Η BMW διευρύνει τη γκάμα των μεγάλων SUV της, της Χ5 και της X5, και με δύο ήπια υβριδικές εκδόσεις. Το ενδιαφέρον εδώ είναι πως ο κινητήρας είναι ο εξακύλινδρος diesel των 3.000 κυβικών, που ακόμα και στη συμβατική εκδοχή του στην xDrive 30d δεν υπολείπεται ούτε σε δύναμη ούτε σε απόκριση από χαμηλά.

Το μυστικό εδώ είναι η έστω και μικρή μείωση τόσο της μέσης κατανάλωσης όσο και των εκπομπών ρύπων που συνδέονται άμεσα με αυτήν, καθώς στην προσπάθεια μείωσης του μέσου όρου εκπομπής CO2 και πολύ περισσότερο του περιορισμού του προστίμου από την Ευρωπαϊκή Ένωση κάθε γραμμάριο CO2 λιγότερο μετράει.

Έτσι λοιπόν στις xDrive 40d εκδόσεις των X5 και X6 ο τρίλιτρος diesel αποδίδει 340 ίππους και 700 Nm, ενώ στην εκκίνηση και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις δέχεται και ένα ηλεκτρικό boost από το σύστημα μίζας γεννήτριας. Το οποίο συνδυάζεται και με παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt και συμβάλλει στις περιπτώσεις που όπως είπαμε χρειάζεται με 11 ίππους. Το αποτέλεσμα είναι η απόκριση και η επιτάχυνση των μεγάλων SUVs με το διόλου ευκαταφρόνητο βάρος να είναι πιο άμεση. Έτσι το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε κάθε περίπτωση σε μόλις 5,5 δεύτερα.

Η παρουσία της ήπιας υβριδικής υποβοήθησης, όπως αναφέρουν και οι μηχανικοί της BMW,  επιτρέπει στις μετακινήσεις με σχετικά σταθερή ταχύτητα -σε εθνική οδό π.χ. και με τη χρήση του cruise control- στον κινητήρα πετρελαίου να λειτουργεί όλο και πιο πολύ στην περιοχή στροφών που αποδίδει καλύτερα. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγονται υπέρμετρες αυξήσεις της κατανάλωσης που τελικά επηρεάζουν αρνητικά το μέσο όρο, ενώ όπως συμβαίνει και με άλλα συστήματα του είδους έτσι και εδώ υπάρχει η δυνατότητα να σβήσει ο diesel για κάποιο χρονικό διάστημα και τα μεγάλα SUV απλά να ρολάρουν με μηδενική κατανάλωση και μηδενική επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Διαβάστε επίσης