Με την επίσημη παρουσίαση του ID.3, του πρώτου της μοντέλου που βασίζεται στο νέο ειδικά εξελιγμένο πλαίσιο MEB, στην έκθεση της Φρανκφούρτης η VW λέει πως μπαίνει για τα καλά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Και είναι πεπεισμένη πως το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο που έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί και αποκλειστικά με αυτήν την προοπτική θα αποδειχθεί στην πορεία του χρόνου τουλάχιστον τόσο σημαντικό όσο τα άλλα δύο εμβληματικά μοντέλα της ιστορίας της. Το Σκαραβαίο και το Golf που στην ουσία τον διαδέχθηκε.

Κατά αναλογία θα μπορούσε κανείς να πει πως και το ID. 3 είναι κατά κάποιο τρόπο ο διάδοχος του Golf ή καλύτερα το Golf της ηλεκτροκίνησης. Όχι μόνο γιατί έχει παραπλήσιες εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4,261 μέτρα) και μια σύγχρονη σχεδίαση που όμως γίνεται άμεσα αποδεκτή -όπως και αυτή του αρχέτυπου Golf στα μέσα της δεκαετίας του ’70- αλλά και γιατί εκμεταλλεύεται όλα τα θετικά. Της ηλεκτροκίνησης γενικά και του πλαισίου MEB ειδικά.

‘Ετσι οι μικροί πρόβολοι, το μεγάλο μεταξόνιο των 2.765 χιλιοστών και η απουσία τούνελ μετάδοσης εξασφαλίζουν χώρους στο εσωτερικό που ξεφεύγουν από τα πλαίσια της μικρής- μεσαία κατηγορίας και είναι άμεσα συγκρίσιμοι ή και καλύτεροι με αυτούς της αμέσως επόμενης. Χαρακτηριστικά είναι τα 385 λίτρα του πορτμπαγκάζ, τιμή αισθητά πιο μεγάλη σε σχέση με αυτήν του Golf.

Από πλευράς σχεδίαση το εσωτερικό είναι φρέσκο και μινιμαλιστικό με μια οθόνη εμπρός από τον οδηγό να παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων και μια 10,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα infotainment. Χαρακτηριστικό είναι πως όλοι οι διακόπτες έχουν αντικατασταθεί με αντίστοιχους αφής.

Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο δάπεδο παίζοντας ενεργό ρόλο στην ακαμψία του πλαισίου ενώ ταυτόχρονα είναι ιδιαίτερα προστατευμένες. Χαρακτηριστικό του ID. 3 είναι το ότι θα είναι διαθέσιμο με τρεις διαφορετικούς μεγέθους μπαταρίες, ώστε να μπορεί να επιλέξει κανείς αυτήν που του ταιριάζει σύμφωνα με τις ανάγκες του (θέμα αυτονομίας) και με τις οικονομικές του δυνατότητες (θέμα κόστους αγοράς).

Η έκδοση 1st με την οποία θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις του θα εξοπλίζεται με τη μεσαίου μεγέθους μπαταρία των 58 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία 420 χιλιομέτρων και τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων που βρίσκεται στον πίσω άξονα. Ο ίδιος ηλεκτροκινητήρας θα κινεί και την έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία των 77 kWh (αυτονομία 550 χιλιομέτρων), ενώ η βασική, στην οποία η μπαταρία είναι 45 kWh, έχει κινητήρα 150 ίππων και 310 Nm και μπορεί να καλύψει μέχρι και 330 χιλιόμετρα. Η ροπή είναι ίδια παντού, όπως και η τελική των 160 χλμ./ ώρα.

VW ID 3 24a

H σχεδίαση του ταμπλό είναι σύγχρονη και λιτή, ενώ οι χώροι είναι πραγματικά πολύ μεγάλοι για τα δεδομένα της μικρής- μεσαίας κατηγορίας. Πηγή: VW

Η φόρτιση θα γίνεται με φορτιστές 100 ή ακόμα και 125 kW για τις δύο πιο μεγάλες εκδόσεις και με φορτιστή έως 50 kW (προαιρετικά 100) για την εισαγωγική. Στη μεσαία έκδοση μια σύνδεση διάρκειας 30 λεπτών με ταχυφορτιστή επαρκεί προκειμένου να καλυφθούν έως και 250 χιλιόμετρα.

Οι προ- παραγγελίες του ID. 3 έχουν ξεπεράσει πανευρωπαϊκά τις 30.000 χιλιάδες και η παραγωγή του θα ξεκινήσει πριν από το τέλος της χρονιάς στο εργοστάσιο της VW στο Zwickau. Η 1st edition εκτός από τη μεσαία μπαταρία θα διαθέτει μεταξύ άλλων ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, ψηφιακό ραδιόφωνο DAB+, είναι οι ακόμα πιο πλούσιες είναι οι  1st Plus και 1st Max, που διαθέτουν επιπρόσθετα κάμερα οπισθοπορείας, Adaptive Cruise Control, HUD επαυξημένης πραγματικότητας κ.λπ.

Η τιμή της βασικής έκδοσης του VW ID. 3 για τη Γερμανία -σε γενικές γραμμές θα ισχύει για όλη την Ευρώπη- θα ξεκινά κάτω από το ψυχολογικό όριο των 30.000 ευρώ. Μάλιστα για όσους αποκτήσουν την πρώτη έκδοση θα υπάρχει δωρεάν παροχή ηλεκτρικής ενέργειας για 1 χρόνο με όριο τις 2.000 kWh τόσο στα σημεία φόρτισης που διαθέτει η VW όσο και στο πανευρωπαϊκό δίκτυο Ionity στο οποίο συμμετέχει η γερμανική εταιρία.

Διαβάστε επίσης