Η Toyota εδώ και αρκετά χρόνια δεν φημίζεται για τα σπορ μοντέλα της, ενώ αρχής γενομένης από την καινούργια Supra η μεγάλη ιαπωνική εταιρεία προσπαθεί να αλλάξει αυτή την εικόνα.

 

Έτσι λοιπόν υιοθέτησε για τα πιο σπορ μοντέλα της τον κωδικό GR, πρόσθεσε μετά τη Supra και μια έκδοση του ολοκαίνουργιου Yaris, προκειμένου και να εκμεταλλευθεί την επιτυχημένη παρουσία της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) αλλά και να προετοιμάσει το επόμενο αγωνιστικό της, ενώ έπεται και συνέχεια.

Η συνέχεια δεν θα είναι άμεση αλλά προσδιορίζεται σε περίπου δύο χρόνια από τώρα, όταν και θα παρουσιαστούν τα GR C-HR και GR Corolla. Το πρώτο θα βασίζεται στη δεύτερη γενιά του επιτυχημένου SUV που αναμένεται τότε, ενώ η σπορ έκδοση του διαχρονικού best seller της Toyota θα παρουσιαστεί μάλλον ταυτόχρονα με τις ανανεωμένες εκδόσεις της τρέχουσας γενιάς της Corolla.

Ο συνδετικός κρίκος όλων των GR μοντέλων, πλην της Supra, είναι ο νέος τρικύλινδρος turbo των 1.600 κυβικών, που παρουσιάστηκε μαζί με το GR Yaris και στο οποίο αποδίδει 272 ίππους και 370 Nm. Τιμές που τον καθιστούν το πιο ισχυρό τρικύλινδρο σύνολο του κόσμου, μέχρι στιγμής τουλάχιστον.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει επιπρόσθετα το πλεονέκτημα πως μπορεί να υποστηρίξει περισσότερες από μια εκδόσεις ισχύος. Έτσι στην GR Corolla, καθώς και στο αντίστοιχο C-HR, το πιθανότερο είναι να αποδίδει γύρω στους 250 ίππους. Ο λόγος είναι για να είναι πιο άνετος και οικονομικός στην καθημερινή χρήση, καθώς ο στόχος της Toyota, σε ότι αφορά την Corolla, δεν είναι να παρουσιάσει ένα απόλυτο hat hatch αλλά ένα πιο ισορροπημένο και γρήγορο. Κάτι ανάλογο δηλαδή των Ford Focus ST και Hyundai i30N. Αντίστοιχα το σπορ C-HR θέλει να ανταγωνίζεται μοντέλα σαν τα VW T-Roc R, Ford Puma ST και Hyundai Kona N που επίσης αναμένεται. 

Οπτικά, πάντως, τόσο η GR Corolla όσο και το GR C-HR θα διαφοροποιούνται από τις πιο ταπεινές εκδοχές αλλά χωρίς υπερβολές. Ειδικά στα αεροδυναμικά βοηθήματα.

Διαβάστε επίσης