Αγοράζουν οι Έλληνες plug-in υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Η ηλεκτροκίνηση ή ακριβέστερα ο εξηλεκτρισμός, μιας και για να φτάσουμε στην καθολική επικράτηση των ηλεκτρικών μοντέλων έχουμε ακόμα πολύ χρόνο και δρόμο μπροστά μας, είναι χωρίς καμία αμφιβολία ο κόσμος που έρχεται σε ότι αφορά την αυτοκίνηση.
Το ερώτημα βέβαια είναι τι γίνεται μέχρι στιγμής με τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα και κυρίως αυτά που έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν αποκλειστικά ηλεκτρικά έστω και για κάποια χιλιόμετρα. Δηλαδή τα plug-in υβριδικά ή PHEV και τα πλήρως ηλεκτρικά ή BEV (Battery Electric Vehicle, ενώ χρησιμοποιείται και ο όρος EV, Electric Vehicle).
Πόσο δημοφιλή είναι, ειδικά στη χώρα μας, όπου οι υποδομές εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά περιορισμένες και δεν υπάρχουν επί της ουσίας κίνητρα για την αγορά ενός PHEV ή BEV που έχουν και ιδιαίτερα υψηλές τιμές συγκριτικά με τα αντίστοιχα συμβατικά μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα θα μπορούσε να είναι μονολεκτική απογοητευτική. Κι αυτό γιατί το μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών και των πλήρως ηλεκτρικών μαζί είναι μόλις 0,35% για το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς που διανύουμε. Μέχρι και τον Ιούνιο δηλαδή.
Σε απόλυτα νούμερα και με βάση τα στοιχεία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) -μπορείτε να τα δείτε αναλυτικά στον πίνακα που ακολουθεί- σε αυτούς τους έξι μήνες πουλήθηκαν σε όλη την Ελλάδα μόλις 229 BEV και PHEV. Από αυτά τα πλήρως ηλεκτρικά είναι μόλις 91, ενώ τα υπόλοιπα 137 είναι plug-in υβριδικά.
Για το άμεσο μέλλον οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση του μεριδίου αγοράς λόγω του μεγαλύτερου αριθμού των μοντέλων, κυρίως των PHEV, που θα είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά. Βέβαια ακόμα και έτσι δεν περιμένει κανείς το μερίδιο αγοράς τους να ξεπεράσει το 1 με 2%. Πιο δημοφιλή αναμένεται να γίνουν τα ήπια υβριδικά (mild hybrid) που είναι πιο φτηνά και έχουν και το πλεονέκτημα της μείωσης των συντελεστών του ειδικού τέλους ταξινόμησης κατά 50%.
Τα νούμερα αυτά, που δυστυχώς σε αυτήν την περίπτωση λένε πάντα την αλήθεια και μάλιστα ολόκληρη, κάνουν σαφές πως η ανάγκη θέσπισης κινήτρων αλλά και ανάπτυξης των υποδομών είναι απόλυτα επιτακτική αν θέλουμε ως χώρα να μείνουμε πολύ πίσω σε ότι αφορά την ηλεκτροκίνηση.
Το μερίδιο αγοράς των BEV και PHEV στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά μικρό