ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το 2019 οι Έλληνες αγόρασαν πιο πολλά καινούργια αυτοκίνητα και κυρίως SUV

Το 2019 οι Έλληνες αγόρασαν πιο πολλά καινούργια αυτοκίνητα και κυρίως SUV

Οι συνολικές πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων το 2019 δικαίωσαν πλήρως όσους είχαν προβλέψει την ανοδική πορεία της ελληνικής αγοράς, που δείχνει να ανακάμπτει με σταθερά βήματα. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ λοιπόν και την επεξεργασία τους από το ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) στη χώρα μας πέρυσι οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων έφτασαν τις 114.110 μονάδες. Αυτό σημαίνει μια αύξηση της τάξης του 10,3% σε σχέση με το 2018 που οι πωλήσεις ήταν 103.431 αυτοκίνητα.

Από τα καινούργια αυτά επιβατικά που μπήκαν στην κυκλοφορία το 56,5% είχαν κινητήρες βενζίνης -κατά κανόνα οι εκδόσεις βενζίνης είναι οικονομικά πιο προσιτές και μικρότερου κυβισμού- και το 36,4% σύνολα πετρελαίου. Τα diesel είναι ακόμα πιο δημοφιλή στις εταιρικές πωλήσεις, ενώ σε χαμηλό ποσοστό (3,7%) κινούνται τα υβριδικά μοντέλα και σε ακόμα χαμηλότερο (1,8%) τα plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά που είναι σαφώς πιο ακριβά.

Το ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό, μόλις 1,7%, των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες που έχουν τη δυνατότητα πέρα από βενζίνη να καταναλώσουν φυσικό αέριο (CNG) ή υγραέριο (LPG) και να συμπιέσουν σημαντικά τα λειτουργικά έξοδα, οφείλεται σε κάποιο βαθμό στις αναστολές που εξακολουθούν να έχουν οι καταναλωτές στη χώρα μας αναφορικά με την αεριοκίνηση. Από κει και πέρα για το φυσικό αέριο αρνητικό ρόλο παίζει το δίκτυο ανεφοδιασμού που σε πολλές περιεχές της χώρας είναι ανύπαρκτο και για το υγραέριο το ότι οι εκ των υστέρων μετατροπές, που είναι πιο φθηνές, αποτελούν τη μερίδα του λέοντος.

Όπως θα έχετε σίγουρα παρατηρήσει στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν ολοένα και πιο πολλά SUV και αυτό αντικατοπτρίζεται φυσικά και στις πωλήσεις τους, που πέρυσι αυξήθηκαν στο σύνολο της κατηγορίας κατά 6,3%. Τη μεγαλύτερη άνοδο -3,3%- σημείωσαν τα πιο μικρά και πιο προσιτά (B-SUV) στα οποία αυξήθηκε σημαντικά και το πλήθος των διαθέσιμων μοντέλων, ενώ στην αμέσως επόμενη κατηγορίας, αυτή των C-SUV, η αύξηση ήταν 2,7%.

Αντίθετα πτώση κατά 2,8 και 2,0% αντίστοιχα παρουσίασαν τα αυτοκίνητα με συμβατικά αμαξώματα των συγκεκριμένων κατηγοριών.

Αξιοσημείωτο είναι πως στη χώρα μας ανοδικά κινήθηκαν ουσιαστικά και οι άλλες κατηγορίες οχημάτων, πέρα από τα επιβατικά. Έτσι το 2019 και πάντα συγκριτικά με το 2018 πουλήθηκαν 10,7% περισσότερες καινούργιες μοτοσυκλέτες με κινητήρα μεγαλύτερο των 50 κυβικών (σύνολο 38.230 μονάδες), 15,8% πιο πολλά νέα φορτηγά, ελαφρά και βαρέα (8.399) και 38,4% καινούργια λεωφορεία (364 συνολικά).

ΔΗΜΟΦΙΛΗ