Το να είναι κανείς οδηγός αγωνιστικών αυτοκινήτων παραμένει μια δουλειά που για πολλούς ανθρώπους συνιστά όνειρο ζωής. Ωστόσο, πλέον οι φαν των αγώνων ταχύτητας έχουν την ικανότητα να ζήσουν από πρώτο χέρι την ένταση και το χάος που επικρατεί στο πιλοτήριο μιας Φόρμουλας και μάλιστα από τον καναπέ τους.

Σύμφωνα με το CNNi, η Formula E παρουσίασε μια νέα κάμερα, το «Μάτι του Οδηγού». Πρόκειται για μια καινοτομία στην τεχνολογία των onboard καμερών, καθώς πραγματοποιεί εγγραφή εικόνας από την οπτική γωνία του πιλότου.

Οι θεατές βυθίζονται στο «δυναμισμό» που προκαλούν οι υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσουν τα ηλεκτρικά αγωνιστικά οχήματα, μέσω μιας κάμερας που είναι ενσωματωμένη μέσα στο κράνος του οδηγού καθώς γυρίζουν, γέρνουν ή σκοντάφτουν όταν στρίβουν σε πολύ κλειστές στροφές της κούρσας.

Το «Μάτι του Οδηγού» βρίσκεται τοποθετημένο στο επίπεδο των ματιών του πιλότου, πάνω στο προστατευτικό επίστρωμα που βρίσκεται στο εσωτερικό του κράνους. Έχει διάμετρο οκτώ χιλιοστά, ζυγίζει μόλις 2,5 γραμμάρια και δίνει στους φανατικούς θεατές μια πραγματική αίσθηση της δράσης, όπως ακριβώς αυτή εξελίσσεται μέσα στο πιλοτήριο της Φόρμουλας.

Ο σχολιαστής της Formula E, Τζακ Νίκολς, δηλώνει κατενθουσιασμένος από το επίπεδο ρεαλισμού που προσφέρει ο συγκεκριμένος τύπος κάμερας στους θεατές.

«Αυτό που βλέπεις στην πραγματικότητα είναι πολύ περιορισμένο σε σχέση με τις γωνίες που καταγράφονται σε μια τηλεόραση, αλλά αυτό είναι και το νόημα», λέει ο Νίκολς στο CNNi.

«Μπορείς να αισθανθείς αυτό που βλέπει ο οδηγός και πώς θα πρέπει να αντιδράσει απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω του, αλλά και τους περιορισμούς που έχει ως προς τις αντιδράσεις του απέναντι σε όσα τον περιβάλλουν», προσθέτει.

«Το “Μάτι του Οδηγού” επαναφέρει το στοιχείο της κίνησης, της δόνησης και του δυναμισμού που παρέχει το συγκεκριμένο άθλημα», συνεχίζει ο Νίκολς.

Την ίδια στιγμή, διάσημοι οδηγοί αγώνων, όπως ο Φελίπε Μάσα, δηλώνουν και αυτοί, με τη σειρά τους ενθουσιασμένοι με τη νέα τεχνολογία.

«Νομίζω πως είναι πολύ ωραίος ο τρόπος που το “Μάτι του Οδηγού” δείχνει στους θεατές αυτό ακριβώς που βλέπω κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, σε πραγματικό χρόνο», λέει ο Μάσα, ο διακεκριμένος πιλότος της Venturi Racing.

«Δίνει στους θεατές μια άλλη οπτική γωνία για το τι συμβαίνει πραγματικά στις κλειστές στροφές, όταν τρέχουμε στους αγώνες», προσθέτει.

Το Πρωτάθλημα Formula E 2020 επιστρέφει με το νέο ePrix στο Μαρακές, στις 29 Φεβρουαρίου.

'Movement, vibration, dynamism': The helmet-cam that is revolutionizing Formula E, By Ben Morse, for CNNi

Διαβάστε επίσης