ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Audi Q7 γίνεται plug-in υβριδικό με έως και 456 ίππους

Το Audi Q7 γίνεται plug-in υβριδικό με έως και 456 ίππους

Η στρατηγική εξηλεκτρισμού της Audi βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, καθώς το δεύτερο εξάμηνο του 2019 έχουν κυκλοφορήσει ήδη οι plug-in υβριδικές εκδόσεις των Q5, A8, A6 και A7 Sportback, ενώ τώρα προστίθεται σε αυτές και η αντίστοιχη έκδοση του Q7.

Με το λογότυπο TFSI e και plug-in υβριδικό σύστημα πρόωσης στο οποίο ο V6 βενζίνης των 3.000 κυβικών και των 340 ίππων (450 Nm) συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο Tiptronic των 8 σχέσεων και είναι διαθέσιμος σε δύο επίπεδα απόδοσης. Έτσι η συνδυαστική ισχύς είναι είτε 381 ίπποι και 600 Nm (Q7 55 TFSI e) είτε 456 ίπποι και 700 Nm (Q7 60 TFSI e), με τον ηλεκτροκινητήρα στην πιο ισχυρή έκδοση να αποδίδει 94 kW και 350 Nm.

Η μπαταρία είναι μια υδρόψυκτη ιόντων λιθίου που βρίσκεται στο δάπεδο του χώρου αποσκευών και έχει ενεργειακή χωρητικότητα 17,3 kWh σε τάση 308 V. Η ηλεκτρική αυτονομία που εξασφαλίζει φτάνει τα 43 χιλιόμετρα κατά WLTP με ταχύτητα που μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 135 χλμ./ ώρα. Στην περίπτωση που ο ηλεκτροκινητήρας συνεργάζεται με τον V6 το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται στο Q7 60 TFSI e σε 5,7 δεύτερα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 240 χλμ./ ώρα. Στο Q7 55 TFSI e η τελική ταχύτητα είναι η ίδια ενώ το 0-100 χλμ./ ώρα είναι κατά 0,2 sec πιο αργό.

Η ισχύς μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς και η κατανομή της ροπής υπό κανονικές συνθήκες είναι 40:60% στον εμπρός και τον πίσω άξονα αντίστοιχα.

Από κει και πέρα η υβριδική διαχείριση του Audi Q7 TFSI e quattro επιλέγει τη βέλτιστη στρατηγική λειτουργίας, με προτεραιότητα στο να μπορεί ο οδηγός να καλύψει ένα μεγάλο τμήμα των ημερήσιων διαδρομών του αποκλειστικά ηλεκτρικά. Το Q7 TFSI e quattro ξεκινά πάντα σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία EV, ενώ ο κινητήρας βενζίνης ενεργοποιείται μόνο όταν ο οδηγός πιέζει το ενεργό πεντάλ γκαζιού πέρα από ένα συγκεκριμένο επίπεδο αντίστασης.

Η επιλογή Hybrid προσφέρει δύο λειτουργίες τις Auto και Hold, ενώ συνολικά υπάρχουν επτά διαφορετικά προφίλ οδήγησης τα comfort, efficiency, autο, dynamic, individual, allroad (με την προαιρετική πνευματική ανάρτηση) και offroad. Οι επιλογές επιδρούν στη χαρτογράφηση του συστήματος πρόωσης, την πνευματική ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης.

Ενδιαφέρον είναι πως όταν ο οδηγός παίρνει το πόδι του από το πεντάλ αναλύονται διάφοροι παράμετροι, ανάμεσά τους και η απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο και στη συνέχεια είτε εφαρμόζεται ελεύθερος τροχασμός με τον TFSI απενεργοποιημένο («ρολάρισμα») είτε ανάκτηση κινητικής ενέργειας και μετατροπή της σε ηλεκτρική. Το Q7 TFSI e quattro μπορεί να ανακτήσει μέχρι και 25kW ισχύος και να τροφοδοτήσει την ενέργεια αυτή πίσω στη μπαταρία ιόντων λιθίου.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ