ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Arrinera Hussarya GT είναι πολωνικής προέλευσης, με παράξενο όνομα και 650 άλογα

Το Arrinera Hussarya GT είναι πολωνικής προέλευσης, με παράξενο όνομα και 650 άλογα

Η Πολωνία μπορεί να είναι για άλλα γνωστή, αλλά σίγουρα δεν είναι για τα αυτοκίνητά της, ενώ και να θέλει κανείς να θυμάται τα Polski, που είχαν παρουσία και στην Ελλάδα, πραγματικά δεν έχει κανένα με κανένα λόγο να το κάνει.

Παρόλα αυτά υπάρχει μια εταιρεία με το περίεργο όνομα Arrinera, που έχει εδώ και δύο τρία χρόνια ανακοινώσει πως θα παρουσιάσει ένα υπερ- αυτοκίνητο, το πρώτο στην ιστορία της χώρας, με το επίσης περίεργο όνομα Hussarya, επνευσμένο από το ιππικό του πολωνικού στρατού το 17ο αιώνα, τους Ουσάρους.

Με βάση τον προγραμματισμό των Πολωνών τα πρώτα αυτοκίνητα θα έπρεπε ήδη να έχουν παραδοθεί σε όσους τα είχαν αγοράσει, αλλά το χρονοδιάγραμμα, τουλάχιστον σε ότι αφορά το μοντέλο παραγωγής έχει εκτροχιαστεί. Κι αυτό γιατί στην πρόσφατη έκθεση Autosport International στο Μπέρμινγχαμ η πολωνική εταιρεία παρουσίασε την αγωνιστική εκδοχή του Hussarya, για την κατηγορία GT4. Με τα απαραίτητα αεροδυναμικά βοηθήματα, που όμως αποκαλύπτουν ένα ενδιαφέρον και αρκετά επιθετικό σχήμα. Το βάρος εδώ έχει περιοριστεί κάτω από τα 1.250 κιλά, οι προδιαγραφές της ανάρτησης είναι καθαρά αγωνιστικές, ενώ ο V8 των 6.200 κυβικών που το κινεί και είναι προέλευσης GM -πρόκειται για κλασική επιλογή μικρού κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων, μιας είναι δυνατός αξιόπιστος και σχετικά φτηνός- θα αποδίδει για την περίσταση 430 άλογα.

ARRINERA HUSSARYA GT4 5

Το πολωνικό υπερ- αυτοκίνητο έχει, αν μη τι άλλο, εντυπωσιακή εμφάνιση. Πηγή: Arrinera

Το αξιοσημείωτο εδώ είναι πως ο ίδιος κινητήρας, στην έκδοση παραγωγής του Arrinera Hussarya, θα αποδίδει 50% μεγαλύτερη ισχύ, φτάνοντας τα 650 άλογα, που δικαιολογούν σαφώς καλύτερα το χαρακτηρισμό υπερ- αυτοκίνητο. Η διαφορά υπέρ του μοντέλου που θα μπορεί κανείς να αγοράσει και να κυκλοφορήσει, οφείλεται στο ότι δεν πρέπει να ακολουθεί τους κανονισμούς της FIA όπως το αγωνιστικό, ενώ στα υπερ- αυτοκίνητα το κατατάσσουν και οι επιδόσεις του: 0-100 σε μόλις 3,2 δεύτερα και τελική 340.

Σύμφωνα με τους αρχικούς στόχους των Πολωνών 100 άνθρωποι ετησίως θα επέλεγαν να δώσουν τουλάχιστον 160.000 ευρώ για να το αποκτήσουν, καθώς για μια από τις πιο σπέσιαλ εκδόσεις λανσαρίσματός του θα χρειάζονταν 200.000. Τώρα κάνουν λόγο για πρεμιέρα κατά τη διάρκεια του 2016 και για παραγωγή, για αρχή τουλάχιστον, 33 μονάδων.