Οι αυστηρές προδιαγραφές ρύπων που θα ισχύσουν από το άμεσο μέλλον και από το 2021 θα συνδυάζονται και με ιδιαίτερα υψηλά πρόστιμα έχουν ανησυχήσει όλους τους κατασκευαστές. Οι οποίοι ψάχνουν λύσεις προκειμένου αν όχι να πιάσουν την εκάστοτε τιμή στόχο να την προσεγγίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο προκειμένου και η οικονομική αιμορραγία να είναι η μικρότερη δυνατή.

Η Mercedes για παράδειγμα έχει σήμερα ένα μέσο όρο εκπομπής CO2 για τη γκάμα της 138 γραμμαρίων το χιλιόμετρο, ενώ ο στόχος, που δεν επιφέρει πρόστιμα, είναι τα 100 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Και ο οποίος βέβαια απέχει ακόμα πολύ.

Μια από τις λύσεις που επεξεργάζονται στη γερμανική εταιρεία είναι η κατάργηση κάποιων κινητήρων από τη στάνταρ γκάμα, όπως π.χ. των εξακύλινδρων των 3.000 κυβικών και κυρίως η συρρίκνωση των μοντέλων της AMG. Που έχουν να επιδείξουν κορυφαίες ιπποδυνάμεις και επιδόσεις, αλλά και υψηλές εκπομπές ρύπων που επηρεάζουν αρνητικά το μέσο όρο που προαναφέραμε.

Πέρα από την κατάργηση μοντέλων στον εργοστασιακό βελτιωτή της Mercedes σκέφτονται και την αντικατάσταση του V8 των 4.000 κυβικών της AMG C 63 από μια εξηλεκτρισμένη έκδοση του τετρακύλινδρου των 2.000 κυβικών που κινεί τα βασικά μοντέλα. Για το μέλλον της AMG η σκέψη δεν είναι άλλη από τα υβριδικά και τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα, που θα οδηγήσουν και πάλι στη διεύρυνση της γκάμας στο απώτερο μέλλον.

Το αρνητικό στοιχείο στον περιορισμό της γκάμας της AMG είναι η πολύ πιθανή μείωση της κερδοφορίας της Mercedes, μιας και τα συγκεκριμένα μοντέλα έχουν με διαφορά το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους.

Διαβάστε επίσης