ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Γιατί κάποιοι κατασκευαστές επιστρέφουν στα νέα τους μοντέλα στους φυσικούς διακόπτες;

Γιατί κάποιοι κατασκευαστές επιστρέφουν στα νέα τους μοντέλα στους φυσικούς διακόπτες;

Στα εσωτερικά των σύγχρονων αυτοκινήτων κυριαρχούν πλέον οι οθόνες και κυρίως οι αφής, ενώ ο τρόπος χειρισμού τους είναι ανάλογος με αυτόν των smartphones. Με τον οποίο πλέον είμαστε οι περισσότεροι απόλυτα εξοικειωμένοι, καθώς είναι αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας.

Η υιοθέτηση όμως αυτής της λογικής έχει σε πολλές περιπτώσεις την πλήρη κατάργηση των φυσικών διακοπτών, οπότε αυτό που συμβαίνει είναι πως ακόμα και για απλές λειτουργίες, π.χ. την αύξηση του έντασης στο ραδιόφωνο, να πρέπει να πατήσει ο οδηγός αρκετές φορές ένα εικονικό πλήκτρο ή να χρειαστεί, π.χ. για την αλλαγή των ρυθμίσεων του συστήματος κλιματισμού να πρέπει να μπει σε κάποιο επιμέρους μενού.

Και αυτό σημαίνει απόσπαση της προσοχής τους από το δρόμο, με ότι αυτό συνεπάγεται από πλευράς ασφάλειας.

Λογικό είναι αρκετοί κατασκευαστές να αναζητούν λύση σε αυτό και η μια προσέγγιση είναι η επιστροφή σε κάποιους φυσικούς διακόπτες. Κάτι που έκανε η Honda, η οποία είχε ενσωματώσει τα πάντα στις οθόνες αφής, στο τελευταίο της μοντέλο, το Jazz. Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του Takeki Tanaka, υπεύθυνου εξέλιξης του συγκεκριμένου μοντέλου ο οποίος είπε πως «θέλαμε να ελαχιστοποιήσουμε τη διάσπαση προσοχής του οδηγού, ιδιαίτερα για το σύστημα κλιματισμού. Έτσι μεταφέραμε τις ρυθμίσεις από την οθόνη αφής, λαμβάνοντας υπόψη τα σχόλια των πελατών καθώς και πως είναι δύσκολο να λειτουργήσει διαισθητικά».

Πέρα από τα φυσικά χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού το νέο Jazz έχει και περιστροφικό διακόπτη για τη ρύθμιση της έντασης του ήχου που θεωρώ πως είναι η πιο απλή αλλά και η πιο καλή και πρακτική λύση.

Μια δεύτερη προσέγγιση είναι αυτή που ακολουθεί η Peugeot στα μοντέλα της και η οποία είναι επίσης ιδιαίτερα πρακτική και εύχρηστη: κάτω από την οθόνη αφής υπάρχουν μπουτόν άμεσης πρόσβασης στις λειτουργίες που χρησιμοποιούνται πιο συχνά. Όπως είναι το ηχοσύστημα και αυτό του κλιματισμού.

PEUGEOT 2008 1906STYP 208 0

Η λύση που εφαρμόζει η Peugeot με τα μπουτόν άμεσης πρόσβασης είναι επίσης ιδιαίτερα πρακτική. Πηγή: Peugeot

ΔΗΜΟΦΙΛΗ