Τα SUV είναι μια κατηγορία με μεγάλη σημασία και μεγάλη επιτυχία για τη Volvo, καθώς και τα τρία της μοντέλα που την απαρτίζουν -τα XC40, XC60 και XC90- συμπεριλαμβάνονται στα πιο δημοφιλή των κλάσεών τους.

Αυτό φυσικά βάζει τη σουηδική εταιρεία σε μια σειρά σκέψεων, για την επέκταση της γκάμα της και κατά συνέπεια την αύξηση της παραγωγής της και βέβαια της κερδοφορίας της. Τα πλάνα επέκτασής της μάλιστα συμπεριλαμβάνουν και τα δύο άκρα. Τόσο την κλάση πάνω από τη μέχρι στιγμή ναυαρχίδα της, το XC90 όσο και αυτήν κάτω από το εισαγωγικό της μοντέλο το XC40.

Χαρακτηριστικές είναι και οι δηλώσεις του επικεφαλής της μάρκας Hakan Samuelsson ως προς αυτό σε βρετανικό περιοδικό, καθώς είπε: «νομίζω πως αυτή τη στιγμή εξετάζουμε τις πιθανότητες. Τόσο για ένα ακόμα μεγαλύτερο όσο και για ένα ακόμα μικρότερο SUV. Θα σας εκπλήξουμε ως προς αυτά στο μέλλον».

Ανεξάρτητα πάντως από τις δηλώσεις του ισχυρού άντρα της σουηδικής εταιρείας και οι δύο επεκτάσεις έχουν νόημα. Ένα SUV μεγαλύτερο του XC90 θα δήλωνε το παρόν σε μια κατηγορία που τον τελευταίο καιρό με την προσθήκη της BMW X7 και την παρουσία της Mercedes GLS στη δεύτερη γενιά της δείχνει σιγά σιγά να αναπτύσσεται. Ταυτόχρονα δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως αυτά τα μεγάλα και πολυτελή τετρακίνητα είναι εξαιρετικά δημοφιλή στις πιο μεγάλες αγορές του κόσμου. Αυτές της Κίνας και των ΗΠΑ, οπότε η Volvo έχει κάθε λόγο να θέλει την παρουσία της.

Από την άλλη τα μικρά SUV της λεγόμενης κατηγορίας B, είναι αυτά που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη τάση ανάπτυξης, τόσο από πλευράς ζήτησης όσο και διαθέσιμων μοντέλων. Και εδώ η παρουσία των premium κατασκευαστών είναι ακόμα εξαιρετικά περιορισμένη, μιας και μόνο η Audi διαθέτει το Q2.

Σύμφωνα πάντως με τις πληροφορίες και ο αντικαταστάτης του V40 δεν θα είναι, εκτός απροόπτου, ένα κλασικό hatchback αλλά θα έχει έναν πιο έντονο crossover προσανατολισμό.

Διαβάστε επίσης