Στα πιο πολλά πάρκινγκ στην Αθήνα, αλλά και σε χώρους όπως π.χ. στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος των Αθηνών υπάρχει το λεγόμενο valet πάρκινγκ, στο οποίο αφήνεις σε συγκεκριμένο σημείο το αυτοκίνητό σου και στη συνέχεια το σταθμεύουν οι αρμόδιοι υπάλληλοι.

Valet parking έχει και το εξαιρετικό μουσείο της Mercedes στη Στουγκάρδη -αν τυχόν βρεθείτε τη γερμανική πόλη μην παραλείψετε να το επισκεφτείτε- μόνο που στη διαδικασία δεν θα εμπλέκονται άνθρωποι. Και αυτό γιατί τα αυτοκίνητα από τη στιγμή που θα αποβιβάζονται οι επιβαίνοντές τους θα κινούνται αυτόνομα προς τις θέσεις στάθμευσής τους. Το μόνο που θα έχει να κάνει ο οδηγός είναι να επιλέξει την κατάλληλη εφαρμογή από το smartphone του και να δώσει την εντολή.

Πρόκειται για τον πρώτο χώρο που πήρε άδεια για κάτι τέτοιο και η τεχνολογία που απαιτείται προκειμένου τα αυτοκίνητα να μετακινούνται με ασφάλεια -πρέπει να αποφεύγουν τα σταθερά εμπόδια αλλά και να σταματούν όταν π.χ. διασταυρώνονται με άλλα οχήματα ή με πεζούς- προέρχεται από τη συνεργασία της Mercedes με την Bosch.

Η τελευταία προμηθεύει τους απαραίτητους αισθητήρες, οι οποίοι επικοινωνούν με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης των αυτοκινήτων, που πρέπει να είναι τουλάχιστον επιπέδου 4. Το επίπεδο 4, με βάση τον προσδιορισμό που έχει γίνει από τα αρμόδια όργανα, ορίζεται ως η δυνατότητα κίνησης του οχήματος χωρίς τη συμμετοχή οδηγού σε συγκεκριμένο χώρο.

Μιας και μέχρι στιγμής τα αυτοκίνητα που πωλούνται και έχουν δυνατότητα ημι- αυτόνομης κίνησης είναι επιπέδου 2 η διαδικασία στο μουσείο της Mercedes έχει για την ώρα μορφή επίδειξης και μόνο. Η γερμανική εταιρεία υπολογίζει πως θα λειτουργεί κανονικά σε περίπου μια πενταετία, όταν θα είναι έτοιμη και δοκιμασμένη για την κανονική παραγωγή η τεχνολογία 4ου επιπέδου για την αυτόνομη κίνηση.

Διαβάστε επίσης