ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Δέκα ενδιαφέροντα στοιχεία για το Lunar Roving Vehicle που πήγε στο φεγγάρι

Δέκα ενδιαφέροντα στοιχεία για το Lunar Roving Vehicle που πήγε στο φεγγάρι

Πριν από μισό αιώνα ο άνθρωπος πάτησε το πόδι του στο φεγγάρι -ναι, υπάρχουν θεωρίες συνωμοσίας για το ότι αυτό δεν συνέβη ποτέ- και μαζί του ήταν και το Lunar Roving Vehicle (LRV). Ένα ειδικά εξελιγμένο για τις ανάγκες των διαστημικών αποστολών όχημα που σα σκοπό είχε να μεταφέρει βαρύ επιστημονικό σχεδιασμό.

Φυσικά ένα αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί για να κινηθεί σε άλλο πλανήτη παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον και αυτά είναι τα 10 πιο σημαντικά στοιχεία που αφορούν το LRV.

  1. Συνολικά κατασκευάστηκαν τέσσερα LRV, τεχνολογικά σχεδόν πανομοιότυπα, εκ των οποίων τα τρία εγκαταλείφθηκαν στη σελήνη και το τέταρτο δεν έφτασε ποτέ εκεί λόγω περικοπής του προγράμματος. Για λόγους οικονομικούς.
  2. Η απόφαση εξέλιξης του LRV οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στον ανταγωνισμό που υπήρχε μεταξύ των ΗΠΑ και της τότε ΕΣΣΔ την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου.
  3. Το συνολικό κόστος τους έφτασε τα 38 εκατομμύρια δολάρια, πόσο μυθικό για τις αρχές της δεκαετίας του ’70.
  4. Τα LRV είναι αυτοκίνητα μιας χρήσης. Μετείχαν σε μια αποστολή του προγράμματος Apollo και στη συνέχεια τα εγκατέλειπαν στη Σελήνη.
  5. Εντυπωσιακό είναι πως οι μπαταρίες του δεν ήταν επαναφορτιζόμενες:
  6. Εξίσου εντυπωσιακό στοιχείο, ειδικά με τα δεδομένα της τότε εποχής, η τετραδιεύθυνση. Η οποία λειτούργησε μόνο στο τρίτο που έφτασε στη Σελήνη, καθώς στο πρώτο είχει τεθεί εκτός ο εμπρός άξονας και στο δεύτερο ο πίσω.
  7. Η επίσημη τελική ταχύτητα του LRV είναι τα 13 χλμ./ ώρα. Ωστόσο ένας αστροναύτης έπιασε τα 18 χλμ./ ώρα, που μπορεί να θεωρηθεί και επίσημο ρεκόρ ταχύτητας στη Σελήνη.
  8. Το τρίτο LRV έπρεπε και να επισκευαστεί, σε ένα από τα φτερά του. Για το σκοπό αυτό -πρόκειται για την πρώτη επισκευή αυτοκινήτου εκτός γης- οι αστροναύτες χρησιμοποίησαν ένα χάρτη της Σελήνης, ταινία συγκόλλησης και κάποιους συνδετήρες από τα φώτα της σεληνακάτου.
  9. Τα LRV είχαν τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, από έναν σε κάθε τροχό τους. Η απόδοση του κάθε κινητήρα ήταν 0,24(!) ίπποι.
  10. Ο έλεγχός τους γινόταν από ένα χειριστήριο που παραπέμπει σε joystick και τοποθετημένο στο κέντρο του οχήματος, ώστε να μπορούν να το χρησιμοποιήσουν και οι δύο επιβαίνοντες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ