ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το πιο μικρό SUV της Renault, το Captur, αναβαθμίστηκε σφαιρικά

Το πιο μικρό SUV της Renault, το Captur, αναβαθμίστηκε σφαιρικά

H αύξηση της δημοτικότητας των SUV αλλά και η αύξηση του πλήθους των διαθέσιμων μοντέλων είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Renault Captur, που όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, το 2013 είχε έναν και μοναδικό ανταγωνιστή, το οποίο μάλιστα ήταν το Juke της συμμάχου Nissan.

Σήμερα, μετά από μόλις 6 χρόνια και 1,5 εκατομμύρια πωλήσεις η νέα γενιά του Captur έχει να ανταγωνιστεί ούτε λίγο ούτε πολύ 20 διαφορετικά μοντέλα της ίδιας κατηγορίας. Λογικά λοιπόν για να διατηρήσει την ηγετική του θέση έπρεπε να αναβαθμιστεί και να κινηθεί πιο upper class και αυτό ακριβώς ήταν που έκανε η Renault.

Το νέο Captur λοιπόν μπορεί να δείχνει ως η συνέχεια του μοντέλου της πρώτης γενιάς αλλά είναι σαφώς πιο μεγάλο -το μήκος του αυξήθηκε κατά 11 εκατοστά στα 4,23 μέτρα- και πιο επιβλητικό. Χάρη στην πιο τονισμένη και εμφατική του μάσκα, αλλά και τους ακόμα πιο χαρακτηριστικούς «ώμους» του. Ταυτόχρονα το SUV στοιχείο τονίζεται από τη συγκριτικά μεγάλη του απόσταση από το έδαφος και τους επίσης μεγάλους τροχούς που φτάνουν μέχρι και τις 18 ίντσες.

Σημαντικό στοιχείο τόσο για τον πιο premium προσανατολισμό αλλά και το σύγχρονο και νεανικό του χαρακτήρα είναι φυσικά και οι πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Οι συνδυασμό για το αμάξωμα και μόνο λόγω της διχρωμίας αλλά και των διαθέσιμων πακέτων φτάνουν τους 90, ενώ φυσικά ανάλογη είναι και η λογική που ακολουθείται και στο εσωτερικό.

Εδώ οι συνδυασμοί είναι 18, με αποτέλεσμα το μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό με τα μαλακά πλαστικά ακόμα και στις πόρτες, να μπορεί να αντανακλά τις προσωπικές επιλογές του ιδιοκτήτη. Καλόγουστο πάντως είναι έτσι και αλλιώς, ενώ όταν το κιβώτιο είναι αυτόματο διαθέτει και ένα έντονο στοιχείο εντυπωσιασμού: την αιωρούμενη κατά Renault κονσόλα, που γίνεται εφικτή καθώς ο επιλογέας είναι by Wire και δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση.

Εντυπωσιακή είναι και η μεγάλη, κάθετη οθόνη αφής του εξελιγμένου συστήματος infotainment Easy Link, το μενού του οποίου είναι και στα ελληνικά. Από κει και πέρα υπάρχει το Easy Connect, οι μεγάλες δηλαδή δυνατότητες διασύνδεσης smartphones και σύνδεσης με το διαδίκτυο, καθώς και το Easy Drive. Το πακέτο των συστημάτων υποβοήθησης, που μπορεί να περιλαμβάνει και σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης και σύστημα αυτόματης στάθμευσης.

Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με διαγώνιο είτε 7,0 είτε 10,2 ιντσών και μπορεί και να προγραμματιστεί, ενώ ένα ενδιαφέρον στοιχείο του εξοπλισμού, που αποτελεί ένδειξη και για την πιο upper class τοποθέτηση του νέου μικρού SUV της Renault, είναι το προαιρετικό ηχοσύστημας Bose, με τα εννέα συνολικά ηχεία και το subwoofer στα πλάγια του πορτμπαγκάζ.

Του πορτμπαγκάζ που ανάλογα με τη θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος έχει στην πενταθέσια διάταξη χωρητικότητα από 422 έως 536 λίτρα. Η μέγιστη τιμή του είναι τα 1.275 λίτρα και το αντίστοιχο μήκος φόρτωσης τα 1,57 μέτρα. Ιδιαίτερα καλοί πάντως είναι και οι χώροι για τους επιβάτες, γεγονός που οφείλεται τόσο στο κατά 20 χιλιοστά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά μεγαλύτερο μεταξόνιο όσο και στην υιοθέτηση από τη Renault πιο λεπτών αλλά άνετων καθισμάτων.

Τα νέα Captur που οδήγησα στα πλαίσια της παγκόσμιας παρουσίασης του μοντέλου που έγινε στη χώρας κινούνταν από τον ολοκαίνουργιο τετρακύλινδρο βενζίνης των 1.300 και κάτι κυβικών της μάρκας που έχει εξελιχθεί από τη Renault σε συνεργασία με τη Mercedes και χρησιμοποιείται τόσο στα νέα προσθιοκίνητα μοντέλα της (A-Class, B-Class, CLA κ.λπ.) όσο και σε άλλα μοντέλα της συμμαχία Renault- Nissan- Mitsubishi, όπως είναι π.χ. το Nissan Qashqai.

RENAULT CLIO 2020 21

Οι εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο διαθέτουν ένα ακόμα ενδιαφέρον σχεδιαστικό στοιχείο, την κονσόλα που η Renault χαρακτηρίζει ως αιωρούμενη. Πηγή: Renault

Ο κινητήρας που αναμένεται να είναι ο πιο δημοφιλής είναι ο 1.3 TCe FAP των 130 ίππων, που κινεί χωρίς να πιέζεται το πεντάθυρο αμάξωμα (0-100 χλμ./ ώρα σε 10,6 δεύτερα, τελική ταχύτητα 195 χλμ./ ώρα) και συνδυάζεται πολύ καλά με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Το αυτόματο κιβώτιο EDC των επίσης 6 σχέσεων εδώ είναι προαιρετικό, ενώ είναι στάνταρ στην κορυφαία έκδοση TCe 155 FAP των 155 ίππων. Που έχει ακόμα πιο μεγάλα αποθέματα ισχύος (0-100 χλμ./ ώρα σε 8,6 δεύτερα, τελική ταχύτητα 202 χλμ./ ώρα), ενώ όπως και η εκδοχή των 130 ίππων είναι πολύ καλά στημένο. Με ιδιαίτερα περιορισμένες κλίσεις στις στροφές και χωρίς ενοχλητικές ταλαντώσεις του αμαξώματος, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και ένα ιδιαίτερα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης.

Στη βάση της γκάμας του νέου Captur θα υπάρχει ο νέος τρικύλινδρος των 1.000 κυβικών και των 100 ίππων της Renault που είδαμε και στο Clio, ενώ υπάρχουν φυσικά και δύο εκδόσεις του πολύ καλού πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi με 95 και 115 ίππους. Στην πορεία το νέο Captur θα γίνει ως E-Tech το πρώτο plug-in υβριδικό της Renault και της κατηγορίας του. To σύστημα πρόωσής του θα αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο 1.600 κυβικών, δύο ηλεκτρικούς κινητήρες με συνδυαστική απόδοση 160 ίππων και μια μπαταρία 9,8 kWh που εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 45 χιλιομέτρων με ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα.

Η διάθεση του νέου Renault Captur στη χώρα μας θα ξεκινήσει το Φεβρουάριο σε τιμές που δεν έχουν ακόμα προσδιοριστεί. Στη Γαλλία πάντως ξεκινά από τις 18.600 ευρώ, τιμή αυξημένη κατά 600 ευρώ σε σχέση με το εισαγωγικό μοντέλο της πρώτης γενιάς.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ