές τιμές μέσης κατανάλωσης που δεν ξεπερνούν τα 5,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Παράλληλα, οι επιδόσεις του Captur 1.3 TCe είναι κορυφαίες, με το 0-100 χλμ./ ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 9,5 δεύτερα (1.3 TCe 150 EDC) και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 210 χλμ./ώρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην έκδοση των 150 ίππων, ο νέος κινητήρας συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC) 6 σχέσεων.

H Dacia, ως μέλος του Groupe Renault, εφοδιάζει και το Duster με τον 1.3 TCe, που εδώ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο κορυφαίος κινητήρας εγγυάται και στο επιτυχημένο SUV τη μέγιστη οδηγική ευχαρίστηση, προσφέροντας υψηλή ροπή από τις χαμηλές στροφές, συνεχή παροχή ισχύος σε όλο το φάσμα λειτουργίας του, αλλά και χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2. Στοιχεία που ταιριάζουν γάντι στο χαρακτήρα του Duster. Στην πράξη αυτό σημαίνει κορυφαία ιπποδύναμη (ανάλογα με την έκδοση 130 ή 150 ίπποι) και ροπή (240 ή 250 Nm αντίστοιχα), καθώς και μέση κατανάλωση που κυμαίνεται από 6,0 έως 6,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Παράλληλα, οι επιδόσεις του Dacia Duster 1.3 TCe είναι συναρπαστικές, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 200 χλμ./ώρα (έκδοση 1.3 TCe 150).

Η Renault όμως είναι και μια εταιρία που επενδύει στο μέλλον, όπως αυτό ορίζεται από την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση. Άλλωστε έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αφού διαθέτει εδώ και χρόνια μια ευρεία γκάμα μοντέλων μηδενικών ρύπων (Ζ.Ε.) όπως είναι τα πλήρως ηλεκτρικά (EV) Twizy και ZOE, αλλά και οι ηλεκτρικές εκδόσεις των επαγγελματικών Renault Kangoo και Master. Το ZOE φιγουράρει διαρκώς στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη και το μέλλον του διαγράφεται ακόμη πιο λαμπρό με τη νέα γενιά του που ήδη παρουσιάστηκε. Μέχρι το 2022, η Renault σκοπεύει να παρουσιάσει 8 νέα ηλεκτρικά μοντέλα, με τις κορυφαίες εκδόσεις τους να έχουν αυτονομία περίπου 400 χιλιομέτρων.

Για την Renault η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το εφαλτήριο μια νέας τεχνολογικής περιόδου όπως την εκφράζει το πρωτότυπο EZ-Ultimo, που παρουσιάστηκε πέρυσι το φθινόπωρο στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Πρόκειται για ένα ρομποτικό, αυτόνομο, ηλεκτρικό, διασυνδεδεμένο αυτοκίνητο το οποίο αποτελεί μια πλατφόρμα για υπηρεσίες κοινόχρηστης μετακίνησης, προσφέροντας μια premium εμπειρία εν κινήσει.

Καθώς πρόκειται για ένα ρομποτικό όχημα, οι επιβάτες μπορούν να απολαμβάνουν το ταξίδι τους μέσα σε ένα περιβάλλον σχεδιασμένο σα lounge, που είναι εξοπλισμένο με όλες τις ανέσεις και τις υπηρεσίες που χρειάζονται είτε για να χαλαρώσουν, είτε για να συγκεντρωθούν. Εφοδιασμένο με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, το EZ-ULTIMO καλύπτει ένα μεγάλο φάσμα δραστηριοτήτων, καθώς είναι συνδεδεμένο με τεχνικές δομές και μπορεί να προσαρμοστεί στο αστικό περιβάλλον, στον αυτοκινητόδρομο, ή ακόμα και στις ανάγκες των υπηρεσιών μεταφοράς σε συγκεκριμένους προορισμούς.

Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι πολύ ενδιαφέρον. Και η Renault θα το κάνει ακόμη πιο συναρπαστικό!

Διαβάστε επίσης