Η πραγματική αλλαγή ξεκινά με την τεχνολογία που δεν κάνει μόνο τη ζωή μας καλύτερη αλλά και το περιβάλλον στο οποίο κινούμαστε καθημερινά. Μία από τις πιο «καθαρές» και πιο οικονομικές τεχνολογίες κίνησης είναι αυτή του συμπιεσμένου φυσικού αερίου (Compressed Natural Gas- CNG). Η SEAT διατηρεί ηγετικό ρόλο στο τομέα αυτό προσφέροντας μία ευρεία γκάμα μοντέλων που μπορούν να καταναλώσουν και φυσικό αέριο -ο κωδικός τους είναι TGI- για τους οδηγούς που θέλουν να απολαμβάνουν ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης. Το οποίος είναι έως και 50% μικρότερο από ένα αντίστοιχο μοντέλο βενζίνης και έως 30% από ένα diesel.

Ταυτόχρονα, τα SEAT TGI είναι πιο καθαρά, πιο βιώσιμα και εξίσου αποδοτικά με περίπου 25% μειωμένες εκπομπές CO2. Επιπλέον, το κόστος συντήρησης τους είναι παρόμοιο με εκείνο των αντίστοιχων μοντέλων με κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου.

Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν της βιώσιμης κινητικότητας η SEAT προσφέρει τις εξαιρετικά δελεαστικές εκδόσεις Ibiza TGI, Arona TGI και Leon TGI. Μάλιστα στην τελευταία τους γενιά το πλεονέκτημα μίας επιπλέον τρίτης δεξαμενής CNG. Έτσι, στην περίπτωση των Ibiza και Arona η αυτονομία με φυσικό αέριο (CNG) φτάνει μέχρι και τα 360 χιλιόμετρα, ενώ στο Leon μπορεί να φτάσει τα 440 χιλιόμετρα. Μάλιστα όλες οι μετρήσεις έχουν γίνει με τον πιο αυστηρό και πιο κοντά στην πραγματικότητα κύκλο WLTP.

Η μεγαλύτερη αυτονομία κίνησης με CNG έχει φυσικά μεγαλύτερο οικονομικό όφελος για τον οδηγό μέσα από την χρήση του φτηνότερου καυσίμου της αγοράς. Το CNG είναι απίστευτα αποδοτικό, οικονομικό και οικολογικό σε κάθε του χιλιόμετρο. Χαρακτηριστικό είναι πως η ενέργεια που παράγεται από 1 κιλό συμπιεσμένου φυσικού αερίου ισοδυναμεί με 2 λίτρα LPG, 1,3 λίτρα diesel και 1,5 λίτρα βενζίνης.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι πως η SEAT είναι η πρώτη εταιρεία που διαθέτει και ένα SUV με κινητήρα που καταναλώνει CNG. Ο λόγος για το Arona TGI με το τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 90 ίππων και 160 Nm, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, έχει την κίνηση στους εμπρός τροχούς και από πλευράς επιδόσεων χρειάζεται 13,2 δεύτερα για το 0-100 χλμ./ ώρα και έχει τελική ταχύτητα 172 χλμ./ώρα.

Όπως προαναφέραμε το Arona TGI διαθέτει τρεις δεξαμενές CNG από χάλυβα υψηλής αντοχής και συνολικής χωρητικότητας 13,8 κιλών. Στα 360 χιλιόμετρα της αυτονομίας με φυσικό αέριο προστίθενται και τα 150 χιλιόμετρα που εξασφαλίζει το ρεζερβουάρ των 9,0 λίτρων της αμόλυβδης -η παρουσία του διασφαλίζει πέρα από όλα τα άλλα και το ότι δεν θα μείνετε ποτέ από καύσιμο- με αποτέλεσμα το πιο πράσινο Arona να μπορεί να καλύψει συνολικά 510 οικονομικά χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό.

Το CNG αποθηκεύεται μεν σε υψηλή πίεση (περίπου 200 bar) αλλά οι δεξαμενές αποθήκευσής του είναι έτσι κατασκευασμένες και πιστοποιημένες ώστε να αντέχουν σε πιέσεις μεγαλύτερες από το διπλάσιο της μέγιστης πίεσης του καυσίμου. Παράλληλα είναι εφοδιασμένες με θερμικές ασφάλειες που ανοίγουν στην απίθανη περίπτωση της υπερβολικής θερμότητας για να απελευθερώσουν το αέριο που στη συνέχεια διαλύεται με ασφάλεια.

Το φυσικό αέριο - το στόμιο πλήρωσής του είναι τοποθετημένο δίπλα από εκείνο της αμόλυβδης- είναι το κύριο καύσιμο και η βενζίνη χρησιμοποιείται μόνο στην κρύα εκκίνηση ή όταν εξαντληθεί το CNG. Η μετάβαση γίνεται αυτόματα και ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται καμία διαφορά στην απόδοση ή τη δυναμική του οχήματος.

Από εκεί και πέρα το μήκους 4,138 μέτρων Arona TGI καλύπτει όλες τις απαιτήσεις που μπορεί να έχει ένα οδηγός από ένα SUV, έχοντας μεγάλους χώρους και ικανοποιητικές δυνατότητες κίνησης πέρα από την άσφαλτο, χάρη και στην απόσταση των 190 χιλιοστών από το έδαφος. Ταυτόχρονα διαθέτει πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης και φυσικά όλα τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας. Από το infotainment με λειτουργία συνδεσιμότητας Full και την έγχρωμη οθόνη αφής 8,0’’ έως το Front Assist με ανίχνευση πεζών και τους προβολείς Full LED. Παράλληλα η πρακτικότητα διατηρείται σε πολύ υψηλά επίπεδα και παρά την ύπαρξη της τρίτης δεξαμενής το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 282 λίτρων.

Το Ibiza TGI διαθέτει την ίδια διάταξη με το Arona TGI και την ίδια απόδοση των 90 ίππων, ενώ η αυτονομία φτάνει και εδώ τα 510 χιλιόμετρα. Λόγω του μικρότερου βάρους του σε σχέση με το Arona και του πιο χαμηλού του αμαξώματος που κολακεύει την αεροδυναμική το 0-100 χλμ./ ώρα από στάση ολοκληρώνεται σε 12,1 δεύτερα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα.

Στον εξοπλισμό του Ibiza TGI περιλαμβάνονται συστήματα όπως τα Front Assist, cruise control, ανίχνευση κούρασης, συνδεσιμότητα Full Link, εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, προβολείς Full LED και το σύστημα infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής 8,0″ που προσφέρει τις τελευταίες τεχνολογίες αιχμής όπως η ψηφιακή βοηθός Alexa της Amazon και η εφαρμογή Shazam. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 262 λίτρα.

Το Leon TGI, που είναι διαθέσιμο και ως station, έχει και αυτό τρεις δεξαμενές αλλά με συνολική χωρητικότητα 17,3 κιλών και αυτονομία με φυσικό αέριο (CNG) 440 χιλιομέτρων. Αν σε αυτά προστεθούν και τα χιλιόμετρα που μπορεί να καλύψει και με τα 9,0 λίτρα αμόλυβδης του αντίστοιχου ρεζερβουάρ τότε η συνολική αυτονομία του φτάνει τα 580 χιλιόμετρα. Η ειδοποιός διαφορά του σε σχέση με τα μικρότερα TGI της SΕΑΤ είναι ο κινητήρας του, ο τετρακύλινδρος 1.5 TGI Evo με ισχύ 130 ίππων και ροπή 200 Nm, που συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με αυτόματο DSG με επτά.

Το Leon 1.5 TGI Evo δεν υπολείπεται κάπου από πλευράς επιδόσεων σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις βενζίνης ή πετρελαίου -χρειάζεται μόλις 9,9 δεύτερα για το 0-100 χλμ./ ώρα και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 206 χλμ./ ώρα- γεγονός που σε συνδυασμό με το ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης του και τους πολύ καλούς του χώρους (πορτμπαγκάζ 275 λίτρων για το πεντάθυρο, 482 λίτρων για το station) tο αναδεικνύουν σε μία πολύ δελεαστική επιλογή. H οποία επιπρόσθετα διαθέτει μια σειρά χαρακτηριστικών ασφαλείας (όπως το σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου, σύστημα υποβοήθησης φώτων πορείας High Beam κ.α.) και ευκολίας (όπως κάμερα οπισθοπορείας, Full Link για τη σύνδεση τηλεφώνου μέσω Android Auto ή Apple Car Play κ.α.).

Και οι εκδόσεις TGI των Ibiza, Arona και Leon κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της SEAT στο Martorell, ενώ αποδεικνύουν πως το φυσικό αέριο είναι μια πραγματικά αξιόλογη εναλλακτική λύση με δελεαστική τιμή αγοράς -το Ibiza TGI ξεκινά από τις 15.955 ευρώ και τα Arona και Leon από 17.190 και 19.505 ευρώ αντίστοιχα- εξαιρετικά μειωμένα λειτουργικά έξοδα και σε ότι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας λόγω χαμηλών εκπομπών CO2 και βέβαια χωρίς καμία παραχώρηση στο fun to drive που εξασφαλίζει κάθε μοντέλο της SEAT!

 

Διαβάστε επίσης