To Vanderhall Laguna είναι ένα super τρίκυκλο με 200 άλογα που πιάνει τα 220
Το πρώτο που έρχεται στο μυαλό ακούγοντας τρίκυκλο και όταν ο λόγος δεν γίνεται για τα πολύ πρακτικά scooter με τρεις τροχούς, είναι το φτηνό υποκατάστατο ενός κανονικού αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με εικόνες είτε από αναπτυσσόμενες χώρες -π.χ. Ταϊλάνδη, όπου τα τουκ-τουκ κυριαρχούν στις πόλεις- είτε από την Ελλάδα του ’50 και του ’60.
Σήμερα τα τρίκυκλα, όσα υπάρχουν, έχουν αλλάξει χαρακτήρα και προσανατολισμό, καθώς θέλουν να συνδυάζουν το fun to drive μιας μοτοσυκλέτας με τη μεγαλύτερη ασφάλεια που παρέχει ένα αυτοκίνητο. Φυσικά για να το πετύχουν αυτό έχουν γίνει high tech, ενώ ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Laguna της αμερικάνικης Vanderhall Motors. Με αμάξωμα από ανθρακόνημα, με μια προαιρετική οροφή να προστατεύει όσο γίνεται από τα καιρικά φαινόμενα, με ενδιαφέρουσα εμφάνιση, με έναν κινητήρα turbo 1.400 κυβικών, προέλευσης Opel, που αποδίδει 200 άλογα και κινεί το θηριώδη πίσω τροχό του, που έχει διάσταση 315/20 R20, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου.
Στο θηριώδη πίσω τροχό καταλήγουν 200 άλογα, ενώ η οροφή είναι υποτυπώδης. Πηγή: Vanderhall Motors
Το βάρος της όλης κατασκευής δεν ξεπερνά τα 700 κιλά, οπότε λογικά το τρίκυκλο Laguna χρειάζεται μόλις 4,5 δεύτερα για να φτάσει από στάση τα 100 χλμ./ ώρα, ενώ η τελική του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 220 χλμ./ ώρα. Πληροφορίες για την ταχύτητα παρέχονται μέσα από μια ψηφιακή οθόνη, ενώ αντίθετα το στροφόμετρο είναι αναλογικό. Όσο για τον εξοπλισμό περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ηχοσύστημα, κλιματισμό και θερμαινόμενα καθίσματα.
Βέβαια με όλα αυτά το Laguna, που κατασκευάζεται σε ρυθμό 250 μονάδων ετησίως στην Utah, δεν μπορεί να είναι και φθηνό: 77.000 δολάρια ή 70.500 ευρώ είναι το αντίτιμο που ζητά η Vanderhall Motors για την οδηγική ευχαρίστηση που προσφέρει. Ενδεχόμενα και για την προσοχή από τους γύρω που εξασφαλίζει στον οδηγό του...