ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Γιατί η κορυφαία έκδοση της νέας σειράς 7 της BMW δεν θα είναι V12 αλλά ηλεκτρική;

Αυτοκίνητο: Γιατί η κορυφαία έκδοση της νέας σειράς 7 της BMW δεν θα είναι V12 αλλά ηλεκτρική;

Η top λιμουζίνα της BMW, η σειρά 7 είναι δεδομένο μέγεθος στην κατηγορία και δημοφιλής, ειδικά μετά τη σχετικά πρόσφατη ανανέωσή της, σε αγορές εκτός Ευρώπης. Όπως είναι η Κίνα όπου κατέληξε το 40% των συνολικά 50.000 μονάδων που πουλήθηκαν πέρυσι, οι ΗΠΑ (20%) και οι χώρες του Κόλπου.

Η εταιρεία του Μονάχου ήδη εξελίσσει την επόμενη γενιά της 7άρας, η οποία έχει τον εσωτερικό κωδικό G70, αναμένεται σε περίπου 18 μήνες και θα βασίζεται σε ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο. Το οποίο, σύμφωνα με την προσέγγιση της BMW, θα μπορεί να υποστηρίξει όλα τα διαθέσιμα συστήματα πρόωσης. Από τους συμβατικούς κινητήρες βενζίνης (ο V8 που είναι εξαιρετικά δημοφιλής στις ΗΠΑ είναι βέβαιο πως θα συνεχίσει) και πετρελαίου με πιθανή την ήπια υβριδική τους υποστήριξη με ηλεκτρικό κύκλωμα 48V μέχρι plug-in υβριδικές εκδόσεις και πλήρως ηλεκτρικές.

Μάλιστα η κορυφαία έκδοση της καινούργιας σειράς 7 αναμένεται να είναι ηλεκτρική, μιας και ο εμβληματικός V12 της μάρκας, που χρησιμοποιείται στη λιμουζίνα πολυτελείας από το 1987, δεν πρόκειται να συνεχίσει. Οι λόγοι είναι αρκετοί. Μεταξύ αυτών οι πολύ χαμηλές πωλήσεις του (μονοψήφιο ποσοστό στο σύνολο) λόγω του υψηλού του κόστους κτήσης και συντήρησης σε συνδυασμό με την πολύ ακριβή προσαρμογή του συνόλου των 6.600 κυβικών και των σχεδόν 600 ίππων στις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων.

Από την άλλη το να είναι η κορυφαία έκδοση μια πολυτελούς λιμουζίνας ηλεκτρική έχει αρκετά πλεονεκτήματα. Οι ηλεκτροκινητήρες για παράδειγμα έχουν άμεσα διαθέσιμη τη ροπή τους και είναι εξαιρετικά ήσυχοι, κάτι που ταιριάζει στο χαρακτήρα των μοντέλων της συγκεκριμένης κλάσης. Ταυτόχρονα το βάρος των μπαταριών εδώ είναι σαφώς μικρότερο πρόβλημα και εμπόδιο σε σχέση με μοντέλα μικρότερων κατηγοριών. Και αυτό γιατί και ένας V12 ζυγίζει πολλά κιλά, ενώ συνολικά το αυξημένο βάρος, λόγω μεγέθους και εξοπλισμού είναι δεδομένο στην κατηγορία. Επίσης και το αυξημένο κόστος των EVs εδώ δεν παίζει ρόλο μια και οι λιμουζίνες πολυτελείας είναι εξ ορισμού πανάκριβες.

Το πιο καθοριστικό επιχείρημα για τη συγκεκριμένη επιλογή είναι βέβαια το ότι η βασική αγορά της σειράς 7 -η τρέχουσα γενιά κυκλοφορεί εκεί ακόμα και ως τετρακύλινδρη- είναι η Κίνα, όπου τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι αυτά που προωθούνται -και από το κράτος- και προτιμώνται περισσότερο από όλα τα άλλα.

Το σύστημα πρόωσης της ηλεκτρικής σειράς 7 του (άμεσου) μέλλοντος θα είναι αυτό που η BMW χαρακτηρίζει έως 5ης γενιάς. Αυτό σημαίνει πως δεν θα χρησιμοποιούνται ή θα χρησιμοποιούνται σε πολύ μικρότερο βαθμό σε σχέση με τώρα σπάνιες γαίες. Η ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας αναμένεται να είναι της τάξης των 110 kWh προκειμένου να εξασφαλίζεται μια αυτονομία περίπου 750 χιλιομέτρων. Όσο για τις επιδόσεις από τη BMW αναφέρουν πως θα είναι αισθητά πιο γρήγορη από την τρέχουσα 760Li με τον V12 που χρειάζεται 3,8 δεύτερα για το 0-100 χλμ./ ώρα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ