ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Volvo XC60 είναι στην πρωτοπορία των τεχνολογικών εξελίξεων

Το Volvo XC60 είναι στην πρωτοπορία των τεχνολογικών εξελίξεων

H δεύτερη γενιά του XC60 έχει αποδειχθεί ήδη από την πρώτη στιγμή μια μεγάλη επιτυχία για τη Vοlvo, συνεχίζοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την εξαιρετική πορεία του προκατόχου του και παραμένοντας πρώτο σε πωλήσεις premium μεσαίο SUV στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η δημοφιλία του φυσικά και δεν εξέπληξε, μιας και διαθέτει όλα τα επιμέρους γνωρίσματα μιας επιτυχίας, αρχής γενομένης από την εξωτερική του εμφάνιση. Η οποία είναι σύγχρονη και δυναμική, με έντονη προσωπικότητα αλλά και με την οικογενειακή γραμμή των SUV της Volvo, που εκφράζεται κυρίως μέσω της εμφατικής μάσκας αλλά και των προβολέων με τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας. Εξίσου χαρακτηριστική και η μεγάλη απόσταση από τα έδαφος των 216 χιλιοστών, η οποία τονίζει ακόμα πιο πολύ την off road πλευρά του.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί το καθιερωμένο σκανδιναβικό design με τις καθαρές γραμμές και τον ουσιαστικό, διαχρονικό και χωρίς επιτηδευμένα στοιχεία, σχεδιασμό, την πολυτελή διάσταση, την εξαιρετική ποιότητα αλλά και τον high tech χαρακτήρα, ο οποίος εκφράζεται κυρίως μέσω της οθόνης αφής που μοιάζει με tablet. Και η οποία είναι το κέντρο ελέγχου του συστήματος infotainment της σουηδικής εταιρείας που είναι ένα από κορυφαία και πιο λειτουργικά που υπάρχουν ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Από εκεί και πέρα διαθέσιμο είναι ένα σύστημα κλιματισμού τεσσάρων ζωνών που ονομάζεται Clean Zone, ένα high end ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins και σύμφωνα με τη μεγάλη παράδοση της Volvo στο συγκεκριμένο τομέα, μια σειρά από κορυφαία συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Που περιλαμβάνονται είτε στο βασικό εξοπλισμό όπως π.χ. το City Safety -το σύστημα αποφυγής που αποτρέπει πιθανές συγκρούσεις με προπορευόμενα οχήματα, πεζούς, δικυκλιστές και μεγάλα ζώα, μέρα ή νύχτα και συνοδεύεται και από υποβοήθηση τιμονιού- είτε στον προαιρετικό.

Μεταξύ των τελευταίων και το σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης, που το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο οδηγός είναι απλά να έχει τα χέρια του στο τιμόνι, καθώς όλα τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει το σύστημα. Η κορυφαία ασφάλεια που παρέχει το Volvo XC60 επικυρώνεται και από τη διάκριση των 5 αστέρων που του έχει απονεμηθεί από τον οργανισμό EuroNCAP και μάλιστα με top βαθμολογία.

Φυσικά το μεσαίο premium SUV της Volvo έχει και έντονο οικογενειακό χαρακτήρα, με άνετους χώρους για μέχρι και 5 επιβάτες και τις αποσκευές τους, καθώς η ελάχιστη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ του είναι 505 λίτρα και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.432 λίτρα. Ενδεικτική της προσοχής που έχει δοθεί στην πρακτικότητα είναι η ηλεκτρική πέμπτη πόρτα αλλά και η δυνατότητα μείωσης της απόστασης από το έδαφος όταν έχει επιλεγεί η προαιρετική πνευματική ανάρτηση, καθώς και οι πολλοί χώροι για μικρο- αντικείμενα στην καμπίνα.

Στα ξεκούραστα και απροβλημάτιστα ταξίδια συμβάλλουν για τους επιβάτες ο πλούσιος εξοπλισμός, οι πολλές δυνατότητες διασύνδεσης smartphones και η άνεση από την ανάρτηση, ενώ για τον οδηγό τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά και η απόδοση των κινητήρων.

Εδώ είναι ένα ακόμα τομέας που η Volvo αποδεικνύει πως βρίσκεται στην πρωτοπορία των τεχνολογικών εξελίξεων, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζει και τη θέση της για την ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση του εξηλεκτρισμού στη γκάμα της, με τελικό στόχο την πλήρη ηλεκτρική κίνηση και τη μηδενική επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Έτσι λοιπόν στη γκάμα των κινητήρων του XC60 υπάρχει από την πρώτη μέρα της παρουσίασής του, η κορυφαία επιλογή του Τ8 Twin Engine. Πρόκειται για ένα plug-in υβριδικό σύστημα που αποτελείται από τον τετρακύλινδρο βενζίνης των 2.000 κυβικών της μάρκας με την υπερτροδοφοδότηση από turbo και μηχανικό υπερσυμπιεστή (compressor) και έναν ηλεκτροκινητήρα. Η συνδυαστική απόδοσή φτάνει τους 390 ίππους, ενώ στην τελευταία εκδοχή του θα έχει μια καινούργια, ακόμα πιο εξελιγμένη μπαταρία με μεγαλύτερη κατά 15% χωρητικότητα και κατά συνέπεια και μια αντίστοιχα μεγαλύτερη αυτονομία καθαρά ηλεκτρικής κίνησης. Η οποία μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 45 χιλιόμετρα με βάση τον τελευταίο και σαφώς ρεαλιστικό κύκλο WLTP. Στην πράξη αυτό σημαίνει πως πολλοί θα μπορούν να καλύψουν τις ημερήσιες ανάγκες μετακίνησής τους καθαρά ηλεκτρικά και κατά συνέπεια με πολύ χαμηλό κόστος και χωρίς εκπομπές ρύπων.

Η εξέλιξη του T8 όμως ήταν λίγο πολύ αναμενόμενη για μια εταιρεία σαν τη Volvo, ενώ το ιδιαίτερα σημαντικό νέο είναι πως πλέον για το XC60 θα είναι διαθέσιμες και άλλες υβριδικές εκδόσεις, πέρα από την κορυφαία.

Χάρη σε μια νέα γενιά κινητήρων με τον κωδικό Β στην οποία τα σύγχρονα σύνολα της γενιάς Drive-E, βενζίνης και πετρελαίου, συνδυάζονται με ένα ολοκαίνουργιο, εξελιγμένο ήπιο υβριδικό σύστημα (mild hybrid). Παρουσία του ανακτάται η ενέργεια που απελευθερώνεται κατά το φρενάρισμα -χωρίς αυτό χάνεται- αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται στο πορτμπαγκάζ και αποδίδεται υποβοηθώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης όταν αυτό απαιτείται. Κατά την εκκίνηση από στάση και κατά τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις.

To ήπιο αυτό υβριδικό σύστημα αποδίδει μέχρι και 10 kW (16 ίπποι) και 40 Nm, που προστίθενται -για το χρονικό διάστημα που το σύστημα είναι σε λειτουργία- στην απόδοση των τετρακύλινδρων, βενζίνης και πετρελαίου όπως προαναφέραμε, των 2.000 κυβικών.

Το XC60 Β4 (στάνταρ αυτόματο και τετρακίνητο), στο οποίο ο δίλιτρος diesel αποδίδει πλέον 197 ίππους και 420 Nm, χρειάζεται έτσι πλέον μόλις 8,3 δεύτερα για το 0-100 χλμ./ ώρα και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 205 χλμ./ ώρα. Ταυτόχρονα η μέση κατανάλωσή του σύμφωνα με το νέο και πολύ πιο ρεαλιστικό κύκλο WLTP κυμαίνεται από 6,1 έως 7,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 από 159 έως 187 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Οι αντίστοιχες τιμές του D4 AWD με χειροκίνητο κιβώτιο, που καταδεικνύουν εμφανώς την πρόοδο και την εξέλιξη είναι 0-100 χλμ./ ώρα σε 8,8 δεύτερα, κατανάλωση 6,3 με 7,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 από 164 έως 188 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Στο πιο ισχυρό XC60 B5 των 235 ίππων οι διαφορές στην κατανάλωση σε σχέση με το D5 των επίσης 235 είναι ακόμα πιο μεγάλες: τα 7,0 έως 8,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα έχουν μειωθεί στο Β5 6,1 με 7,2 λίτρα, ενώ τα 184 έως 210 γραμμάρια CO2 στο χιλιόμετρο έχουν πέσει στα 159 με 187 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Η μέγιστη δηλαδή τιμή εκπομπών του B5 είναι σχεδόν ίση με την ελάχιστη του D5 και αυτό είναι κάτι παραπάνω από ενδεικτικό για την πρόοδο που έχει συντελεστεί αλλά και για την αποτελεσματικότητα του ήπιου υβριδικού συστήματος της Volvo.

Οι εκδόσεις diesel Β4 και B5 και οι βενζίνης B5 και B6 είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο πως θα γίνουν οι πιο δημοφιλείς του XC60. Σε αυτό θα συντελέσουν φυσικά και οι τιμές τους που ξεκινούν από τις 55.848 ευρώ.