Μετά από 5 γενιές, 13,6 εκατομμύρια μονάδες και μια ιδιαίτερα επιτυχημένη παρουσία σε όλες τις αγορές, συμπεριλαμβανομένης της χώρας μας, το Opel Corsa δεν χρειάζεται συστάσεις.

Έτσι, στην ολοκαίνουργια 6η γενιά του είναι δεδομένο πως θα είναι και πάλι ένας από τους πρωταγωνιστές της δύσκολης και απαιτητικής κατηγορίας που ανήκει, καθώς άλλαξε ριζικά και αναβαθμίστηκε αισθητά σε όλους τους τομείς. Μάλιστα, σε κάποιους από αυτούς, είναι το μοντέλο που δίνει τον τόνο και αποκαλύπτει το μέλλον της κατηγορίας ειδικά και της αυτοκίνησης γενικά.

Το νέο Opel Corsa είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα της κατηγορίας του – και όχι μόνο – που είναι ευθύς εξαρχής διαθέσιμο και ως ηλεκτρικό. Μάλιστα το Corsa-e είναι το πρώτο της γκάμας που παρουσιάστηκε πριν από μερικούς μήνες και ακολούθησαν οι εκδόσεις με τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, βενζίνης και πετρελαίου.

Το Corsa-e λοιπόν, που εξωτερικά διαφοροποιείται μόνο στα σημεία, κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων, ο οποίος τροφοδοτείται με ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου και ενεργειακής χωρητικότητας 50 kWh, η οποία είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, ώστε να μην επηρεάζει καθόλου τους χώρους στο εσωτερικό. Παράλληλα, εξασφαλίζει μια αυτονομία της τάξης των 330 χιλιομέτρων κατά WLTP.

Αυτό στην πράξη σημαίνει πως αν το Corsa-e χρησιμοποιείται για τις καθημερινές μετακινήσεις και υποχρεώσεις θα χρειαστεί φόρτιση μετά από κάποιες μέρες, γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα την πρακτικότητα και την ευκολία χρήσης του. Σε αυτό συμβάλλει και η ταχύτητα με την οποία φορτίζει η εξελιγμένη μπαταρία του. Με Wallbox 11 kW η πλήρης φόρτισης ολοκληρώνεται σε 5 ώρες και 15 λεπτά, ενώ αν υπάρχει λιγότερος χρόνος διαθέσιμος, μέσα σε μόλις 90 λεπτά έχει αποθηκεύσει τόση ενέργεια, ώστε να μπορεί να καλύψει περίπου 100 χιλιόμετρα.

Επειδή όμως το Corsa-e είναι φυσικά κατάλληλο και για μετακινήσεις εκτός πόλης, σημαντικό ρόλο παίζει και ο χρόνος φόρτισής του σε δημόσιο ταχυφορτιστή: σε σημείο φόρτισης 100 kW συνεχούς ρεύματος (DC) η μπαταρία θα φτάσει σε λιγότερα από 30 λεπτά το 80% της χωρητικότητάς της, ενώ για να καλύψει περίπου 100 χιλιόμετρα αρκεί να μείνει συνδεδεμένη για μόλις 12 λεπτά!

Επιπλέον, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης -Normal, Eco και Sport- αυτό που κάθε φορά ταιριάζει περισσότερο στις συνθήκες ή στη διάθεσή του.

Η επίτευξη πάντως της συνολικής αυτονομίας των 330 χιλιομέτρων δεν πρέπει να αποδοθεί μόνο στην παρουσία μιας προηγμένης τεχνολογίας μπαταρίας και ενός αποδοτικού κινητήρα. Οφείλεται και στη στοχευμένη προσπάθεια μείωσης του βάρους από τους μηχανικούς της Opel κατά τη φάση εξέλιξης του νέου Corsa, γεγονός που φυσικά έχει ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο σε όλη τη γκάμα, καθώς και στην ιδιαίτερα εξελιγμένη αεροδυναμική του.

Έτσι λοιπόν η βασική έκδοση του νέου Corsa ζυγίζει μόλις 980 κιλά, τιμή εξαιρετική για τα δεδομένα της κατηγορίας B, ενώ το 0,29 για το συντελεστή οπισθέλκουσας είναι ένα εντυπωσιακό νούμερο δεδομένου και του μεγέθους του αυτοκινήτου. Το μήκος του οποίου είναι και πάλι 4,06 μέτρα, γεγονός που του εξασφαλίζει μεγάλη ευελιξία μέσα στην πόλη.

Για όλα τα παραπάνω καθοριστικό ρόλο παίζει το πλαίσιο CMP στο οποίο βασίζεται το νέο Corsa και υποστηρίζει αφενός πολλαπλά συστήματα πρόωσης και αφετέρου εξασφαλίζει μεγαλύτερες ελευθερίες στους σχεδιαστές.

Οι τελευταίοι δημιούργησαν ένα ιδιαίτερα σύγχρονο και φρέσκο σχήμα, που πέρα από μοντέρνο είναι τόσο νεανικό όσο και δυναμικό. Στο τελευταίο συμβάλλει ιδιαίτερα και η αλλαγή στις αναλογίες του, μιας και το καινούργιο και αποκλειστικά πεντάθυρο νέο Corsa είναι κατά 48 χιλιοστά πιο χαμηλό συγκριτικά με τον προκάτοχό του.

Η μείωση του ύψος συνδυάζεται και με μια πιο χαμηλή κατά 28 χιλιοστά θέση οδήγησης, που κάνει τον οδηγό να νοιώθει ένα με το αυτοκίνητο, ενώ συνολικά το εσωτερικό έχει έναν οδηγοκεντρικό προσανατολισμό. Και σύγχρονο σχεδιασμό με μια οθόνη αφής διαγωνίου έως 7” (10” στο κορυφαίο Multimedia Navi Pro) για το σύστημα infotainment και έναν ευανάγνωστο πίνακα οργάνων, ο οποίος ενσωματώνει μια δεύτερη έγχρωμη ψηφιακή οθόνη 3.5”. Μάλιστα στην κορυφαία έκδοση του Corsa-e ο πίνακας είναι πλήρως ψηφιακός 7”.

Το παρών δίνουν φυσικά όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης με smartphones, καθώς και πολλά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Μεταξύ αυτών και αυτό της αυτόματης στάθμευσης (Park Assist), καθώς και η πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας με γωνία 180º. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως το νέο Corsa συνεχίζει τη μεγάλη παράδοση της Opel στο φωτισμό, καθώς είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας του που είναι διαθέσιμο και με σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού IntelliLux LED Μatrix με αντιθαμβωτική δέσμη.

Από πλευράς χώρων, το μεταξόνιο των 2.538 χιλιοστών είναι μια πολύ καλή ένδειξη της άνεσης που θα απολαμβάνουν τέσσερις ή ακόμα και πέντε επιβάτες, ενώ μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου ξεκινά από τα 309 λίτρα.

Το πλαίσιο CMP αποτελεί μια εξαιρετική βάση και σε ό,τι αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου Corsa, η γκάμα των κινητήρων βενζίνης του οποίου ξεκινά με τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό σύνολο των 1.200 κυβικών και των 75 ίππων, που διακρίνεται ιδιαίτερα για την οικονομία του (4,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα). Εξίσου οικονομικός, αλλά και πιο δυναμικός (0-100 χλμ./ ώρα σε 10 δεύτερα, τελική ταχύτητα 188 χλμ./ ώρα) είναι ο 1.2 turbo των 100 ίππων, ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί και με το ολοκαίνουργιο και ιδιαίτερα εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων.

Το 8-τάχυτο κιβώτιο είναι στάνταρ στην κορυφαία έκδοση βενζίνης των 130 ίππων, η οποία φυσικά διακρίνεται για τις επιδόσεις της - τελική ταχύτητα 207 χλμ./ ώρα, 0-100 χλμ./ ώρα σε 8,7 δεύτερα- και είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με το πιο σπορτίφ επίπεδο εξοπλισμού GS-Line.

Ο κινητήρας πετρελαίου της γκάμας είναι ο επίσης καινούργιος των 1.500 κυβικών και των 102 ίππων, που είναι ιδιαίτερα προηγμένος τεχνολογικά με καταλύτη SCR και ψεκασμό AdBlue.

Το νέο Opel Corsa προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις, Edition, Elegance και GS-Line και με τιμές που ξεκινούν από τις 13.580 ευρώ.

Το 100% ηλεκτρικό Corsa-e ξεκινά από τις 29.890 ευρώ και είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, Selection, Edition και Elegance.

 

Διαβάστε επίσης