ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Q3 Sportback, το μικρό SUV κουπέ της Audi, είναι πράγματι σπορ

Το Q3 Sportback, το μικρό SUV κουπέ της Audi, είναι πράγματι σπορ

Τα SUV κουπέ για να έχουν νόημα θα πρέπει αφενός να διαφοροποιούνται ουσιαστικά οπτικά από τα κλασικά alter ego τους και αφετέρου να έχουν αυτόν τον πιο σπορ χαρακτήρα που ευαγγελίζεται η εξωτερική τους εμφάνιση.

Στην περίπτωση του νέου και μικρότερου SUV κουπέ της Audi, του Q3 Sportback, εύφημος μνεία αξίζει τόσο στους σχεδιαστές που ασχολήθηκαν μαζί του όσο και στους μηχανικούς. Στους πρώτους γιατί κατόρθωσαν πράγματι να το διαφοροποιήσουν και στους δεύτερους γιατί εξασφάλισαν ακόμα καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Το Q3 Sportback, σε σχέση πάντα με το Q3 που ξέρουμε, είναι πιο χαμηλό και φυσικά έχει μια πολύ πιο έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος της που του εξασφαλίζει το ζητούμενο στυλ κουπέ. Η αλλαγή στις αναλογίες το κάνουν να δείχνει πιο μακρύ, ενώ δεν είναι και πιο δυναμικό, ενώ το τελευταίο ενισχύεται και από στοιχεία όπως οι πιο εμφατικοί αεραγωγοί και οι ενθέσεις του πίσω προφυλακτήρα. Παράλληλα τα τονισμένα φτερά αποτελούν μια αναφορά τόσο στο θρυλικό quattro όσο και στην τετρακίνηση, που πέρα από τις εισαγωγικές εκδόσεις είναι στάνταρ σε όλες τις υπόλοιπες.

Στο εσωτερικό ο διάκοσμος ακολουθεί τη λογική του κλασικού Q3 αλλά και όλων των μοντέλων της Audi αυτού του μεγέθους. Έτσι χαρακτηρίζεται από μια σύγχρονη σχεδίαση με ποιοτικά υλικά και τονισμένη αίσθηση πολυτέλειας, ενώ οπτικά αυτή που ξεχωρίζει είναι η κεντρικά τοποθετημένη και με κλίση προς τον οδηγό οθόνη των 10,1 ιντσών του συστήματος infotainment. Το οποίο διαθέτει φυσικά όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphoneς καθώς πλέον και την ψηφιακή βοηθό Alexa.

Ο πίνακας οργάνων μπορεί να είναι ψηφιακός, σε γενικές γραμμές είναι ευανάγνωστος και στην κορυφαία του εκδοχή έχει δυνατότητα επιλογής της εμφάνισής του και αντίστοιχα και των πληροφοριών που παρέχει στον οδηγό. Ιδιαίτερα πρακτική όσο και εντυπωσιακή είναι η απεικόνιση του χάρτη του συστήματος πλοήγησης σε όλη του την έκταση (στο Virtual Cockpit Plus με τη διαγώνιο 12,3 ιντσών).

Η μεγάλη έκπληξη στο Q3 Sportback είναι οι χώροι του. Και αυτό γιατί παρά τη μεγάλη κλίση της οροφής το εσωτερικό ύψος στο πίσω κάθισμα είναι σχεδόν εφάμιλλο του στάνταρ Q3, με αποτέλεσμα δύο ή και τρεις επιβάτες να μπορούν να μετακινηθούν χωρίς να νοιώθουν στριμωγμένοι ή περιορισμένοι. Το μόνο είναι πως κατά την είσοδο και την έξοδό τους θα πρέπει να σκύψουν περισσότερο.

Όσο για τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στην κανονική πενταθέσια διάταξη -το πίσω κάθισμα και μετακινείται κατά 13 εκατοστά και η πλάτη του ανακλίνεται σε τρία τμήματα- είναι 530 λίτρα, τιμή ιδιαίτερα καλή, ενώ στη διθέσια, που μάλλον σπάνια θα χρησιμοποιηθεί, φτάνει τα 1.400.

Στο Q3 Sportback με τους τροχούς των τουλάχιστον 18 ιντσών η στάνταρ ανάρτηση είναι η σπορ, ενώ στάνταρ είναι και το Drive Select που δίνει τη δυνατότητα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης.

Η πιο σπορ αίσθηση ξεκινά από την πιο χαμηλή, σε σχέση με τα κλασικά SUV θέση οδήγησης και επιβεβαιώνεται και στο δρόμο, μιας και το μικρό SUV κουπέ της Audi αποδεικνύεται πολύ καλά στημένο, άμεσο στις αντιδράσεις του και ευχάριστο χάρη και στο ακριβές σύστημα διεύθυνσή του. Από κει και πέρα, όπως διαπιστώσαμε στο Μέλανο Δρυμό όπου το οδηγήσαμε, τα περιθώρια πρόσφυσής του είναι μεγάλα. Ακόμα και όταν κινητήριοι τροχοί είναι μόνο οι εμπρός.

Το προσθιοκίνητο Q3 Sportback που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν το 35 TFSi Stronic. Ο συνδυασμός του με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη πέρα από το ότι είναι πολύ καλός έχει ιδιαίτερη σημασία και για έναν άλλο λόγο: στην περίπτωση αυτή ο τετρακύλινδρος TFSI των 1.500 κυβικών και των 150 ίππων υποστηρίζεται και από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (mild hybrid) γεννήτριας μίζας σε συνδυασμό με ηλεκτρικό κύκλωμα 48V. Το σύστημα αυτό -στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων ο ίδιος κινητήρας είναι διαθέσιμος στην κλασική του εκδοχή- ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση, την αποθηκεύει σε μια μικρή πρόσθετη μπαταρία και όταν χρειάζεται την αποδίδει παρέχοντας boost στον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό γίνεται κατά την εκκίνηση ή στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις και η ηλεκτρική υποβοήθηση είναι πράγματι καλοδεχούμενη, μιας και η όλη αίσθηση επιτάχυνσης είναι σαφώς πιο δυναμική.

Ενδιαφέρον είναι ότι το σύστημα start stop τίθεται σε λειτουργία όταν η ταχύτητα του αυτοκινήτου πέσει κάτω από τα 22 χλμ./ ώρα, καθώς και το ότι αν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι μεταξύ των 55 και των 160 χλμ./ ώρα το Q3 Sportback μπορεί να ρολάρει για κάποιες εκατοντάδες μέτρα με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας.

AUDI Q3 SPORTBACK 25

Σύγχρονο high tech εσωτερικό, ποιοτικά υλικά και αίσθηση πολυτελείας για το νέο Audi Q3 Sportback, ενώ η πολύ ευχάριστη έκπληξη είναι οι χώροι του. Και για τους επιβάτες αλλά και για τις αποσκευές τους. Πηγή: Audi

Όσο για τις επιδόσεις του Q3 Sportback 35 TFSI με το χειροκίνητο κιβώτιο σημειώστε ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε 9,6 δεύτερα και μια τελική ταχύτητα 204 χλμ./ ώρα. Αισθητά πιο γρήγορο είναι το κορυφαίο 45 TFSI quattro Stronic των 2.000 κυβικών και των 230 ίππων (0-100 χλμ./ ώρα σε 6,5 δεύτερα, τελική 233 χλμ./ ώρα), ενώ η γκάμα των diesel αποτελείται από τις δύο εκδόσεις του 2.0 TDI, αυτή των 150 ίππων (35 TDI) με κίνηση μπροστά και αυτόματο κιβώτιο και την τετρακίνητη και επίσης αυτόματη των 190 ίππων (45 TDI).

Οι εκδόσεις των 2.000 κυβικών, βενζίνης και πετρελαίου θα είναι αυτές που θα είναι αρχικά διαθέσιμες τον Οκτώβριο. Οι τιμές τους διαμορφώνονται στις 44.820 ευρώ (2.0 TDI, 150 ίπποι), 52.800 ευρώ (2.0 TDI, 190 ίπποι) και τις 52.620 ευρώ (2.0 TFSI, 230 ίπποι). Περίπου ένα μήνα μετά, προς τα τέλη Νοεμβρίου θα ξεκινήσουν και οι πωλήσεις των Q3 Sportback 35 TFSI των 1.500 κυβικών και των 150 ίππων, που βεβαίως είναι και οι πιο ενδιαφέρουσες για την Ελλάδα. Η mild hybrid με το αυτόματο κιβώτιο θα ξεκινά από τις 37.140 ευρώ, ενώ η συμβατική με το χειροκίνητο από 34.960 ευρώ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ