ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Πόσες ώρες εξέλιξης χρειάστηκαν για την ανανεωμένη έκδοση της Ferrari 488 GT3 Evo;

Αυτοκίνητο: Πόσες ώρες εξέλιξης χρειάστηκαν για την ανανεωμένη έκδοση της Ferrari 488 GT3 Evo;

H 488 GT3 είναι η αγωνιστική έκδοση της Ferrari 488 για το πρωτάθλημα GT και μόλις τώρα η Scuderia παρουσίασε στο Ferrari Finali Mondiali στο Mugello την ανανεωμένη της εκδοχή για τη σαιζόν 2020.

Φυσικά δεν πρόκειται για ένα τελείως καινούργιο αυτοκίνητο αλλά για την αναβάθμιση του υπάρχοντος, για την οποία οι μηχανικοί της Ferrari έλαβαν υπόψη τους την εμπειρία και τις παρατηρήσεις των ομάδων που χρησιμοποίησαν την 488 GT3 στις αγωνιστικές του συμμετοχές.

Οι τομείς στους οποίους επικεντρώθηκε η εξέλιξη ήταν η αεροδυναμική, τα δυναμικά χαρακτηριστικά, η εργονομία, η ασφάλεια και η αξιοπιστία, φυσικά μέσα στα πλαίσια και τα όρια των κανονισμών της FIA. Εντυπωσιακό είναι πως παρόλο που στην ουσία πρόκεται για μια ανανέωση του αυτοκινήτου οι μελέτες των μηχανικών, οι δοκιμές τους και η χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας ξεπέρασαν το εντυπωσιακό νούμερο των 18.000 ωρών. Γεγονός που αποδεικνύει πόσο δύσκολες και απαιτητικές είναι σήμερα, που όλα σχεδιάζονται έτσι ώστε να υπάρχει ευθύς εξαρχής το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, οι επεμβάσεις και οι βελτιώσεις.

Στην 488 GT3 Evo 2020 οι πιο σημαντικές αλλαγές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος, όπου η περιοχή κάτω από τους προβολείς είναι μικρότερη προκειμένου να μειωθεί η μετωπική επιφάνεια και να βελτιωθεί η αεροδυναμική. Παράλληλα προστέθηκαν και κάποια φτεράκια προκειμένου να αυξηθεί η κάθετη δύναμη στις μεγάλες ταχύτητες άρα και η ευστάθεια σε αυτές.

Σημαντική αλλαγή είναι και η αύξηση του μεταξονίου, προκειμένου να μειωθεί η φθορά των ελαστικών, ενώ η μείωση του βάρους έχει σα συνέπεια την αύξηση του έρματος προκειμένου να πληρούνται οι προδιαγραφές. Το οποίο έρμα μπορεί να τοποθετηθεί σε τέτοια σημεία ώστε να βελτιώνεται η κατανομή του βάρους αλλά και να χαμηλώνει το κέντρο βάρους.

Στον bi-turbo V8 με την περιεχόμενη γωνία των 90 μοιρών δεν έγιναν επεμβάσεις, πέρα από το καινούργιο σύστημα ελέγχου του που εκτός από αυξημένη αξιοπιστία εξασφαλίζει πιο ομαλή απόδοση της ροπής.

Οι όποιες αλλαγές πάντως έγιναν είναι διαθέσιμες και ως κιτ για τα ήδη υπάρχοντα αγωνιστικά προκειμένου να αναβαθμιστούν στο τελευταίο στάδιο της εξέλιξης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ