Τριάντα ολόκληρα χρόνια στην πρώτη γραμμή, περισσότερες από 15 εκατομμύρια πωλήσεις, από το 2013 και μετά κορυφαίο υπερ- μίνι πανευρωπαϊκά, ενώ κάθε μια από τις γενιές του αναβάθμιζε την κατηγορία Β εισάγοντας καινούργιες τεχνολογίες και στοιχεία.

Με τα παραπάνω θα μπορούσε κανείς να δώσει μια ολοκληρωμένη εικόνα της μέχρι τώρα εξαιρετικής πορείας του πιο δημοφιλούς γαλλικού μοντέλου, του Renault Clio, η πέμπτη, ολοκαίνουργια γενιά του οποίου είναι βέβαιο πως θα συνεχίσει αυτήν την πορεία επιτυχίας. Το νέο μοντέλο έχει σχεδιαστεί με βάση την αρχή της «Εξέλιξης και Επανάστασης» και διευρύνει σημαντικά αυτά που μπορεί να προσφέρει ένα αυτοκίνητο της συγκεκριμένης κλάσης.

Το νέο Clio έχει ξεκάθαρα το DNA του νικητή αλλά και του ιδιαίτερα σημαντικού μοντέλου της προηγούμενης γενιάς, που κάθε χρόνο, από το 2012 έως και το 2018, γινόταν όλο και πιο δημοφιλές. Έτσι είναι άμεσα αναγνωρίσιμο αλλά ταυτόχρονα και ιδιαίτερα εξελιγμένο. Σε όλους, ανεξαιρέτως, τους τομείς.

Αισθητικά είναι πιο μοντέρνο και νεανικό χάρη στις πιο σμιλευμένες γραμμές του και την πιο εμφατική του μάσκα, η οποία συνδυάζεται με έναν πιο χαρακτηριστικό εμπρός προφυλακτήρα με πιο τονισμένη εισαγωγή αέρα καθώς και με στάνταρ LED προβολείς που έχουν σχεδιαστεί με βάση τη φωτεινή υπογραφή C-Shape -υπάρχει και πίσω- που χαρακτηρίζει όλα τα καινούργια Renault.

Ο δυναμισμός της σχεδίασης του νέου Clio προκύπτει και από τις νέες του αναλογίες, καθώς το μήκος του μειώθηκε κατά 14 χιλιοστά και το ύψος του κατά 30, εξασφαλίζοντάς του όχι μόνο μια πιο σπορ εικόνα αλλά και καλύτερη αεροδυναμική. Ταυτόχρονα η εικόνα του λόγω του χρωμιωμένου περιγράμματος των παραθύρων, της επικάλυψης των πλευρικών κολόνων και των χειρολαβών της πίσω πόρτας με μαύρο, γυαλιστερό φινίρισμα και των ανάγλυφων μοτίβων χαμηλά στις πόρτες είναι σαφώς πιο upper class.

Αν η εξωτερική του σχεδίαση είναι η εξέλιξη τότε το καινούργιο, φρέσκο και μοντέρνο εσωτερικό του είναι η επανάσταση. Με ένα ιδιαίτερα σύγχρονο design που τονίζει και ενισχύει το εσωτερικό του πλάτος, με ποιοτικά υλικά και μαλακά πλαστικά παντού, το Smart Cockpit του νέου Clio κλέβει τις εντυπώσεις με την πρώτη ματιά. Ειδικά δεν αν είναι εξοπλισμένο με τη μεγάλη (9,3 ιντσών), κάθετη οθόνη αφής του συστήματος infotainment EASY CONNECT της τελευταίας γενιάς, με τις μεγάλες δυνατότητες διασύνδεσης (EASY LINK) και τα πολύ όμορφα γραφικά. 

Ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του νέου Clio φαίνεται και από το στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος μπορεί να προσαρμοστεί στις προτιμήσεις του οδηγού σε ό,τι αφορά την πληροφόρησή του, ενώ η διάστασή του είναι από 7,0 έως και 10,2 ίντσες.

Από και κει πέρα υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης, που περιλαμβάνουν 8 διαφορετικά θέματα εσωτερικής διακόσμησης και κρυφό φωτισμό σε επίσης 8 διαφορετικές αποχρώσεις. Παράλληλα έκδηλη παντού είναι η προσοχή που οι μηχανικοί και σχεδιαστές της γαλλικής εταιρείας έδωσαν σε κάθε στοιχείο και σε κάθε λεπτομέρεια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα καινούργια καθίσματα που χάρη στη μεγαλύτερη έδρα και το σχήμα τους που «αγκαλιάζει» το σώμα προσφέρουν καλύτερη στήριξη. Το ημίσκληρο κέλυφός τους βελτιώνει τον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, τα νέας σχεδίασης προσκέφαλα βελτιώνουν την ορατότητα προς τα πίσω, ενώ προσφέρουν μια αίσθηση μεγαλύτερης ευρυχωρίας σε όσους κάθονται στο πίσω κάθισμα.

Πράγματι, οι επιβάτες του ολοκαίνουργιου Clio απολαμβάνουν ιδιαίτερης άνεσης, ακόμα και αν είναι συνολικά πέντε. Όσο για το πορτμπαγκάζ στην πενταθέσια διάταξη, μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 391 λίτρα, τιμή εξαιρετική για την κατηγορία. Ταυτόχρονα τα συνολικά 26 λίτρα των χώρων του για μικροαντικείμενα το καθιστούν ιδιαίτερα πρακτικό στην καθημερινότητα. 

Η οποία γίνεται πολύ πιο εύκολη και κυρίως πιο ασφαλής, χάρη στα πολλά συστήματα υποβοήθησης που χωρίζονται σε τρεις ενότητες: οδήγηση και πάρκινγκ, που είναι ομαδοποιημένα στο EASY DRIVE και ασφάλειας. Από τα συστήματα αυτά σταχυολογούμε και αναφέρουμε τις κάμερες των 360 μοιρών, το σύστημα ενεργού φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση ποδηλατών και πεζών (για πρώτη φορά σε Renault), το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Easy Park Assist και φυσικά το ημι- αυτόνομο σύστημα υποβοήθησης οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο και σε μποτιλιάρισμα (Highway & Traffic Jam Companion), που είναι μοναδικό στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Χάρη στην ευρεία γκάμα των συστημάτων υποβοήθησης καθώς και λόγω της εξαιρετικής δομής και ακαμψίας του νέου πλαισίου CMF-B το νέο Clio αξιολογήθηκε με την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων από τον οργανισμό Euro NCAP.

Το πλαίσιο CMF-B αποτελεί φυσικά και τη θεμέλιο λίθο της εξαιρετικής οδικής συμπεριφοράς του Clio της πέμπτης γενιάς, το οποίο είναι άμεσο στις αντιδράσεις του, με εξελιγμένες αναρτήσεις και πιο ακριβές και με καλύτερη πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης. Παράλληλα είναι ακόμα καλύτερο και σε ό,τι αφορά την ευελιξία του μέσα στην πόλη, μιας και η διάμετρος στροφής του μειώθηκε από τα 10,8 στα 10,5 μέτρα.

Το οδηγικό προφίλ μπορεί και να προσαρμοστεί στη διάθεση του οδηγού μέσω του Multi Sense και των τριών προγραμμάτων οδήγησής του, που είναι τα Eco, Sport και Μy Sense.

Το νέο Clio είναι διαθέσιμο με μια μεγάλη γκάμα κινητήρων, που ξεκινούν σε ό,τι αφορά τα σύνολα βενζίνης από τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό SCe 75 των 75 ίππων που διακρίνεται για την οικονομία του. Πιο ισχυρός και πιο δυναμικός ο turbo TCe 100, με απόδοση 100 ίππων και 160 Nm από 1.000 κυβικά, που στην πορεία θα μπορεί να συνδυαστεί και με αυτόματο κιβώτιο X-Tronic. Με αυτόματο κιβώτιο EDC 7 σχέσεων συνδυάζεται στάνταρ το κορυφαίο σύνολο βενζίνης, o τετρακύλνδρος 1.3 TCe GPF των 130 ίππων. Πρόκειται για το σύγχρονο τετρακύλινδρο που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Mercedes και έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του σε πολλά προσθιοκίνητα μοντέλα τη τελευταίας καθώς και σε πολλά της συμμαχίας Renault- Nissan.

Η γκάμα των diesel περιλαμβάνει τις δύο εκδόσεις των 85 και 115 ίππων του 1.5 Blue dCi, ενώ από το 2020 θα είναι διαθέσιμο και το υβριδικό σύστημα πρόωσης E-TECH, που αποτελείται από ένα ατμοσφαιρικό σύνολο βενζίνης 1.600 κυβικών, δύο ηλεκτροκινητήρες και μια μπαταρία 1,2 kWh.

Το καινούργιο και φιλόδοξο νέο Renault είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε πέντε επίπεδα εξοπλισμού, τα Authentic, Expression, Dynamic, RS Line και Initiale Paris και σε τιμές που ξεκινούν από τις 12.990 ευρώ. Παράλληλα πλαισιώνεται από 5ετή εγγύηση, 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και 6 μήνες δωρεάν ασφάλιση.

Διαβάστε επίσης