ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι ανοιχτές Citroen DS είναι έργα τέχνης, σπάνιες και πανάκριβες

Οι ανοιχτές Citroen DS είναι έργα τέχνης, σπάνιες και πανάκριβες

Στην ιστορία του αυτοκινήτου σίγουρα αρκετές σελίδες είναι αφιερωμένες στη DS. Τη θρυλική Citroen που παρουσιάστηκε πριν από 60 και πλέον χρόνια και ξεχώριζε τόσο με το στυλ όσο και με την τεχνολογία της και στη χώρα μας απέκτησε το παρατσούκλι «βάτραχος».

Σε αυτές τις σελίδες λοιπόν θα πρέπει να γίνεται μια αναφορά και στην ανοιχτή της έκδοση, την Decapotable, που σήμερα θεωρείται ως ένα από τα πιο σπάνια και φυσικά και πιο ακριβά κλασικά γαλλικά μοντέλα -αν όχι το πιο ακριβό.

Το βέβαιο είναι πως μια ανοιχτή έκδοση δεν ήταν στα αρχικά πλάνα της Citroen και η εύφημη μνεία για τις πολύ όμορφες γραμμές του αμαξώματός της πηγαίνει στον Chapron, έναν καροσερίστα που μετέτρεπε τις λιμουζίνες σε κάμπριο. Στην πορεία, η γαλλική εταιρεία υιοθέτησε τη δημιουργία του Chapron και του παρείχε πλαίσια για να κατασκευάσει τις Decapotable.

Οι ανοιχτές DS αυτής της φάσης χαρακτηρίζονται ως «εργοστασιακές» και συνολικά κατασκευάστηκαν μόλις 1.365, νούμερο που δικαιολογεί απόλυτα τη σπανιότητά τους. Ακόμα πιο δυσεύρετες, καθότι ακόμα πιο λίγες, 483 για την ακρίβεια, οι ανοιχτές DS 21. Με τον τετρακύλινδρο των 2.157 κυβικών και των 109 ίππων που της επέτρεπε να κινείται νωχελικά μεν αρχοντικά δε.

Με τον αέρα... ντίβας, που ναι μεν έχει μεγάλες διαστάσεις -το μήκος της φτάνει τα 4,90 μέτρα- αλλά δεν δίνει σημασία π.χ. στους χώρους στο πίσω κάθισμά της. Αντίθετα, δίνει έμφαση στο στυλ και φυσικά δεν είναι καθόλου τυχαίο πως ο υποψήφιος αγοραστής της μπορούσε να επιλέξει ανάμεσα σε 15 χρώματα για το αμάξωμα, 143 διαφορετικές δερμάτινες επενδύσεις και 3 αποχρώσεις για τις μοκέτες.

Σήμερα μια καλά διατηρημένη ανοιχτή DS 21, όπως αυτή των φωτογραφιών μας που είναι μοντέλο το 1966 κοστίζει 170.000 ευρώ, καθώς με αυτό το ποσό βρήκε νέο ιδιοκτήτη σε μια παλαιότερη δημοπρασία της RM Sotheby’s. Στις 2 Μαΐου που θα πουληθεί εκ νέου ίσως το ποσό αυτό αυξηθεί κι άλλο.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ