H Suzuki είναι γνωστό το ότι ειδικεύεται, μεταξύ άλλων, στα μικρά αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν με την πρακτικότητα και την οικονομία καυσίμου τους. Αυτό που όμως δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι είναι πως η Suzuki είναι πρωτοπόρος και στον εξηλεκτρισμό. Και μάλιστα σε κατηγορίες που όλοι οι άλλοι κατασκευαστές διστάζουν να προχωρήσουν σε ανάλογες κινήσεις.

Απεναντίας η Suzuki διαθέτει την κατάλληλη υβριδική τεχνολογία που ταιριάζει στα ιδιαίτερα ποιοτικά μικρά της μοντέλα, όπως είναι το Ignis και το Swift, τα οποία στην πορεία θα είναι αποκλειστικά υβριδικά. Τι είναι όμως αυτό που κάνει τη συγκεκριμένη τεχνολογία της Suzuki μοναδική;

Το πιο σημαντικό είναι πως η παρουσία της δεν επηρεάζει στο ελάχιστο την καθημερινότητα, καθώς δεν απαιτείται ούτε φόρτιση ούτε χρειάζεται ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός Suzuki Ηybrid να αλλάξει τις οδηγικές του συνήθειες.

Εξίσου σημαντικό, ειδικά από τη στιγμή που μιλάμε για κόμπακτ μοντέλα, είναι το ότι δεν αλλάζει ούτε το ίδιο το αυτοκίνητο. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από μια μικρή σε διαστάσεις και βάρος ηλεκτρογεννήτρια ISG (Integrated Starter Generator), η οποία συνδυάζεται άριστα και αποτελεσματικά με τους κινητήρες βενζίνης της Suzuki. Κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου το ISG λειτουργεί ως γεννήτρια ανακτώντας την κινητική ενέργεια που απελευθερώνεται κατά το φρενάρισμα και που σε όλες τις άλλες περιπτώσεις θα χανόταν και την αποθηκεύει σε μια υψηλής τεχνολογίας μπαταρία ιόντων λιθίου.

Η μπαταρία αυτή, που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού, έχει επίσης μικρές διαστάσεις και πολύ χαμηλό βάρος, μόλις 6,2 κιλά, ενώ αν τυχόν χρειαστεί, η αντικατάστασή της είναι και εύκολη και με μικρό κόστος.

Η ενέργεια λοιπόν που έχει αποθηκευτεί στην μπαταρία αποδίδεται στις περιπτώσεις εκείνες που ο κινητήρας βενζίνης είτε του Ignis είτε του Swift χρειάζεται υποβοήθηση. Αυτό συμβαίνει στην επιτάχυνση από στάση, αλλά και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Σε αυτές τις περιπτώσεις στην ισχύ και τη ροπή που αποδίδει ο βενζινοκινητήρας στις κατά κανόνα χαμηλές στροφές λειτουργίας του προστίθεται η ισχύς και η ροπή του ISG, με αποτέλεσμα και την πιο γρήγορη επιτάχυνση αλλά και την οικονομία καυσίμου, κατά συνέπεια και τις περιορισμένες εκπομπές ρύπων μιας και ο κινητήρας πιέζεται λιγότερο.

Κατά την επιβράδυνση, που είναι δεδομένο πως θα ακολουθήσει, το ISG ανακτά εκ νέου ενέργεια, την αποθηκεύει κ.ο.κ., με αποτέλεσμα η πρόσθετη ώση, ή το boost, αν θέλετε να χρησιμοποιήσουμε το δόκιμο αγγλικό όρο, από τον ηλεκτροκινητήρα να είναι πάντα διαθέσιμη. 

Άλλη μια σημαντική παράμετρος είναι πως το πολύ έξυπνο και αποτελεσματικό υβριδικό σύστημα της Suzuki δεν θέτει περιορισμούς. Έτσι τόσο το Ignis όσο και το Swift είναι τα μοναδικά υβριδικά τετρακίνητα της κατηγορίας τους κι όχι μόνο.

Φυσικά όλα τα παραπάνω απεικονίζονται και με νούμερα. Έτσι το Ignis 1.2 Hybrid με κίνηση στους εμπρός τροχούς επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα σε 11,8 δεύτερα έναντι 12,2 δευτερολέπτων της συμβατικής έκδοσής του. Ταυτόχρονα η μέση επίσημη κατανάλωσή είναι μικρότερη κατά 0,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (4,3 έναντι 4,8 λίτρων) και οι εκπομπές CO2 μειωμένες κατά 11 γραμμάρια το χιλιόμετρο (98 έναντι 109).

Αντίστοιχο είναι το όφελος και για το Swift, ενώ ενδιαφέρον είναι πως υβριδική έκδοση θα αποκτήσει και το Swift Sport, με τον κινητήρα των 1.400 cc και των 140 ίππων. Έτσι πέρα από πιο οικονομικό θα γίνει ακόμα πιο fun to drive λόγω του boost από τον ηλεκτροκινητήρα.

Όπως προαναφέραμε η παρουσία του συστήματος Suzuki Hybrid δεν επηρεάζει παρά ελάχιστα το βάρος και καθόλου το εσωτερικό και τη διαμόρφωσή του τόσο στο Ignis όσο και στο Swift.

Έτσι, και τα δύο έχουν και ως υβριδικά μια ιδιαίτερα ασφαλή οδική συμπεριφορά και διακρίνονται τόσο για την αμεσότητα των αντιδράσεών τους όσο και για την ευελιξία τους μέσα στην πόλη και για τον ευχάριστο χαρακτήρα τους

Ταυτόχρονα το εσωτερικό τους είναι ιδιαίτερα ποιοτικό και άνετο, με τον εξοπλισμό τους να διαθέτει πολλά περισσότερα από όσα θεωρούνται σήμερα δεδομένα στις κατηγορίες τους. Όσο για τις τιμές τους η πρωτοποριακή υβριδική τους τεχνολογία δεν τις έχει επηρεάσει στο ελάχιστο, καθώς παραμένουν ιδιαίτερα ελκυστικές. Έτσι λοιπόν το Suzuki Ignis Hybrid ξεκινά από τις 12.190 ευρώ, ενώ το Swift Hybrid από τις 12.290 ευρώ.

 

 

Διαβάστε επίσης