ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ποιο είναι το εβδομαδιαίο κόστος του ομίλου Volkswagen με κλειστά τα εργοστάσιά του λόγω κορωνοϊού;

Ποιο είναι το εβδομαδιαίο κόστος του ομίλου Volkswagen με κλειστά τα εργοστάσιά του λόγω κορωνοϊού;

Το ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένα κλάδος εντάσεως κεφαλαίου είναι γνωστό, όπως τώρα με την πανδημία του κορωνοϊού να έχει παγώσει τα πάντα γίνεται αντιληπτό πόσο μεγάλα είναι τα πάγια έξοδά της.

Για τον όμιλο Volkswagen, που είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως με 671.000 εργαζόμενους, 124 εργοστάσια εκ των οποίων τα 72 στην Ευρώπη, με 12 μάρκες και πωλήσεις σχεδόν 11 εκατομμυρίων οχημάτων το 2019, ανέρχονται στο εντυπωσιακό ποσό των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ την εβδομάδα. Με το εργοστάσια, πλην της Κίνας όπου λειτουργούν στο 50% της δυναμικότητά τους, εκτός λειτουργίας.

Το ποσό, το οποίο δήλωσε ο επικεφαλής του ομίλου Herbert Diess σε εκπομπή του κρατικού γερμανικού καναλιού ZDF, είναι πραγματικά τρομακτικό, ενώ γίνεται ακόμα πιο τρομακτικό αν αναλογιστεί κανείς πως πλην Κίνας οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων είναι στην ουσία μηδενικές. Οπότε πολύ κοντά στο μηδέν είναι και τα έσοδα…

Για το άμεσο μέλλον ο όμιλος επανεξετάζει την παραγωγική του διαδικασία με μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ των ανθρώπων και με συνεχείς απολυμάνσεις, ενώ ο Diess ανέφερε πως στα άλλα εργοστάσια δεν υπάρχει η πειθαρχία των εργαζομένων που παρατηρήθηκε σε αυτά της Κίνας.

Ο όμιλος Volkswagen δεν σκοπεύει προς το παρόν τουλάχιστον να ζητήσει κρατική βοήθεια, ενώ προκειμένου να τονώσει την ρευστότητά του έχει άμεση πρόσβαση σε δανεισμό ύψος 20 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Στο δανεισμό, για να εξασφαλίσει την απαιτούμενη ρευστότητα μιας και το μέλλον είναι και άγνωστο και αβέβαιο, κατέφυγε και η Ford, η οποία σύναψε δάνειο ύψους 15 δις δολαρίων που ανεβάζει τα συνολικά διαθέσιμα κεφάλαιά της στα 35 δις δολάρια. Η General Motors με τη σειρά της έχει επίσης προσχωρήσει στη σύναψη δανείου αντίστοιχου ύψους και έχει ήδη προαναγγείλει μειώσεις μισθών αλλά και εκ περιτροπής εργασία.

Η Toyota από την πλευρά της δανείζεται ένα τρισεκατομμύριο γιεν που αντιστοιχούν σε 9 δισεκατομμύρια δολάρια, η FCA (Fiat Chrysler Automobiles) 3,5 δις δολάρια, ενώ η Mercedes και ο όμιλος της Daimler στο οποίο ανήκει ένα πόσο μεταξύ 10 και 15 δις ευρώ. Για τη Mercedes πάντως υπάρχουν φήμες πως η Geely, που κατέχει το 10% της Daimler και μετέχει με 50% στη Smart, έχει καταθέσει ήδη πρόταση πλήρους εξαγοράς της. Η χρηματιστηριακή αξία του γερμανικού ομίλου αυτήν την περίοδο κυμαίνεται στα χαμηλά επίπεδα των 25 δις ευρώ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ