ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To Honda CR-V Hybrid είναι ένα ολοκληρωμένο από όλες τις απόψεις SUV

To Honda CR-V Hybrid είναι ένα ολοκληρωμένο από όλες τις απόψεις SUV

To CR-V είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο για την Honda. Όχι μόνο γιατί αποτελεί τη ναυαρχίδα της ευρωπαϊκής της γκάμας αλλά και γιατί πρωτοπορεί σε πολλούς τομείς. Ένας από αυτούς είναι και ο εξηλεκτρισμός, μιας και στη γκάμα του περιλαμβάνεται η έκδοση Hybrid, η οποία χαρακτηρίζεται από υψηλές αποδόσεις και χαμηλή κατανάλωση, ενώ εξίσου χαμηλές είναι και οι εκπομπές ρύπων του.

Όπως μας έχει συνηθίσει η Honda τόσο στα επιβατικά της μοντέλα όσο και στα super sport όπως το NSX και τα αγωνιστικά της στη Φόρμουλα 1 και όχι μόνο, έτσι και το CR-V Hybrid διαθέτει ιδιαίτερα προηγμένη τεχνολογία, η οποία έχει εξελιχθεί με γνώμονα την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του ενεργειακού δυναμικού του καυσίμου (αμόλυβδη) και της ηλεκτρικής ενέργειας της μπαταρίας.

Το προηγμένο υβριδικό σύστημα i-MMD του CR-V συνδυάζει έναν αποδοτικό κινητήρα βενζίνης 2.0 i-VTEC κύκλου Atkinson, καθώς και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων. Η μέγιστη ισχύς που αποδίδει το CR-V Hybrid είναι 145 ίπποι. Κινητήριοι τροχοί μπορούν να είναι είτε μόνο οι εμπρός (FWD) είτε όλοι (AWD), ενώ η υψηλή συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος πρόωσης εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις -τελική ταχύτητα 180 χλμ./ ώρα, 0-100 χλμ./ ώρα σε 8,8 δεύτερα για την προσθιοκίνητη έκδοση και σε 9,2 δεύτερα για την τετρακίνητη.

Ακόμα πιο εντυπωσιακές είναι οι τιμές της κατανάλωσης, καθώς παρά το μέγεθος (μήκος 4,60 μέτρα) και το βάρος του το CR-V Hybrid χρειάζεται με βάση τον καινούργιο, πιο αυστηρό και ρεαλιστικό κύκλο WLTP 6,9 έως και 7,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ η εκπομπή CO2 του κυμαίνονται από 156 έως 166 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Τεχνολογικό high light είναι και το σύστημα μετάδοσης του CR-V Hybrid, καθώς δεν πρόκειται για ένα συμβατικό κιβώτιο αλλά για μια μονάδα υποπολλαπλασιασμού η οποία είναι πολύ πιο μικρή και αθόρυβη συγκριτικά με τη συνηθισμένη επιλογή του eCVT των συμβατικών υβριδικών. Παρουσία της η μετάδοση είναι άμεση με σταθερή σχέση και σαφώς πιο ομαλή μεταφορά της ροπής, ενώ φυσικά και υπάρχει σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Το Deceleration Paddle Selector, όπως είναι η πλήρης επωνυμία του, έχει τέσσερα διαφορετικά επίπεδα έντασης της ανάκτησης, πέρα από την αυτόματη λειτουργία, τα οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω των ειδικών paddles στο τιμόνι. Το επίπεδο ανάκτησης που έχει επιλεγεί εμφανίζεται στο ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει και μεταξύ τριών διαφορετικών λειτουργιών του i-MMD, των Electric Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να πατήσει το κατάλληλο μπουτόν επιλογής κίνησης (εμπρός, νεκρά και όπισθεν) μιας και δεν υπάρχει συμβατικός επιλογέας, ενώ για τη συνέχεια μπορεί να επιλέξει με το Sport τη μέγιστη απόδοση του υβριδικού συστήματος και με EV την καθαρά ηλεκτρική κίνηση για έως και 2 χιλιόμετρα. Στην Electric Drive λοιπόν το μεγάλο SUV της Honda κινείται χωρίς να επιβαρύνει διόλου το περιβάλλον, τόσο με θόρυβο όσο και με την εκπομπή ρύπων. Στο Hybrid Drive υπάρχει συνεργασία του κινητήρα βενζίνης και των ηλεκτροκινητήρων, ενώ στο Engine Drive την κίνηση αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας και παράλληλα το σύστημα i-MMD επαναφορτίζει την μπαταρία η οποία δεν φορτίζεται ποτέ από εξωτερική πηγή ηλεκτρικής ενέργειας, γεγονός που συμβάλλει τόσο στην πρακτικότητα όσο και στην ευελιξία του CR-V.

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα παράμετρος είναι η πλήρως αυτόματη λειτουργία της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης. Έτσι μόλις το σύστημα ανιχνεύσει την οποιαδήποτε απώλεια πρόσφυσης, ακόμα π.χ. και όταν το CR-V κινείται σε μια ανηφόρα, στον πίσω άξονα καταλήγει μεγαλύτερο μέρος της διαθέσιμης ροπής.

Όταν δεν υπάρχει θέμα απώλειας πρόσφυσης κινητήριοι τροχοί, για λόγους εξοικονόμησης καυσίμου, είναι αποκλειστικά οι εμπρός, ενώ για τον ίδιο λόγο αποσυνδέεται ο άξονας μετάδοσης από το πίσω διαφορικό μέσω του πολύδισκου συμπλέκτη. Όσο για την κίνηση πέρα από την άσφαλτο η απόσταση από το έδαφος των 19 ή 20 εκατοστών (FWD και AWD αντίστοιχα) αποτελεί βασικό παράγοντα διευκόλυνσης.

Τα high tech στοιχεία όμως δεν περιορίζονται μόνο στο υβριδικό σύστημα πρόωσης και στη μετάδοση του Honda CR-V Hybrid. Υπάρχουν και στο αμάξωμά του, όπως για παράδειγμα το Active Shutter Grille που κλείνει για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο τις γρίλιες της μάσκας για χάρη φυσικά της κορυφαίας αεροδυναμικής που οδηγεί όχι μόνο στη μείωση της κατανάλωσης αλλά και στον ακόμα πιο πολιτισμένο χαρακτήρα.

Φυσικά high tech είναι και το εσωτερικό, με μια κεντρική οθόνη αφής 7,0 ιντσών για το σύστημα infotainment, που διαθέτει πλήρης δυνατότητες διασύνδεσης smartphones με Apple CarPlay και Android Auto καθώς και ένα έξυπνο μενού, που παρέχει άμεση και γρήγορη πληροφόρηση. Πολλές από τις ενδείξεις απεικονίζονται και στην οθόνη DII των επίσης 7,0 ιντσών που είναι μέρος του πίνακα οργάνων. Σε αυτήν εμφανίζονται, με ομολογουμένως πολύ όμορφα γραφικά, τόσο η ροή ισχύος όσο και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.

Άξιο λόγου και αναφοράς είναι και το Active Noise Control, το στάνταρ σύστημα ενεργού ελέγχου θορύβου, που με τη σειρά του εξασφαλίζει και αυτό ένα πολύ ήσυχο εσωτερικό, το οποίο είναι και ιδιαίτερα άνετο τόσο λόγω του πλήρους εξοπλισμού άνεσης και διευκόλυνσης όσο και χάρη στους μεγάλους χώρους του. Ενδεικτικό για το τελευταίο το μέγεθος του χώρου αποσκευών που κυμαίνεται από τα 497 έως και τα 1.694 λίτρα.

Όσο για την ασφάλεια, πέρα από την εξαιρετική δομή του αμαξώματος, αυτή εξασφαλίζεται από το Honda SENSING που είναι στάνταρ σε όλα τα CR-V και αποτελεί ένα σύνολο εξελιγμένων συστημάτων υποβοήθησης, όπως η αυτόματη πέδηση για τη μείωση των συνεπειών μιας σύγκρουσης, η προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ο έξυπνος περιοριστής ταχύτητας, το έξυπνο σύστημα ελέγχου σταθερής ταχύτητας ενώ από τον βασικό εξοπλισμό διατίθεται και η κλήση έκτακτης ανάγκης.

Το high tech αλλά και ιδιαίτερα πολιτισμένο και άνετο Honda CR-V Hybrid ξεκινά από τις 44.650 ευρώ, ενώ προσφέρεται όφελος έως 1.700 ευρώ και ένας χρόνος δωρεάν ασφάλισης και έτσι η τιμή ξεκινάει από τις 42.950 ευρώ (για ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα). Συγκεκριμένο απόθεμα της τετρακίνητης έκδοσης Elegance διατίθεται με όφελος 2.500€ και 1 έτος δωρεάν ασφάλιση. Τέλος, σε όλα τα μοντέλα Honda προσφέρονται 5 χρόνια εγγύηση και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.